شناسهٔ خبر: 54323752 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیر مارکتینگ مجموعه آبانتتر مطرح کرد :

یکی از راههای مبارزه با تحریم استفاده از رمز ارزها است

اگر استفاده از رمزارزها گسترش پیدا کند تحریم کشورها بسیار سخت خواهد شد.

صاحب‌خبر -

آرش غفوری، مدیر مارکتینگ مجموعه آبانتتر در حاشیه اولین نمایشگاه متاراد در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به فعالیت‌های این شرکت گفت: شرکت آبانتتر یک شرکت دانش بنیان است که مدیران و کارشناسان آنها از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف هستند و ما یک صرافی متمرکز هستیم و افراد می‌توانند بر روی پلتفرم ما به صورت آنلاین ارزهای خود را مبادله کنند.

وی با اشاره به آغاز فعالیت این شرکت از سال 97 گفت: زمانی که ما در حوزه رمزارز شروع به فعالیت کردیم شرکت‌های بسیار کمی فعالیت می‌کردند و ما همان زمان می‌دانستیم که اگر رمزارزها در دنیا گسترش پیدا کنند قطعا در ایران نیز مشتریان زیادی خواهند داشت.

وی ادامه داد: امروز به همه ثابت شده که رمزارزها پیشرفت و آینده مبادلات مالی و پولی هستند و همانگونه که در دوره‌ای مردم از مبادله کالا به کالا به سکه و بعد به پول رسیدند، امروز نیز رمزارزها نسل جدیدی از مبادلات مالی و پولی هستند و قطعا آینده مبادلات مالی و پولی در دست رمزارزها خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه استفاده گسترده از رمزارزها و کاهش استفاده از پول‌های فیزیکی هم به محیط زیست کمک می‌کند و هم باعث کاهش هزینه‌های جاری می‌شود، افزود: البته هنوز زود است که راجع به آینده رمزارزها صحبت کنیم زیرا تا همه‌گیر شدن و گسترده شدن استفاده از رمزارزها راه طولانی باقی مانده است.

وی ادامه داد: اگر استفاده از رمزارزها گسترش پیدا کند تحریم کشورها دیگر بسیار سخت خواهد شد و یا اینکه اصلا نمی‌توان یک کشوری را از لحاظ مالی و ارزی تحریم کرد و هرچند قطعا نمی‌توانیم بگوییم که رمزارز صد درصد ایده‌آل است اما مشکلات آن بسیار کمتر از اسکناس‌ها و پول‌های فیزیکی امروز است.

وی ادامه داد: آنچه درباره رمزارزها فقط جای نگرانی دارد، میزان مصرف انرژی است که برای تولید آنها هزینه می‌شود اما با این حال نسبت به پول‌های جاری، آسیب کمتری به محیط زیست می‌زند ضمن آنکه شاید شغل‌های قدیمی از بین برود اما قطعا شغل‌های جدید نیز ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: بانکداری امروز چاره‌ای ندارد که برای حفظ خود به سمت بلاکچین و رمزارز حرکت کند زیرا دیگر برای حمل پول نیاز به امنیت فیزیکی نیست بلکه می‌توان آن را به صورت سایبری محافظت کرد.

وی با اشاره به خدماتی که ارائه می‌کند گفت: حفاظت و امنیت رمزارز، خرید و فروش رمزارز، خدمات استیکینگ، NFT از جمله خدماتی است که ما ارائه می‌کنیم و در آینده نیز گسترش پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به فعالیت نهادهای نظارتی و حاکمیتی و نظارتی که در این حوزه می‌شود، گفت: ما مجوزهای لازم را اخذ کرده‌ایم و نظارت‌های لازم نیز انجام می‌شود اما متاسفانه قانون مشخصی هنوز برای حوزه فعالیت ما صادر نشده است اما ما همیشه به مراجع مختلف پاسخگو هستیم.

وی با اشاره به شکل خدمات دهی به مشتریان آبانتتر گفت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت آبانتتر ثبت‌ نام کنند و بعد از احراز هویت و ارائه مدارک دارای یک اکانت معتبر می‌شوند و بعد می‌توانند فعالیت کنند.

وی ادامه داد: آینده رمزارز و اقتصاد دیجیتال در ایران به دو موضوع اساسی بستگی دارد؛ یکی آنکه خود دولت و نظام بپذیرد که با توجه به تغییرات جهانی، چقدر به این مسئله نیاز دارد و دوم آنکه به چه شکل قانونگذاری صورت بگیرد تا مشخص شود کدام پلتفرم‌ها امن هستند و مردم نیز بتوانند به صورت امن و مطمئن مبادلات خود را انجام بدهند.

وی ادامه داد: ما باید در داخل کشور سریعتر حرکت کنیم زیرا کشورهای همسایه همچون امارات بسیار در زمینه رمزارز در تلاش هستند و حتی امارات می‌خواهد شهر کریپتو تاسیس کند و اگر فضایی را برای فعالیت کاربران ایرانی در داخل کشور ایجاد نکنیم قطعا شرکت‌ها و صرافی‌های خارجی میزبان کاربران ایرانی خواهند شد در حالی که ما می‌توانیم حتی مشتریان خارجی را نیز جذب کنیم به شرط آنکه بسترهای آن فراهم شود.

وی ادامه داد: ما هم اکنون 620 هزار کاربر داریم که حدود 350 هزار کاربر کاملا فعال هستند و البته فعال بودن و یا غیرفعال بودن کاربرها رابطه مستقیمی با وضعیت بازار دارد.

خبرنگار علی زادمهر 

 

نظر شما