شناسهٔ خبر: 54415740 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تعرض جدید صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی/ حماس: مقاومت تنها راه استیفای حقوق مردم فلسطین است

شهرک‌نشینان صهیونیست صبح امروز یکشنبه بار دیگر به مسجد الاقصی تعرض کردند. جنبش حماس، فتح و و وزارت خارجه تشکیلات خودگردان یورش امروز صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی را محکوم کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، منابع خبری از یورش مجدد ده‌ها شهرک نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی خبر دادند.

خبرنگار شبکه خبری الجزیره گزارش داد که شش گروه از شهرک نشینان صهیونیست تحت حمایت نیروهای اشغالگر به مسجدالاقصی یورش بردند .

بر اساس این گزارش، نیروهای اشغالگر یک جوان فلسطینی را در محوطه مسجدالاقصی بازداشت کردند.

مسجد الاقصی , فلسطین , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) ,

نیروهای اشغالگر همچنین مسجد «القبلی» را همزمان با یورش شهرک نشینان به مسجدالاقصی بستند.

تعرض 450 صهیونیست به مسجد الاقصی

مدیر مسجد الاقصی اعلام کرد که تا این لحظه 450 شهرک‌نشین صهیونیست تحت حمایت نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی تعرض کردند.

مسجد الاقصی , فلسطین , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) ,

 

واکنش گروههای فلسطینی به یورش  صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی

جنبش حماس، فتح و و وزارت خارجه تشکیلات خودگردان با شدیدترین تعابیر، یورش امروز صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی را محکوم کردند.

به گزارش  تسنیم، صبح امروز (یکشنبه) در سالروز «یوم النسکه» (روز شکست) دهها شهرک‌نشین با حمایت نظامیان صهیونیست وارد مسجدالاقصی شدند که این اقدام به واکنش گروهها و نهادهای فلسطینی همراه شده است.

جنبش حماس نیز در بیانیه‌ای بار دیگر بر گزینه مقاومت و ایستادگی به عنوان تنها راه رهایی از اشغال تأکید کرد و گفت که مقاومت فراگیر تنها راه استیفای حقوق مردم فلسطین است و این مسأله می‌تواند معادلات درگیری با اشغالگران را تغییر دهد.

حماس در پنجاه و پنجمین سالروز جنگ شش روزه 1967 گفت: «جنایات اشغالگران، کشتارها و تجاوزات مستمر آن‌ها به سرزمین، مردم و اماکن مقدس که بیت المقدس و مسجد مبارک الاقصی هستند، به این رژیم امنیت یا حاکمیت ادعایی بر یک وجب از خاک فلسطین را نخواهد داد و در شکستن اراده مردم ما و عزم آنها برای ادامه مبارزه مشروع برای استیفای تمام حقوق ملی خود موفق نخواهند بود.»

«محمد حماده» سخنگوی حماس نیز به طور جداگانه گفت که تجاوزات به مسجدالاقصی بدون پاسخ نخواهد ماند و رفتار صهیونیست‌ها عبور از خط قرمز محسوب می‌شود.

جنبش فتح نیز با صدور بیانیه‌ای گفت که جامعه جهانی باید به مسئولیت خود برای جلوگیری از تلاش رژیم اشغالگر جهت تغییر وضعیت مسجدالاقصی عمل کند.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان در این باره با صدور بیانیه‌ای، رژیم صهیونیستی را مسئول کامل و مستقیم تجاوزات به مسجدالاقصی دانست و در خصوص تبعات چنین اقداماتی به تل آویو هشدار داد.

در ادامه این بیانیه آمده است: «با شدیدترین عبارات، تجاوز سران تندروی یهود و عناصر تروریستی و گروههای شهرک‌نشین به مسجدالاقصی را محکوم می‌کنیم. این تجاوزات موجب تغییر واقعیت‌ها در مسجدالاقصی نمی‌شود و بر اساس اشغالگری است.»

انتهای پیام/

نظر شما