شناسهٔ خبر: 54333020 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

شکوری:

قرارداد با فدراسیون کانادا بند فسخ ندارد

ایرنا

دبیر کل سابق فدراسیون فوتبال درباره لغو دیدار تدارکاتی تیم کشورمان با کانادا گفت: معتقدم نمایندگان فدراسیون برای امضای قرارداد دیدار با کانادا غیرحرفه‌ای عمل کردند و شرایط فسخ را نادیده گرفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، ابراهیم شکوری روز دوشنبه در گفت‌وگویی با انتقاد از وضعیت فعلی فدراسیون فوتبال، اظهار داشت: در فدراسیون ثبات وجود ندارد و مسئولین خودشان را پشت سر «میرشاد ماجدی» پنهان کرده‌اند با اینکه مقصر همه مشکلات رئیس یا سرپرست فدراسیون نیست. او در مسائل کلان مثل انتخاب افراد مذاکره کننده و کارشناسان قرارداد بازی‌های تدارکاتی تصمیم‌گیری می‌کند.

وی گفت: با این که از طرف سرپرست فدراسیون انتخاب‌های صحیحی انجام نشد اما عقد قراردادهای متزلزل، مقصران زیادی دارد که این استرس‌ها را روانه تیم ملی می‌کند. حتی اگر ۲ بازی تدارکاتی هم برگزار شود باز هم با این فدراسیون بی‌برنامه، فقط تیم ملی فشار بیشتری را متحمل خواهد شد.

دبیرکل سابق فدراسیون فوتبال درباره تاثیرات عدم برگزاری بازی با کانادا بیان کرد: استرس بازیکنان مطرح تیم ملی که در فضای مجازی دیده می‌شود، نشان‌دهنده بی‌قراری تمام تیم است و تاثیر مستقیم بر نتیجه رقابت‌ها می‌گذارد. حتی اگر مسئولین حقوقی بتوانند موفق به دریافت غرامت مالی شوند، جبران خسارات معنوی بر روحیه بازیکنان شدنی نیست.

وی افزود: معتقدم نمایندگان فدراسیون برای امضای قرارداد دیدار با کانادا غیرحرفه‌ای عمل کردند و شرایط فسخ را نادیده گرفتند. البته اگر بند فسخ در قرارداد نباشد هم می‌شود پیگیری کرد اما کار سختی است. به‌نظرم باید با جدیت تمام افرادی به پیگیری این موضوع بپردازند تا بیش از این شاهد خدشه‌دار شدن اعتبار فوتبال کشور نباشیم.

پیشکسوت فوتبال کشور چارچوب اصلی فدراسیون فوتبال را اینطور تشریح کرد: فدراسیون‌ها در دنیا سه بخش اصلی نیروی انسانی، بخش اداری و بخش مالی دارند. ما در زمینه نیروی انسانی که شامل بازیکنان می‌شود، ستارگان زیادی داریم اما در بخش‌های دیگر ضعف بسیار است. کمبودهای مالی کمر فدراسیون را شکسته و نیروهای مدیریتی و اداری مبتدی و ضعیف، نمی‌توانند ضعف مالی را با تدبیرهای خود جبران کنند.

شکوری شرایط جام‌های‌جهانی‌ قبلی را با امسال متفاوت دانست و گفت: جام‌جهانی سابق، هشت سال مربی ثابت داشتیم و همراه با آرامش حاکم در فدراسیون، برنامه‌های مشخصی برای اردوها و تمرین‌های تیم ملی وجود داشت اما درحال حاضر حتی رئیس فدراسیون هم مشخص نیست و خیلی احساس خطر می‌کنم. ابعاد سیاسی و فنی در مرحله گروهی حساسیت جام‌جهانی را دو چندان کرده است و باید به مسئولین فوتبال گفت حداقل به فکر آبروی ملی کشور باشند.

وی با اشاره به کمبود زمان، راهکارهایی برای تیم ملی ارائه کرد و افزود: باید تمام پتانسیل‌های داخلی را برای هماهنگی هرچه سریع‌تر بازی‌های تدارکاتی به‌ کار بگیریم. می‌دانم که نیروهای خوبی برای ارتباط با کشورهای دیگر داریم که باید از آن‌ها درخواست کمک کنیم. حتی نمی‌توانیم دوره زمانی یک ماهه قبل از جام‌جهانی برای اردو و کمپ را داشته باشیم و تیمی و فرصت‌های زیادی را از دست داده‌ایم. اگر مراحل هماهنگی بازی‌های تدارکاتی طولانی باشد می‌توان تیم‌های باشگاهی قدرتمندی را انتخاب کرد تا بدون آمادگی به جام‌جهانی نرویم.

شکوری در خصوص جلسه مجمع فردا سه‌شنبه فدراسیون فوتبال برای تعیین و تکلیف وضعیت مدیریتی این فدراسیون، گفت: وضعیت فوتبال کشور بسیار پیچیده و بهم ریخته است. از اعضای مجمع می خواهم تصمیم درستی بگیرند تا کمی حال فوتبال کشورمان خوب شود.

نظر شما