شناسهٔ خبر: 54655527 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری | لینک خبر

با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان:

مراسم گرامی‌داشت روز جهانی صنایع دستی در دانشگاه مازندران برگزار شد

مراسم روز جهانی صنایع دستی با همکاری اداره گردشگری چالوس و با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، روسای ادارات میراث فرهنگی غرب مازندران و جمعی از هنرمندان و علاقه‌مندان صنایع دستی در سالن اجتماعات شهید سردار سلیمانی دانشکده میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دانشگاه مازندران برگزار شد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه مازندران، سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران در این مراسم با بیان این‌که صنایع دستی کشور این ظرفیت را دارد که جای اقتصاد نفتی را بگیرد، اظهار داشت: صنایع دستی مازندران در سه جایگاه‌ ییلاقی، جنگلی و دشت، بر اساس مواد اولیه متفاوت و فرهنگ‌های بومی مناطق مختلف این استان از دوره‌های تاریخی گذشته شکل گرفته و جایگاه خود را تثبیت کرده است.

 مهدی ایزدی، کم‌دیده شدن صنایع دستی غنی و متنوع مازندران در عرصه‌های ملی و بین‌المللی را برازنده صنایع دستی این استان ندانست و گفت: باید صنایع دستی استان را به شکلی متحول کنیم که بیشتر تلاش کنند و ما هم کمک کنیم که در برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها، مسیر هموار شود.

 در ادامه دکتر حسن هاشمی رییس دانشکده میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به نقش صنایع دستی به‌عنوان صنعتی بومی و مستقل در تحقق اقتصادی پویا و اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و حوزه صنایع دستی را ابزاری مهم در دیپلماسی فرهنگی و معرفی فرهنگ و سنت‌های ایرانی اسلامی برشمرد.

 دکتر هاشمی، نقش و اهمیت صنایع دستی را در تحقق شعار سال(تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین) دانست و صنایع دستی را مقوله مهم در حوزه توسعه پایدار و توسعه اقتصاد گردشگری برشمرد.

همچنین در پایان مراسم از هنرمندان شاخص صنایع دستی مازندران در رشته‌های گوناگون با اهدای لوح تقدیر و هدیه تجلیل شد.

گفتنی است نمایشگاهی از آثار هنرمندان صنایع دستی در محل برگزاری سالن اجتماعات با عنوان "هنرهای خلاق" برپا و مورد بازدید عموم قرار گرفت.

نظر شما