شناسهٔ خبر: 54312240 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ایران قدرت پهپادی منطقه، روایت مطبوعات پاکستان از شهر زیرزمینی پهپادهای ارتش

تهران - ایرنا - رسانه‌های چاپی و الکترونیکی پاکستان پرده برداری ارتش جمهوری اسلامی ایران از پایگاه‌های فوق سری پهپادی را به صورت گسترده بازتاب داده و گزارش دادند: ایران با پخش این تصاویر قدرت پهپادی خود در منطقه را نشان داد. 

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، شبکه «دنیا نیوز» پاکستان روز یکشنبه در گزارش خود اعلام کرد که دارایی‌های سری ایران در زیرزمین رونمایی شد و صدها فروند پهپاد جنگی متعلق به ارتش این کشور عیان شد. 

دنیا نیوز افزود: فرمانده کل ارتش ایران با تاکید بر توانمندی بالای این کشور در تولید و بهره برداری از پهپادهای شکاری گفت که ایران در منطقه قدرت اول ساخت پهپاد است. 

روزنامه انگلیسی زبان «اکسپرس تریبیون» چاپ شهر اسلام‌آباد امروز با انتشار عکسی از پهپاد ایرانی در شهر زیرزمینی متعلق به ارتش کشورمان نوشت: ایران بدون برملا کردن موقعیت جغرافیایی، از پایگاه سری زیرزمینی خود مملو از پهپادهای جنگی پرده برداری کرد. 

این روزنامه پاکستانی افزود: تلویزیون دولتی ایران اعلام کرد که بیش از یکصد هواپیمای بدون سرنشین در دل کوه‌های زاگرس نگهداری می‌شود. 

روزنامه «داون» پاکستان نیز امروز نوشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران جزئیاتی از پایگاه فوق سری زیرزمینی خود را ارائه داد که در آن ده‌ها فروند پهپاد نظامی نگهداری می‌شود. 

روزنامه داون به نام ابابیل-۵ و موشک‌های قائم-۹ هوا به زمین ایران اشاره کرد و افزود: سرلشکر موسوی فرمانده ارتش ایران تاکید کرد که بدون شک پهپادهای نیروهای مسلح کشور قدرتمندترین در منطقه هستند. 

روزنامه انگلیسی زبان داون به نقل از اظهارات فرمانده کل ارتش نوشت که توانایی ایران برای ارتقای پهپادها غیرقابل توقف است. 

ایران قدرت پهپادی منطقه، روایت مطبوعات پاکستان از شهر زیرزمینی پهپادهای ارتش

شبکه خبری HUM TV پاکستان نیز گزارش داد: جمهوری اسلامی ایران پایگاه سری پهپادی خود از دریچه رسانه به جهان نشان داد. سردار باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح از این پایگاه زیرزمینی بازدید و سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش ایران نیز انواع پهپادهای نظامی را معرفی کرد. 

تارنمای روزنامه اردو زبان «جسارت» نیز در بازتاب نمایش پایگاه زیرزمینی پهپادی جمهوری اسلامی نوشت: ایران پایگاه سری خود در یک نقطه نامعلوم را نشان داد که صدها پهپاد جنگی در آن نگهداری می‌شود. 

شبکه خبری «سما تی وی» پاکستان هم گزارش داد: ایران از پایگاه سری زیرزمینی خود را پرده برداری کرد و آن را از طریق رسانه کشور به دنیا نشان داد. نیروهای مسلح ایران در اعماق زمین پایگاه عملیاتی احداث کرده و از این طریق به یک قدرت برتر منطقه‌ای در بخش پهپاد تبدیل شده است. 

روزنامه‌های اردو زبان «جنگ» و «پاکستان» نیز امروز نوشتند: ارتش ایران پایگاه زیرزمینی پهپادی خود را به نمایش گذاشت، حدود یکصد فروند پهپاد از جمله ابابیل-۵ که به گفته مقامات ارشد ارتش ایران، ایران قدرتمندترین توان پهپادی در منطقه به شمار می‌رود. 

به گزارش حوزه دفاعی ایرنا به نقل از روابط عمومی ارتش، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روز گذشته از یکی از پایگاه‌های سری و زیرزمینی پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران بازدید کرد. 

در این بازدید سرلشکر باقری در جریان آخرین توانمندی‌ها در حوزه تولید انواع پهپادهای نظامی، تهاجمی و دور برد ارتش قرار گرفت. 

با عملیاتی شدن این پایگاه سری که در عمق صدها متری زمین طراحی و ساخته شده است جمهوری اسلامی ایران به قدرت برتر پهپادی در منطقه تبدیل شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما