شناسهٔ خبر: 54438441 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در تماسی تلفنی؛

جانسون و زلنسکی درباره پایان جلوگیری از صادرات غلات رایزنی کردند

نخست وزیر انگلیس و رئیس جمهور اوکراین امروز در تماسی تلفنی در خصوص تمهیدات مرتبط با پایان جلوگیری از صادرات غلات اوکراین گفتگو کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس و ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین امروز دوشنبه در تماسی تلفنی در خصوص تمهیدات مرتبط با پایان جلوگیری از صادرات غلات اوکراین (از سوی روسیه) گفتگو کردند.

به گزارش این خبرگزاری، نخست وزیر انگلیس و رئیس جمهور اوکراین در این گفتگوی تلفنی پیرامون مذاکرات دیپلماتیک در راستای ممانعت از صادرات غلات اوکراین گفتگو کردند.

در همین ارتباط، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین امروز با انتشار توییتی از تقویت کمک‌ های دریافتی کشورش از سوی بریتانیا خبر داد.

زلنسکی با اشاره به گفتگوهای اخیر خود در این خصوص با بوریس جانسون مدعی شد که کی یف به زودی از برنامه کمک های نظامی تقویت شده لندن بهره‌ مند خواهد شد!

ولودیمیر زلنسکی همچنین اضافه کرد که با نخست وزیر بریتانیا در خصوص «تضمین‌ های امنیتی» و نیز راه حل‌ه ای موجود برای جلوگیری از تشدید بحران غذایی گفتگو کرده است.

رئیس جمهور اوکراین مدعی است که روسیه مانع صادرات ۲۲ میلیون تن محصولات غذایی از اوکراین شده است و لذا اگر به کشورش در رفع محاصره بنادر و صادرات دوباره کمک نشود، بحران جهانی انرژی با بحران غذا جایگزین خواهد شد.

نظر شما