شناسهٔ خبر: 5438753 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دادستان کل کشور:

آرمانشهر اسلامی تنها در پرتو عمل به آیات قرآنی محقق می‌شود

خبرگزاری تسنیم: دادستان کل کشور گفت: آرمانشهر اسلامی تنها در پرتو عمل به آیات قرآنی محقق می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز در همایش ملی تکریم خادمین طرح تلاوت نور در محل سالن همایش‌های هلال احمر، رمز پایین آمدن نرخ جرم و جنایت در جامعه را پناه بردن به قرآن دانست و اظهار داشت: جامعه سالم و آرمان شهر که همه فلاسفه نسبت بدان اهتمام داشته‌اند جامعه‌ای است مبتنی بر اخلاق، عقلانیت، عدالت و معنویت که در پرتو پناه بردن به قرآن حاصل می‌شود.

دادستان کل کشور اظهار کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر با همت مقام معظم رهبری و همت همه دست اندرکاران قرآنی روز به روز حفظ قرآن و فهم قرآن به ویژه در بین نسل جوان رونق گرفته است و این رونق می‌تواند در جامعه اثربخش باشد.

وی افزود: در سیره امامان و ائمه هدی از مهمترین نکاتی که جلب توجه می‌کند بردباری، صبر، تحمل و ظرفیت امامان دین و پیشوایان بشریت است.

دادستان کل کشور بیان کرد: در نگاهی به آیات قرانی و روایات در شاخصه‌هایی که برای انسان کمال یافته و رشد یافته در فرهنگ قرآنی می توان یافت چهره با ظرفیت کسی که دارای ظرفیت و شرح صدر باشد.

وی افزود: در سیره امامان و ائمه هدی از مهم ترین نکاتی که جلب توجه می‌کند بردباری و صبر و تحمل و ظرفیت امامان دین و پیشوایان بشریت است.

دادستان کل کشور تاکید کرد: وجود مقدس امام علی(ع) در یک کلام نورانی می فرمایند: قلوب ضعف‌ها هستند و بهترین قلوب با ظرفیت ترین قلب‌هاست. ابتلائات بسیاری که فراروی زندگی انسان است چون هیچ کدام از اولیای خدا مبتلا به ابتلا امتحانات در زندگی نشده بودند. وجود مقدس بهترین خلق هدا پیامبر هیچ پیامبری مثل من اذیت نشده است.

رئیسی بیان کرد: سخن در آن است که این شرح صدر این ظرفیتی که برای اولیای خدا وجود دارد و سالکان طریق حق هم برای پیدا کردن این ظرفیت تلاش کنند چگونه حاصل می‌شود.

وی بیان کرد: ما به موجب رحمانیت حضرت حق و جلوه ارسال و انزال کتب است. بعد تعلیم  قرآن و بعد خلق انسان را فرمود. پاسخ را باید از قرآن گرفت آنجا که سخن از آفرینش انسان است انسان علقه و مضغه و خلقت جسم و بعد خلقت جان انسان است.

وی گفت: انسان دو خلقتی و دو آفرینشی است. یک آفرینش جسم و دیگری افرینش جان اوست. جان انسان در پرتوی ارتباط با قران شکل می‌گیرد.

رئیسی تاکید کرد: از همین جا تعریف انسان قرآن با انسان در منطق متفاوت می‌شود. در نگاه قران نطق فصل فصول انسان با حیوان نیست. باید گفت انسان مووود ی است که دارای حیات است و تعلق دارد . تعلق انسان جز در پرتو ارتباط با قرآن شکل می‌گیرد؟

وی افزود: بعد فرمود علم القرآن جز در پرتوی تعلیم قرآن انسانیت انسان رقم نمی خرود. همه 7 میلیارد انسان به روی کره زمین زندگی می کنند مسجود ملائکه نیستند همه نیستند. چه کسی انسان است کسی که در پرتو آموخته های قآنی انسانیتش شکل گرفته باشد و دستیابی به قرآن از طریق  آموزه های اسلام است.

رئیسی تاکید کرد: این حرکتی که در مساجد به همت شما آغاز شده و این سنت حسنه را باب کرد و روز به روز جزای خیر بدهد و به رونق این سنت حسنه تلاوت و تفسیر قرآن به صورت اختصار حرکت بسیار باشکوهی انجام می‌شود در خور تقدیر است.

وی افزود: امروز ما راهکاری جز مقاومت در برابر دشمنان نداریم؛ آنچه از تهاجم و شبیخون فرهنگی است فقط توصیه به مراقبت کفایت نمی‌کند پناه بردن به خدا با پیدا کردن ظرفیتی است که بتواند ایستادگی کند و دشمن را وادار به عقب نشینی کند.

رئیسی بیان کرد: هشدار راهکار عملی می خواهد؛  امروز فکر می‌کنیم در مقابل همه هجوم‌ها و فتنه‌ها پناه بردن به قرآن راهکاری است که امامان دین به ما معرفی کرده اند که با تلاوت و فهم و حشر و نشر با قرآن و عمل به قرآن در سیره وسلوک و رفتار است.

انتهای پیام/ ب

نظر شما