شناسهٔ خبر: 54714343 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

در صحن علنی مجلس صورت گرفت؛

موافقت مجلس با کلیات طرح تغییر تاریخ سال مالی

نمایندگان مردم در مجلس با کلیات طرح دوفوریتی تغییر تاریخ سال مالی موافقت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه یک تیرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد طرح دوفوریتی تغییر تاریخ سال مالی با ۱۸۰ رأی موافق، ۱۹ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۹ نماینده حاضر در صحن با کلیات این طرح موافقت کردند.

سید محمدرضا میرتاج الدینی متن گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات را به شرح زیر قرائت کرد:

طرح دوفوریتی تغییر تاریخ سال مالی به شماره ثبت ۷۸۷ جهت رسیدگی به این کمیسیون به عنوان اصلی ارائه شده بود و در جلسه مورخ ۲۹ خردادماه ۱۴۰۱ مورد بررسی قرار گرفت و کلیات آن با اصلاح عنوان و متن بدین شرح به تصویب رسید.

ماده واحده؛ مهلت جذب اعتبارات تملک دارائیهای سرمایه ای و مالی قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور اعم از وجوه نقد و اوراق بهادار(اسناد خزانه، اوراق مشارکت و سایر اسناد مالی اسلامی) تا پایان شهریورماه سال ۱۴۰۱ تمدید می گردد. مانده وجوه مصرف نشده اعتبارات فوق الذکر حداکثر تا دهم مهرماه سال ۱۴۰۱ به خزانه داری کل کشور واریز می شود. مهلت ارسال صورتحساب دریافت و پرداخت نهائی نیز تا پایان مهرماه سال ۱۴۰۱تعیین می شود.

میرتاج الدینی در بیان دلیل لزوم تغییر سال مالی افزود: سال مالی ۱۲ ماه بوده و مهلت آن تا ۲۹ اسفندماه به اتمام می رسد و دولت بعد از این تاریخ اعتباراتی را تخصیص نمی دهد، چون در سال ۱۴۰۱ مشکلات زیادی در این بخش داشتیم و تخصیص ها به موقع انجام نشد، بنابراین لازم است که مهلت تعیین شده تمدید شود.

وی تصریح کرد: هم اکنون ۲۴ هزار میلیارد تومان از اعتبارات عمرانی تخصیص داده شده و در دستگاه های اجرایی در استان ها وجود دارد، اما زمانی برای اجرا نداریم، بنابراین اگر این مهلت تعیین نشود، اعتبارات برگشت داده شده و آسیب ناشی از آن به مردم وارد می شود، چرا که طرح های عمرانی نیمه تمام باقی می ماند، بنابراین لازم است این مهلت را تا شهریور ماه ۱۴۰۱ تمدید کنیم.

لازم به ذکر است عنوان این طرح به تمدید مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای و مالی سال ۱۴۰۰ کل کشور تغییر یافت.

نظر شما