شناسهٔ خبر: 54449250 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کارشناس فوتبال آسیا:

با این شرایط خوب ببازیم شاهکار کردیم/ امیدوارم تیم ملی آبروریزی نکند

مسعود اقبالی در گفتگویی با شبکه رادیویی ورزش گفت: در بهترین شرایط می توانیم خوب ببازیم.

صاحب‌خبر -

مسعود اقبالی کارشناس و مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: تیم ملی فوتبال ما وضعیت خوبی ندارد. بازی‌های تدارکاتی نداشته و در حال زمان‌سوزی هستیم و اوقات مان به هدر می‌رود. دنبال یک تیم می‌گردیم که در این وضعیت نا به سامان با او بازی کنیم. از طرفی تیم ولز هم اضافه شده و اگر با همین شرایط در جام جهانی پیش رویم، شرایط دشواری خواهیم داشت. اگر خیلی شانس بیاوریم با نتایج خوبی بتوانیم بازی‌ها را ببازیم و از دور مقدماتی حذف شویم.

تیم ملی فوتبال ایران قرار بود در بازی تدارکاتی به مصاف کانادا برود اما فدراسیون فوتبال کانادا این دیدار را لغو کرد، پس از آن نیز قرار بود ایران به مصاف اروگوئه برود که با مخالفت اسکوچیچ توافق برای برگزاری این دیدار منتفی شد. 

اقبالی گفت: تیم‌های بزرگ دنیا در این تورنمنت شرکت کرده و همگی آمادگی لازم را دارند و همه در حال پیش بردن بازی‌های تدارکاتی هستند. لیگ ملت‌های اروپا در حال برگزاری بوده و این لیگ خیلی برای آنان مهم است. تیم ولز، آمریکا و انگلیس از تیم‌های قدرتمندی هستند. ما وضعیت خوبی در جام‌جهانی نخواهیم داشت.

تیم ملی فوتبال کشورمان پس از چند مذاکره نا موفق و لغو بای های دوستانه سرانجام با الجزایر برای برگزاری بازی تدارکاتی به توافق رسید و در حال تنرین در اردوی دوحه قطر است. 

این کارشناس فوتبال گفت : اگر میخواهیم با الجزایر بازی کنیم تنها از روی ناچاری و استیصال است. الجزایر تیمی نیست که ما را در برابر سایر تیم‌ها آماده کند چرا که سبک بازی آنان با ما متفاوت است. تیم‌هایی مثل کنگو را نمی‌دانم از کجا پیدا می‌کنند. بازیکنان به لحاظ روانی بهم ریخته هستند. خود بازیکنان هم الان بازی‌های تدارکاتی را زیر سوال برده و حتی با مسئولین فوتبال شوخی می‌کنند. مشکلاتی که الان در ساختار مدیریتی و تشکیلاتی فوتبال ما وجود دارد، نتیجه‌ای است که در حال تماشای آن هستیم. فقط امیدوارم شرایط بدی پیش نیاید و ما در جام جهانی آبروریزی نکنیم.

فدراسیون فوتبال کشورمان در آستانه رقابت های جام جهانی قطر، عزیزی خادم را از ریاست عزل کرد، و چندی پیش مجمع عمومی را برای حل مشکلات انتخاباتی برگزارکرد.  نا به سامانی اوضاع فدراسیون به حدی بود که اسکوچیچ با انتشاریک استوری به کنایه گفت: مدیران فوتبال چیزی مهم تر از آماده کردن تیم ملی را در الویت قرار دادند. 

اقبالی گفت: تمامی تیم‌ها از قبل برنامه خود را مشخص و برنامه‌ریزی کردند. من نمی‌دانم مسئولین فوتبال ما نمی‌دانند که از قبل باید برنامه‌ریزی کنند؟ ما الان نمی‌توانیم دنبال تیمی باشیم که با سبک ما بازی کند. الان هم مسائل و افکار عامه‌پسندی را مطرح می‌کنند و سعی در تغییر افکار مردم دارند. آن زمانی که باید به دنبال تیم‌هایی می‌رفتیم که بتوانیم در بازی تدارکاتی با آن‌ها رو به رو شویم، این کار را به دلیل مسائل انتخاباتی فدراسیون فوتبال انجام ندادیم. وظیفه سرمربی انتخاب و گزینش بازی‌های تدارکاتی نیست. این دست مدیریت فوتبال و کادر فنی است. دست کمیته‌ای است که باید به دنبال این موضوعات باشد. در زمان کی‌روش هم او دید فدراسیون نمی‌تواند کاری انجام دهد خودش به دنبال بازی‌های تدارکاتی افتاد، چون این شهرت و محبوبیت را داشت. ولی اسکوچیج این کار را نمی‌تواند انجام دهد.

کارشناس فوتبال درباره پروسه انتخاب بازی‌های تدارکاتی تصریح کرد: برای این بازی‌ها ابتدا باید به دنبال تیم‌های ضعیف رفته و به تدریج و نزدیک زمان مسابقات سراغ تیم‌های قدرتمند رفت.

او گفت: سرمربی تیم ملی ۳۰ درصد بیتشر تاثیرگذار نیست. او تنها تعدادی از بازیکنان مستعد را جمع کرده و برنامه‌های استراتژیک و تیمی را انجام می‌دهد و در مسابقات شرکت می‌کند. متاسفانه با این وضعیت من فکر می‌کنم باید با تیم‌های داخلی خودمان بازی کنیم. در گذشته هم چنین داستانی بوده برای مثال تیم ملی با به مجموع دو تیم پرسپولیس و استقلال بازی می‌کرد. الان هم اگر مجبور باشیم باید این کار را انجام داده و بچه‌ها را در شرایط مسابقه قرار دهیم.

انتقادات از اسکوچیچ پس از آخرین بازی های تیم ملی درفروردین و به علت شکست برابر کره جنوبی شدت گرفت، این انتقادات به حدی بود که مدیران تیم ملی وارد عمل شده و اعلام کردند تا پایان جام جهانی او قطعا کنار تیم خواهد بود. 

بیشتر بخوانید 

انتخاب مربی خارجی برای استقلال درست نیست

اقبالی گفت: استفاده از مربیان خارجی که دارای نام و نشان باشند، هزینه بسیار بالایی دارد که نمی‌توان این کار را کرد و اگر هم اتفاق بیفتد در این شرایط اقتصادی کار درستی نکردیم. مربی داخلی هم باید یک کادر قوی باشد. صرفا فقط یک سرمربی نیاوریم که شهرت و رابطه دارد که  او هم پسر عمه و عموی خود را برای کادر تیم تعیین کند. 

نظر شما