شناسهٔ خبر: 54311123 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان:

صف‌های نانوایی تا پایان خرداد خلوت می شود

گرگان- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: تا پایان خرداد ماه با استقرار پلتفرم جدید صف‌های نانوایی به حداقل خواهند رسید.

صاحب‌خبر -

سید محمد دهنوی در گفتگو با خبرنگار مهر فرایند نظارت بر همه نانوایی‌های استان را پیچیده دانست و اظهار کرد: متاسفانه نبود سامانه نظارتی هوشمند کار نظارت را سخت و دشوار کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان با تاکید بر این نکته که هیچ سهمیه‌ای از آرد نانوایی‌های کم نشده، افزود: متاسفانه بخشی از نان پخت شده به خوراک دام‌ها تبدیل می‌شود بخش دیگر در سوپرمارکت‌ها فروخته می‌شود.

وی ادامه داد: سهمیه سرانه به میزان جمعیت مشخص است و طبق جدولی که در شهرستان‌ها توزیع می‌شود جمعیت شناور نیز پیش بینی شده است.

دهنوی اضافه کرد: سال گذشته همین میزان سهمیه آرد در نانوایی‌های عرضه شد اما به دلیل برخی معضلات نظیر گرانی برنج و ماکارونی تراکم صف‌های نانوایی امسال بیشتر شد.

وی از برخورد جدی با تخلف نانوایی‌ها خبر داد و گفت: با هر کوتاهی از جانب واحدهای تولید نان که امنیت غذایی مردم را به خطر بیاندازد، برخوردی جدی می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان ضمن یادآوری این نکته که با اتحادیه نانوایی‌های استان اتمام حجت کردیم، افزود: در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی نانوایی‌ها، در مرحله اول ۳۰ درصد کسری سهمیه، مرحله دوم ۵۰ درصد کاهش سهمیه و بار سوم قطع کامل سهمیه به مدت دو ماه و تکرار تخلف در مرتبه چهارم منجر به ابطال مجوز خواهد شد.

فروش نان در سوپرمارکت ممنوع است

وی با اعلام این مطلب کم فروشی، تعطیلی خارج از برنامه، کاهش وزن چانه خمیر و آردفروشی را به عنوان تخلف نانوایی دانست و گفت: انباشت نان و فروش آن به سوپرمارکت و دامداران هم جزو تخلفات محاسبه می‌شود.

دهنوی با بیان این نکته که فروش نان سنتی دولتی در سوپر مارکت های ممنوع است، افزود: سوپرمارکت‌ها فقط می‌توانند نان واحدهای سوپر آزاد را بفروشند.

وی از توزیع نان با کارت در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: تلاشمان بر این است تا پایان خرداد ماه با استقرار پلتفرم جدید، صف‌های طویل نانوایی را به حداقل برسانیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان خاطر نشان کرد: دولت می‌خواهد یارانه‌ای که اکنون برای گندم پرداخت می‌شود را به صورت بهینه به دست مصرف کننده واقعی برساند در نتیجه یارانه نان بدون هیچ محدودیتی با همان قیمت قبلی به مردم عرضه می‌شود.

وی در خاتمه با بیان این مطلب که ما به تفاوت قیمت نان یارانه‌ای با نان آزاد را دولت بلافاصله به نانوا پرداخت می‌کند، افزود: به این ترتیب پس از پایان ساعت کاری دولت با محاسبه تعداد نان فروخته شده، مبلغ ما به تفاوت را با نانوا ارائه می‌دهد تا آرد آزاد سری بعد برای پخت را نانوا تهیه کند.

نظر شما