شناسهٔ خبر: 54327757 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تدارک مساجد هرمزگان در دهه‌کرامت؛ از «محله‌آرایی تا برپایی ضیافت کریمانه»

بندرعباس- ایرنا- کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان در سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) با طرح محله آرایی(آذین بندی محله و مسجد) و برگزاری همایش دختران مسجدی به استقبال دهه کرامت می‌رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، اول ذیقعده مصادف با سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) تا یازدهم ذیقعده همزمان با سالروز ولادت علی بن موسی الرضا(ع) در تقویم رسمی کشور به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است.

امسال نیز ایام دهه کرامت با شعار «خدمت کریمانه؛ جهاد عالمانه» ۱۱ تا ۲۱ خرداد نامگذاری شده و هر روز با یک عنوان در سراسر کشور ویژه برنامه‌های مختلفی به ویژه در مساجد، کانون‌های فرهنگی و هنری استان‌ها برگزار می‌شود.

به همین مناسبت نیز کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان فعالیت‌های خود در این دهه با اجرای طرح محله آرایی(آذین بندی محله و مسجد) در مناطق مختلف شهری و روستایی، برگزاری همایش دختران مسجدی همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر و تجلیل از دختران فعال عضو کانون‌ها آغاز می‌کند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان روز دوشنبه در نشستی به مناسبت در پیش بودن دهه کرامت و تشریح برنامه‌های کانون‌های مساجد هرمزگان اظهارداشت:اسلام، دین نشاط و شادابی حقیقی و مخالفت با شادی‌های دروغین و مخرب است، لذا دهه کرامت می‌تواند بهترین فرصت برای گسترش فضاهای نشاط و شادابی معنوی در بین جوانان و خانواده‌ها باشد.

حجت‌الاسلام احمد پهلوانی افزود: برگزاری شانزدهمین جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی آسمان هشتم به همت کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) روستای کردر رضوی در میناب و همکاری کانون‌های شرق، غرب و مرکز استان در برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید از شاخص‌ترین برنامه‌هاست.

«ضیافت کریمانه» با طبخ و توزیغ غذای نذری بین نیازمندان 

وی بیان کرد: اجرای پویش«به تو از دور سلام» شامل قرائت زیارت‌نامه امام رضا(ع)، حضرت فاطمه معصومه(س) و حضرت احمد بن موسی(ع) در شب و روز ولادت آن حضرات و همچنین قرائت زیارت امین‌الله  و صلوات خاصه امام رضا(ع) در طول دهه کرامت بخش دیگری از برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد هرمزگان ادامه داد: در این ایام پربرکت اجرای سرود و نمایش آیینی با موضوع رضوی در اکثر کانون‌ها، ارائه خدمت افتخاری کانون‌های مساجد نظیر تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان، برپایی کارگاه‌های مشاوره با موضوع سبک زندگی اسلامی، همسرداری، تربیت فرزند و برپایی نمایشگاه‌های کتاب رضوی و مسابقات متنوع فرهنگی هنری برگزار می‌شود.

پهلوانی اضافه کرد: طرح «ضیافت کریمانه» شامل گستراندن سفره کریمانه و پذیرایی از شرکت کنندگان در برنامه‌های جشن میلاد علی بن موسی الرضا(ع) و کریمه اهل بیت و همچنین طبخ و توزیع غذای گرم بین نیازمندان در ایام ولادت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) از برنامه‌های شاخص در دهه کرامت است.

 وی، برگزاری مسابقه شعرخوانی و قصه‌گویی ویژه کودک و نوجوان با موضوع امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س)، برگزاری مسابقه پیامکی با موضوع سیره رضوی و برگزاری جشن روز ولادت امام رضا(ع) در مساجدی که مزین به نام امام رضا(ع) هستند را از دیگر این ویژه برنامه‌ها اعلام کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما