شناسهٔ خبر: 54729852 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تزریق دُز یادآور واکسن برای جلوگیری از شیوع مجدد ویروس در کیش ضروری است

کیش - ایرنا - رییس مرکز توسعه سلامت گفت: تزریق دُز یادآور در بین افراد بالای ۱۸ سال به منظور جلوگیری از شیوع مجدد ویروس کرونا در این جزیره ضروری است.

صاحب‌خبر -

محمدرضا رضانیا روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این جزیره هم اکنون در وضعیت آبی از نظر شیوع ویروس کرونا قرار دارد و طی ۲ ماه گذشته بیمار بستری در بیمارستان نداشته است.
واضافه کرد: اما با توجه به شیوع ویروس کرونا در برخی نقاط جهان و حفظ پایداری کنترل وضعیت بیماری در کشور وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی روند تزریق دُز یادآور را بین افراد آغاز کرده است.
رضانیا افزود: بنابراین انتظار می رود کیشوندانی که چهار تا ۶ ماه از تزریق دُز دوم و سوم آنان سپری می شود به منظور جلوگیری از شیوع ویروس در چند ماه آتی، هرچه زودتر برای تزریق دُز یادآور اقدام کنند.
وی یادآور شد: وضعیت کنترل بیماری در این جزیره هم اکنون در حالت کنترل شده ای قرار دارد اما با ایجاد فاصله بین دُزهای واکسن احتمال کاهش ایمنی افراد برابر ویروس وجود دارد و توصیه ما مشارکت جدی افراد در روند تزریق واکسن است.
رئیس مرکز توسعه سلامت با بیان اینکه تزریق دُز یاداور واکسن در این جزیره از اواسط خرداد در محل مرکز خدمات سلامت بوعلی آغاز شده است گفت: ویروس کرونا همچنان درحال چرخش است و رعایت اصول ایمنی و فاصله گذاری فیزیکی و ماسک زدن در اماکن عمومی ضرورت دارد.
براساس شاخص‌های ایمنی سازی در نوبت سوم ۷۴ درصد و در نوبت‌های اول و دوم پوشش ۱۰۰ درصدی واکسیناسیون در جزیره کیش ثبت شده است.

نظر شما