شناسهٔ خبر: 54420198 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معرفی ۱۲ هزار پرونده بازسازی در قطور به بانک‌ها

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی از معرفی ۱۲ هزار پرونده بازسازی در قطور به بانک‌ها خبر داد.

صاحب‌خبر -

جعفر برزگر قره باغ گفت: ۱۴ هزار و ۲۰۰ فقره پرونده مربوط به زلزله‌زدگان بخش قطور در خوی  وجود دارد که تاکنون ۱۲ هزار و ۷۸۲ فقره در مراحل مختلف به بانک‌های عامل معرفی یا تسهیلات مربوط به آنها، پرداخت شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی گفت:برای این میزان پرونده ۲ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته و بر اساس پیشرفت فیزیکی واحدهای بازسازی شده، به آنها پرداخت شده است.

او می گوید: این تسهیلات در بخش‌های احداث و تعمیر واحدهای مسکونی و تجاری، تامین لوازم معیشتی خانگی و سرمایه‌ای و  احداث جایگاه دامی در اختیار متقاضیان خسارت دیده قرار می‌گیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی گفت: برای هر واحد مسکونی روستایی ۴۰ میلیون تومان و شهری ۵٠ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه و ۱۰ میلیون تومان در روستا و ١٢ میلیون تومان در شهر بلاعوض پراخت شده است.

برزگر گفت: پنج میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و ١۵ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای احداث جایگاه دامی و پنج میلیون تومان بلاعوض جهت تامین لوازم معیشتی به خسارت دیدگان ناشی از زلزله قطور در نظر گرفته شده است.

او می گوید: در مجموع تاکنون یک هزار و ۴۰۵ میلیارد ریال کمک بلاعوض به زلزله زدگان بخش قطور شهرستان خوی پرداخت شده است.

برزگر گفت: از مجموع ۶ هزار و ۱۳۰ واحد مسکونی خسارت دیده، چهار هزار و ۵۰۰ واحد احداثی بود که از این تعداد حدود ۴۰۰ واحد برای بازسازی اعلام آمادگی نکردند.

او گفت: همچنین یک هزار و ۶۳۰ واحد تعمیری در منطقه زلزله‌زده وجود داشت که عملیات ساختمانی آنها انجام و پس از تکمیل، تحویل صاحبان داده شده است.

 

نظر شما