شناسهٔ خبر: 5438793 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

تو قهرمان دنیای خودت باش

بی‌خود و بی‌جهت تلاش نکن قهرمان دنیای دیگران شوید.

صاحب‌خبر -

آیا می‌دانی انسان‌های بزرگ و موفق به واسطه داشتن قهرمان درون، می‌توانند به شناخت و کشف سرزمین اسرارآمیز و پیچیده‌ی دنیای درونشان بپردازند و به وجود قدرت‌های برتر ونامرئی‌شان پی ببرند.

آیا می‌دانی قهرمان درون شما، صاحب قدرتمندترین انرژی‌ها و نیروهای است که قادر خواهد بود،  شما را به اوج وقدرت برساند؟! تو به واسطه انرژی و نیروی شور و اشتیاق قهرمان درونت قادر خواهی بود، ابتدا دنیای درون و بعد جهان برون را تغییر دهید وگستره‌ی بی‌انتها و بی‌حد ومرز درونت را، استعدادها، توانایی‌ها و ثروت نامحدودت را که در زیر خروارها و لایه‌های از اوهام و خیالات باطل، تفکرات و تصورات کهنه وغلط، باورهای سست ونادرست، محدود نگری‌ها و تنگ نظری‌های فقیرانه و ایمانی ضعیف به منبع بی‌انتهای الهی، مدفون شده اند، کشف و شناسایی کنید.

قهرمان درونت رازها و راه‌های پرپیچ وخم دنیا ی بی‌حد و مرز وجودت را به خوبی می‌شناسد. او با تمام پیچیدگی‌های روحی و روانی واسرار درونت آشنایی دارد. تو چقدر این قهرمان را می‌شناسی؟

 چقدر با حساسیت‌ها و توانایی‌های قهرمان درونت آشنایی دارید؟

اصلاً چقدر تلاش کرده‌اید که از او یک قهرمان بسازید؟ با او دوست، همراه، همدل و یگانه هستید؟ بیشتر افراد بعد از کودکی و ورود به دنیای بزرگسالی این قهرمان درون یا ((خود واقعی))شان را از دست می‌دهند و بین آن‌ها فاصله‌ی به اندازه تمام عمر شخص ایجاد می‌شود و در نهایت با مرگ شخص، قهرمان درون نیز که نمادی از استعدادها و توانایی‌های بالقوه‌ی بروز داده نشده‌ی شخص است، بدون تلاش برای عملی کردن رویاها و آرزوهایت از بین خواهد رفت.

پس تو می‌توانی با کمک اراده و نیروی اعتماد به نفس، به رشد و بروز نیروها و توانایی‌های قهرمان وجودت در کشف و شناخت لایه‌های پیچیده‌ی شخصیتت و ظهور و بروز استعدادهایت و در نهایت استخراج گنج پنهان درونت اقدام نمایید. قهرمان درونت بیشتر از هرکس دیگر با نقشه و مختصات جغرافیایی سرزمین و معماری درونت و پیدا کردن گنج آشنایی دارد.

قهرمان وجودت در نهایت با صرف تمام عمرت، فقط می‌تواند کاشف سرزمین خودت شود و نه شخص دیگری. چون برای کشف و آگاهی از اسرار و رازهای پیچیده درونت تمام عمر هم کافی نیست. در نتیجه باید تمام سرمایه‌ها و انرژی‌های درونت، محدود و صرف شناخت و آگاهی از خودت شود . هرکسی قهرمان، مالک و فاتح وجودی دنیای درون خود را دارد و باید تلاش کند قهرمان وجود خود را بسازد و پرورش دهد.

