شناسهٔ خبر: 54722663 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با هدف خروج کشتی‌ های حامل غلات از اوکراین؛

دیدار هیئت‌های ترکیه و روسیه در مسکو پایان یافت

دیدار هیئت‌ های ترکیه و روسیه در مسکو در چارچوب «دیپلماسی خط قرمز» با هدف خروج کشتی‌ های حامل غلات از اوکراین در «فضای مثبت» پایان یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ریانوستی، تلاش‌ های دیپلماتیک ترکیه موسوم به «دیپلماسی خط قرمز» برای حل بحران غذا ناشی جنگ در کشور اوکراین و خروج کشتی‌ های حامل غلات از بنادر این کشور به‌طور مطلوبی پیش می‌ رود.

در این راستا، هیئتی از وزارت دفاع ملی ترکیه به مسکو رفته و امروز هیئت‌ های نظامی به‌ ریاست ژنرال‌ های ترکیه و روسیه در فضای سازنده و مثبتی این موضوع را مورد مذاکره قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، تخلیه کشتی‌ های تجاری حامل غلات در بنادر اوکراین و بازگشت امن هواپیماهای متعلق به نیروهای مسلح ترکیه در فرودگاه بین‌ المللی بوریسپیل در کی‌ یف به کشور در این دیدار به‌طور دقیق مورد بررسی قرار گرفت.

طرفین با هدف حل این مسائل تصمیم گرفتند میان ترکیه، روسیه، اوکراین و سازمان ملل نشست چهار جانبه‌ ای را برگزار کنند. انتظار می‌ رود پس از دیدارها با هیئت‌ های اوکراین و سازمان ملل، هفته‌ های آتی در ترکیه یک نشست چهارجانبه صورت بگیرد.

از طرف دیگر، در پایان دیدار امروز که فقط چند ساعت به طول انجامید، کشتی حمل باری «آزوف کنکورد» ترکیه بندر ماریوپل واقع در اوکراین را ترک کرد. این کشتی به‌ عنوان نخستین کشتی خارجی بوده است توانست از بندر ماریوپل خارج شود.

لازم به ذکر است که بندر ماریوپل تحت کنترل ارتش روسیه و جدایی‌ طلبان قرار دارد.

روسیه در ۲۴ فوریه سال جاری میلادی (۵ اسفند سال گذشته) عملیات ویژه نظامی خود در اوکراین را با هدف غیرنظامی و نازی زدایی کردن این کشور آغاز کرد. این اقدام روسیه در حالی صورت گرفته است که به گفته مقامات این کشور چاره دیگری در برابر مسکو در مقابله با سیاست‌های خصمانه غرب و ائتلاف نظامی ناتو نمانده بود.

برچسب‌ها:

نظر شما