شناسهٔ خبر: 54463010 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

روسیه: اوکراین از تاسیسات غلات برای اهداف نظامی استفاده می کند

وزارت دفاع روسیه نیروهای اوکراین را به استفاده از انبارها و تاسیسات غلات برای اهداف نظامی متهم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای اوکراین از انبارها و تاسیسات غلات برای اهداف نظامی استفاده می کنند.

بر اساس این گزارش، وزارت دفاع روسیه افزود که نیروهای اوکراینی با استقرار توپ و موشک اندازها در انبارهای غلات در خارکیف به سمت مرزهای روسیه بمباران انجام می دهند.

رئیس مرکز نظارت وزارت دفاع روسیه گفت: نیروهای اوکراین در سیلوهای غلات در خارکیف توپ های آمریکایی هویتزر M۷۷۷ مستقر کرده و به سمت مناطق مرزی روسیه شلیک انجام دادند.

وی همچنین افزود که گروه های تندروی اوکراینی در روستای نوودونیتسکوی در دونتسک با مستقر کردن توپ و موشک اندازها در انبارهای غلات به شکل گسترده به مناطق نزدیک شلیک کردند.

این مقام نظامی روس هدف از این اقدام را تحریک کردن نیروهای روس برای تیراندازی و بمباران این اهداف طبق سناریوی از پیش تعیین شده و پوشش رسانه ای گسترده از سوی رسانه های اوکراینی و غربی اعلام کرد تا به این ترتیب روسیه را به حمله به زیرساخت های غیرنظامی و تهدید امنیت غذایی اوکراین متهم کنند.

این در حالی است که «استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل متحد هم اعلام کرد که برنامه جهانی غذا نمی تواند ادعاها درباره سرقت غلات اوکراین توسط روسیه را تایید کند.

دوجاریک گفت: ما گزارش های رسانه ای اخیر را مشاهده کردیم و با همکاران در برنامه جهانی غذا گفتگو کردیم اما آنها ابزاری برای تایید این ادعاها ندارند.

لازم به ذکر است که وزیر امور خارجه ایالات متحده پیش از این مدعی شده بود که گزارش‌های موثقی مبنی بر سرقت گندم اوکراین توسط روسیه وجود دارد که هدف آنها از فروش غلات اوکراین کسب سود است.

نظر شما