بنابراین بی‌خود و بی‌جهت تلاش نکن قهرمان دنیای دیگران شوید. چرا اصرار دارید به زور وارد دنیای ناشناخته دیگران شوید و در آنجا نقش قهرمان را بازی کنید؟ این تلاش بیهوده‌ی شما، باعث سرگردانی و بی‌هویتی قهرمان وجودتان می‌شود. منشاء تمام حسادت‌ها، نفرت و کینه توزی‌ها، حرص و طمع ورزی  و تمام اختلالات روحی وروانی در این است که  به جای تمرکز بر شناخت و آگاهی از مختصات هویتی و شخصیتی خود، با دخالت کردن ، تحمیل و القاء آراء و تفکرات خود و اجبار کردن دیگران برای تطبیق خود با ارزش‌ها و مبانی فکری ما ، سعی می‌کنیم جغرافیای منحصر به فرد، ناشناخته و نامحدود دیگران را مورد تجاوز و تاخت و تاز خود قرار دهیم و بدین‌وسیله سرمایه‌های وجودی خود را، بیخود و بی‌جهت  صرف عملی کردن خواسته‌های دیگران کنیم. به جای سرمایه گذاری و هدر دادن سرمایه‌ی زمان در کشف امورات دیگران، قهرمان درون را و توانایی‌هایش را تایید و تشویق نماییم تا به کشف و استخراج منابع و معادن منحصر به فرد و بی‌همتای خویش بپردازد.

این تصور اشتباه ست که فکر کنی با دخالت کردن و ورود به حریم‌های شخصی و خصوصی و بهره‌برداری و سوء استفاده از منابع و نیروهای دیگران ، فاتح یا قهرمان آن سرزمین شوید. تو از نظر دیگران نه تنها شایستگی قهرمان بودن را ندارید،  بلکه از شما با عنوان متجاوزگر و فضول نام خواهند برد. این امر فقط در شرایطی میسر است که دیگران مجوز لازم را آن هم به قصد کمک یا مشاوره به شما بدهند تا بتوانید قهرمان وار و با هدف حل مسائل، مشکلات و موانع،  وارد سرزمین آن‌ها شوید و در کشف و شناسایی گنج‌ها و راه‌های دست‌یابی به نیروها و منابع دیگران  به آن‌ها کمک نمایید.

بنابراین جفاست در حق قهرمان درون که با توقعات و انتظارات بیجا و نامعقول ، مدام او را آزار و به دردسر  بیاندازید و موجبات ذلت، شکست و ناکامیش را فراهم کنید و با تنگ نظری ، کوته فکری و باورهای غلط و نادرست، انرژیی و شور واشتیاقش را برای به اوج رساندن و دستیابی به خواسته‌ها و رویاهای  صاحبش کمرنگ جلوه دهید و باعث منزوی شدن، خرد شدن، تحقیر شدن و در نهایت خودکشی روحی او شوید. چرا با تنبلی وبی حالی ، سد راه فوران انرژی‌های حیات بخش و معجزه آفرین قهرمان درون می‌شوید؟ با این شرایط و حال وهوای بد، آشفتگی ذهن و فکر، بینش و نگاهی بسته و غیر خلاقانه چگونه انتظار پیروز شدن قهرمان درون را در کشف موانع و مسیرهای پرپیچ وخم درون را دارید؟

تو به زور قهرمان درونت را وادار به انجام رفتار واعمالی می کنید که با ارزش‌هایش در تضاد می باشد در نتیجه بین تو و او تنش و کشمکش‌های روحی وروانی به وجودمی آید که در نهایت موجب رشد بیماری‌ها و امراض خواهند گردید.

در پایان یادآوری می‌کنم که به جای اینکه زمان و فرصت‌های ذی قیمت زندگیت را صرف دخالت و تجاوز به امورات دیگران نمایید و قهرمان درونت را به زور وادار به ورود به جغرافیای هویتی و حیثیتی دیگران نمایید ، زمان و فرصت‌ها را در اختیار قهرمان قرار بده تا فقط وفقط به کشف اسرار و رازهای بی‌حد ومرز و سرزمین‌های کشف نشده و منابع بکر وغنی وجودت ، بپردازد.

نظر شما