شناسهٔ خبر: 54662433 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد و پاکسان/ شتاب‌دهنده تخصصی مواد شوینده تاسیس می‌شود

تفاهم‌نامه همکاری و تاسیس شتاب‌دهنده تخصصی مشترک در حوزه مواد شوینده و بهداشتی بین پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی و شرکت پاکسان با حضور مسئولان این دو مجموعه امضا شد. 

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، تفاهم‌نامه همکاری و تاسیس شتاب‌دهنده تخصصی مشترک در حوزه مواد شوینده و بهداشتی بین پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی و شرکت پاکسان با حضور محمدجواد صدری‌مهر، رئیس پارک علم و فناوری، امیرعلی نعمت اللهی، مدیر صنعت شوینده و مهدی صولی، مدیرعامل شرکت پاکسان به امضا رسید. 

ماموریت این شتاب‌دهنده جمع‌آوری ایده‌های فناورانه و نوآورانه در حوزه تخصصی مطروح از سراسر کشور و کمک به رشد طرح‌های تجاری و استارت‌آپ‌ها با استفاده از ظرفیت‌های علمی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، تجاری‌سازی و تبدیل ایده‌ها به محصول، کمک به فرآینده چرخه تولید و توسعه سهم بازار داخلی مطابق با اهداف شعار سال است. 

از مهمترین محورهای این تفاهم‌نامه مواردی چون ایجاد شتاب‌دهنده تخصصی در حوزه مواد شوینده و بهداشتی، برگزاری دوره‌های آموزشی مورد نیاز صنعت، برگزاری رویدادهای مشترک در زمینه پژوهش و فناوری، هدایت پایان‌نامه‌ دانشجویان به سوی مسائل صنعت و تقویت انگیزه خانواده دانشگاهی خصوصا اعضای هیئت علمی است.

ظرفیت‌های بالقوه فراوان در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد

در ادامه محمدجواد صدری مهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در رابطه با انعقاد این تفاهم‌نامه اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای دانشگاهی و استارت‌آپ‌های فعال فراوان در حوزه مواد شوینده و بهداشتی در سطح کشور دارد که قرارگیری آنها در کنار صنعت به شکل واقعی و اطمینان از وجود یک شبکه بازار گسترده به تجاری‌سازی محصولات آنها کمک شایانی می‌کند. 

وی افزود: ظرفیت‌های بالقوه فراوان در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد که تولید مواد بهداشتی از جلبک در واحدهای جنوب کشور، محصولات گیاهان دارویی در مناطق گوناگون و همچنین وجود دو پلتفرم در شبکه توزیع محصولات از جمله آن‌ها است. 

رئیس پارک علم و فناوری در پایان تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم با همکاری مجموعه صنعتی پاکسان سالانه حداقل ۵ محصول جدید فناور را در حوزه محصولات بهداشتی تولید کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما