شناسهٔ خبر: 5438801 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک:

۱۱۵ دستگاه کمباین برای برداشت گندم از مزارع شهرستان اندیمشک به‌کارگیری شد

خبرگزاری تسنیم: رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک گفت: ۱۱۵ دستگاه کمباین برداشت گندم از اراضی شهرستان را در بخش شهری و روستایی بر عهده دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اندیمشک، صبح امروز جمعی از مسئولان محلی اندیمشک با حضور در اراضی کشت و تولید گندم برداشت و تحویل و خرید طرح گندم تضمینی را برسی کردند.

محمدجعفر آفرین در این بازدید اظهار داشت: گندم یک محصول مهم در تامین مواد غذایی اقشار مختلف  اجتماعی مختلف است و در تولید محصولات کشاورزی از حجم گسترده ای برخوردار است‌.

وی گفت: با توجه به نیازهای بازار مصرف امسال کشت گندم در بخش شهری و روستایی از سهم گسترده ای در تولید محصولات کشاورزی اندیمشک برخوردار است.

رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک عنوان کرد: فصل برداشت گندم از اراضی شهرستان از اواسط اردیبهشت ماه به مدت یک ماه آغاز شده است.

وی افزود: امسال 20 هزار هکتار از اراضی شهری و روستایی اندیمشک به کشت گندم اختصاص یافته است که 13 هزار هکتار به کشت آبی گندم و 7 هزار هکتار به کشت دیم گندم در شهرستان اختصاص یافته است.

آفرین بیان کرد:  امسال بیش از 3570 تن گندم دوروم و 11350 تن به عنوان گندم تخصصی بذر از اراضی اندیمشک برداشت و تحویل بازاز مصرف و ذخیره گندم شده است.

وی گفت: امسال بیش از هفت مرکز خرید طرح تضمینی گندم در شهرستان بیش از 51 هزار تن را از کشاورزان و تولید کنندگان گندم خریداری کرده اند.

رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک عنوان کرد: امسال بیش از 115 دستگاه کمباین در برداشت محصول گندم و تحویل به مراکز خرید گندم شهرستان مشارکت دارند.

 انتهای پیام/ ر

نظر شما