شناسهٔ خبر: 54503974 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

امام جمعه رشت: حضور پُرشور مردم در مراسم ملی و مذهبی نشانه پایبندی مردم به اسلام و انقلاب است

گروه استان‌ها- امام جمعه رشت گفت: نه‌تنها گرایش مردم به دین و مذهب کم نشده بلکه افزایش نیز یافته است و حضور میلیونی مردم در تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی و سرود "سلام فرمانده" از نمونه‌های بارز آن است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی امام خمینی(ره) رشت با اشاره به تأسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی به دستور امام(ره) اظهار داشت: امیدواریم از این پس شاهد اتفاقات قابل توجهی از این شورا باشیم.

امام جمعه رشت با بیان اینکه کشورمان در موضوعات و عرصه‌های مختلف پیشرفت داشته است که حاصل تلاش‌های انجام شده است تصریح کرد: هر جا که مسئولان سستی کردند دچار ضعف شدیم اما نباید فراموش کرد که در بسیاری از موضوعات هم پیشرفت‌ داشتیم.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اظهارات منفی عده‌ای مبنی بر اینکه همه مردم و مسئولان از راه امام(ره) فاصله گرفته‌اند تصریح کرد: این نوع نگاه، توهین به مردم است و این عده حقیقت را نمی‌بینند چرا که مردم همواره پیرو راه امام(ره) هستند و رهبر معظم انقلاب نیز راه ایشان را ادامه دادند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه دشمنان با صرف هزینه‌های مختلف سعی دارند اهداف خود را پیش ببرند اما مانند همیشه در محاسبات خود دچار اشتباه شدند افزود: نه‌تنها گرایش مردم به دین و مذهب کم نشده بلکه افزایش نیز یافته است اما بدخواهان ادعا می‌کنند که گرایش مردم به دین کم شده است.

وی با اشاره به حضور پرشور مردم در مناسبات مختلف مذهبی از جمله حضور میلیونی مردم در تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی و همچنین زمزمه سرود "سلام فرمانده" تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که "نگذارید افراد مرتجع در جامعه جایگزین شوند؛ کسانی‌که سبک زندگی خود را سبک غربی می‌دانند."

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان به تاکیدات رهبر معظم انقلاب پیرامون جنگ روانی دشمن اشاره و بیان کرد: نباید اجازه داد بگویند کشور به بن‌بست رسیده است چراکه دنیا امروز به این باور رسیده که ایران اسلامی همچنان در راستای آرمان‌های خویش و انقلاب پیش می‌رود.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه دولت یونان به اشتباه خود پی برد و حکم مصادره محموله نفتی ایران را لغو کرد ابراز داشت: اینان باید بفهمند که با قدرت‌های زر و زور باید به گونه‌ای برخورد کرد که دیگر جرأت چنین حرکاتی را نداشته باشند.

آیت‌الله فلاحتی با ابراز تأسف از این حرکت کشور آذربایجان که برای خوش خدمتی به رژیم منحوس صهیونیستی به جوانان مسلمان و‌ پاک آذربایجان برخورد می‌‌کند گفت: دشمن در توطئه‌های خود هیچ‌گاه به نتیجه نمی‌رسد و رفتار ناپسند آنان در اهانت به امام رضا(ع) نیز به نتیجه نخواهد رسید.

وی با بیان اینکه برخورد خشن مسئولان آذربایجان با مسلمانان را نمی‌پذیریم تصریح کرد: برخورد اخیر مسئولان کشور آذربایجان پذیرفتنی نیست؛ مسئولان کشور آذربایجان کاری نکنند که اتفاقی که نباید بیفتد چراکه اگر مسلمانان تصمیم بگیرند که دیگر شما نباشید آن روز خواهد آمد.

انتهای پیام/612/ی

نظر شما