شناسهٔ خبر: 54391238 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

معاون وزیر اقتصاد: تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه در مجلس را پیگیری می‌کنیم

هادی قوامی معاون امور حقوقی و مجلس وزارت اقتصاد و امور دارایی گفت: تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه در مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است و وزارت اقتصاد و دارایی هم با آن همراهی می‌کند. این قانون تعیین مالیات بر مجموع درآمدهاست که اتکای آن به درآمدهای مالیاتی برای تامین بودجه است.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: معاون امور حقوقی و مجلس وزارت اقتصاد و امور دارایی گفت: تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه در مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است و وزارت اقتصاد و دارایی هم با آن همراهی می‌کند. این قانون تعیین مالیات بر مجموع درآمدهاست که اتکای آن به درآمدهای مالیاتی برای تامین بودجه است.

هادی قوامی ظهر امروز در سفر یک‌ روزه به شهرستان قوچان و در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی در جمع خبرنگاران با اشاره به تصویب قانون بهبود فضای کسب‌ و کار در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: این قانون با جدیت پیگیری و با اجرای آن صدور مجوزها تسهیل می‌شود.

وی افزود: طبق این قانون مجوزها به ۲ نوع مجوزهای ثبت‌محور و مجوزهای تائیدمحور تبدیل‌ می‌شود. با توجه به اینکه تقریبا ۹۰ درصد مجوزها ثبت‌محور است، سایتی تحت عنوان درگاه ملی ثبت مجوزها برای این موضوع راه‌اندازی شده است.

قوامی با اشاره به بازه ۴۵۰ روزه ایجاد کسب‌ و کار در گذشته گفت: با شیوه جدید مجوزهای ثبت‌محور به‌ راحتی ثبت و تعیین تکلیف می‌شود. برای مجوزهای محدود تائیدمحور که به استانداردهای خاصی نیاز دارد، تا کنون حدود ۱۳۰۰ مجوز در درگاه ملی ثبت مجوز ساماندهی شده است.

وی اظهار کرد: بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال گذشته در سال ۱۴۰۱ هم فعال بوده و بخشی از هدف آن کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان است که طرح‌های دانش‌بنیان دارند اما با محدودیت تسهیلات مواجهند و در راستای شعار سال به ارائه خدمت می‌پردازد.

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت اقتصاد و امور دارایی با بیان اینکه درآمدهای مالیاتی سال ۱۴۰۰ هفت درصد بیشتر از پیش‌بینی محقق شده است، گفت: این موضوع حاصل شناسایی مودیان جدید و جلوگیری از فرار مالیاتی و اصلاح سامانه‌ها بوده و در بودجه ۱۴۰۱ هم پیش‌بینی‌ شده که در این زمینه اتفاقات خوبی رخ دهد.

وی با اشاره به اجرای قانون مالیات بر ارزش‌افزوده بیان کرد: این قانون از دی‌ سال گذشته به مرحله اجرا در آمده است.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما