شناسهٔ خبر: 54589480 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ارجاع موضوع سازوکار نصب کنتور هوشمند برق به کمیسیون انرژی مجلس

نمایندگان مجلس با ارجاع ماده ۲۰ طرح توسعه و مانع زدایی از صنعت برق کشور به کمیسیون انرژی جهت بررسی بیشتر موافقت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز چهارشنبه 25 خردادماه مجلس در روند بررسی گزارش کمیسیون انرژی در مورد طرح توسعه و مانع زدایی از صنعت برق کشور با ارجاع ماده 20 این طرح به کمیسیون انرژی جهت بررسی بیشتر موافقت کردند.

بر اساس ماده 20 این طرح، وزارت نیرو از طریق شرکت مادر تخصصی توانیر و شرکت های ذیربط مکلف است اقدام به نصب شمارشگر (کنتور) هوشمند ساخت داخل برای مشترکین برق با اولویت مشترکین پر مصرف کند و هزینه مربوط را به صورت اقساطی از ایشان دریافت کند؛ وزارت نیرو مکلف است ظرف دو ماه پس از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون برنامه تعویض و نصب کنتورهای هوشمند برق را به کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ارائه کند و هر سه ماه یکبار نیز گزارش عملکرد آن را به این کمیسیون ارائه کند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در باره ارجاع این ماده به کمیسیون انرژی گفت: بحثی مطرح است که در رابطه با هوشمند کردن شمارشگرها. دولت می خواهد هزینه آن را از صاحب شمارشگر یعنی کشاورز بگیرد؛ به چه دلیل باید هزینه را کشاورز بدهد.

وی افزود: این کاری است که دولت به آن نیاز دارد بنابراین با توجه به ابهاماتی که در این ماده وجود دارد لازم است جهت بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه ارجاع شود.

همچنین نمایندگان مجلس در بررسی این طرح، با ماده 21 آن موافقت کردند.

طبق ماده 21؛ لایحه قانونی بخشودگی بهای برق مشترکین خانگی کم مصرف مصوب 8 اسفند 57 و اصلاحات بعدی آن و لایحه راجع به اجازه تعیین نرخ برق برای مصارف خانگی، صنعتی، کشاورزی و سایر مصارف مصوب 20 /5 /1360 از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون نسخ می شوند.

انتهای پیام/

نظر شما