شناسهٔ خبر: 54716427 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا برگزار شد

مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا با حضور مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک برگزار شد.

صاحب‌خبر -

مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا امروز برگزار شد و در این نشست که در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک انجام شد، گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته به اطلاع اعضا رسید و در خصوص شرایط، فعالیت‌های موجود و برنامه‌های آتی این فدراسیون بحث و تبادل نظر شد.

 ورزش انگیزه و امید به آینده را در بیماران خاص زنده کرد

فاطمه هاشمی، رئیس فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا در این نشست گفت: سال‌ها پیش وقتی با بیماران خاص و پیوند اعضا ارتباط گرفتم شاهد افسردگی و مشکلات شدید آن‌ها بودم و این موضوع یکی از دغدغه‌های من شد. وقتی این موضوع را با پدرم در میان گذاشتم توصیه کرد ورزش را به زندگی آن‌ها وارد کنم تا امید به زندگی و نشاط اجتماعی در آن‌ها دوباره زنده شود، برای همین ورزش بیماران خاص را در دستور کار قرار دادیم و کارمان را با یک نفر آغاز کردیم. در ابتدا با توجه به مخالفت پزشکان کار سختی داشتیم، زیرا این تصور وجود داشت که ورزش برای بیماران خاص خوب نیست، در ابتدا به دنبال آن بودیم تا ببینیم در کشور‌های دیگر به چه صورت در این مورد تصمیم و اقدام می‌شود و زمانی که مطلع شدیم ورزش باعث افزایش نشاط و بالارفتن روحیه این افراد می‌شود، نشست‌های متعدد علمی را برگزار کردیم تا پزشکان نیز در جریان آخرین اقدامات صورت گرفته در این حوزه قرار بگیرند.

 حضور و فعالیت ورزش بیماران خاص، نعمتی برای ورزش کشور است

سید محمد پولادگر، معاون وزیر ورزش و جوانان در این نشست گفت: تفاوت موجود به دلیل ماهیت و شرایط خاص این فدراسیون است و امروز مجموعه‌ای از مدیران موفق، با تجربه و مدبر را در این مجموعه می‌بینیم که در کنار هم و برای اعتلای ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا تلاش می‌کنند. واقعیت این است که وضع سلامت جامعه خوب نیست و امروز شاهد کم تحرکی بخش بزرگی از کشور هستیم، متاسفانه ورزش در سبد سلامت جامعه دیده نشده و این فدراسیون مصداق بارز سلامت در کشور است. در دوران گذشته به دلیل نوع و ماهیت زندگی افراد، شاهد تحرک و فعالیت‌های بدنی در بین مردم بودیم، اما زندگی ماشینی و کم تحرکی دنیای امروز مشکلات عدیده‌ای را به وجود آورده که باید برای آن تدبیری خاص اندیشید.

 کار در ورزش بیماران خاص قلبی است/ اولویت سلامتی ورزشکاران است

مهین فرهادی‌زاد، عضو هیئت رئیسه فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا گفت: هدف همه ما این است تا شرایط مناسبی را برای بیماران خاص و پیوند اعضا فراهم کنیم. با توجه به شرایط کرونایی و محدودیت‌هایی که ایجاد شد در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ تمامی برنامه‌های ورزشی خود را معطوف به فعالیت‌های مجازی کردیم، حضور وزیر ورزش و جوانان و بازدید سجادی از فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا، از دیگر اتفاقاتی بود که در این مدت شاهد آن بودیم. برگزاری دوره‌های آموزشی با حمایت و همکاری هیات‌های استانی و تلاش بی وقفه این عزیزان در سراسر کشور موجب شد تا در شرایط سخت کرونایی، حرکت ورزش بیماران خاص و پیوند متوقف نشود.

بیشتر بخوانید

 مدیران مجموعه ورزش بیماران خاص از سرمایه‌های ورزش ایران هستند

کیکاووس سعیدی، دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: انجسام، وفاق، همدلی و انضباط مالی و اداری این فدراسیون شایسته تقدیر است و امروز در گزارش حسابرس مالی دیدیم که فدراسیون با چه تدبیر و درایتی مدیریت شده است. فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا بی حاشیه‌ترین فدراسیون ما بوده و گزارش مالی ارائه شده نشان داد در این بخش نیز اقدامات خوب و شایسته‌ای انجام شده است. حضور افرادی توانمند و مدیرانی باتجربه در فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا موجب شده تا اتفاقات خوبی در این مجموعه رقم بخورد و بار‌ها دیده ام که مدیران این فدراسیون با دلسوزی و تلاشی مضاعف به دنبال ایجاد فضایی مناسب برای ورزشکاران و قهرمانان این فدراسیون هستند.

در ادامه این نشست، روسای هیئت‌های استانی نقطه نظرات و موانع موجود را با محمد پولادگر در میان گذاشته و در خصوص راهکاری موجود بحث و تبادل نظر کردند. در انتهای این مجمع نیز هیئت ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا خوزستان به عنوان هیئت برتر حائز رتبه نخست شد، هیئت تهران در جایگاه دوم ایستاد و هیئت‌های اصفهان و زنجان نیز به صورت مشترک جایگاه سوم را به خود اختصاص دادند.

نظر شما