شناسهٔ خبر: 54311034 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

پورابراهیمی در گردهمایی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس شهرستان‌های رفسنجان و انار:

موضوعات معیشتی و اقتصادی در اولویت قرار دارد

نماینده مردم کرمان و راور درمجلس،گفت: موضوعات معیشتی و اقتصادی در اولویت قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خانه ملت،محمدرضا پور ابراهیمی در گردهمایی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس شهرستان‌های رفسنجان و انار در حسینیه ثارالله رفسنجان اظهار کرد: فضای خیلی خوبی بعد از استقرار دولت سیزهم برای خدمت شکل گرفته و یک فضای جدید در استان کرمان رقم خورده است.

نماینده مردم کرمان و راور  درمجلس شورای اسلامی  با اشاره به دیدار با مقام معظم رهبری، افزود: ایشان دوران دفاع مقدس را یادآوری کردند که همه شما این دوران را درک کردید و روزهای سخت و تلخ آن را یادمان نرفته است. سختی‌های دفاع مقدس با اتکاء به توانمندی درونی نظام و اتکاء به خداوند به اقتدار نظام تبدیل شد.

وی ادامه داد: امروز دشمن با اشراف بر همه توانمندی نظام می‌داند در کوچکترین اقدامی دست از پا خطا کند حتما در عرصه نظامی پشیمان می‌شود و امروز ادبیات نظامی را دشمن کنار گذاشته است. آنچه امروز نظام را به اوج خود رسانده نتیجه اخلاص است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در عرصه اقتصادی شرایط تغییر کرده است، تصریح کرد: در دنیا زمانی که مقایسه می‌کنیم در جایی سابقه ندارد شوک‌های ارزی پی‌درپی امکان فروپاشی نظام اجرایی و اقتصادی را فراهم نکند. از سال ۱۳۹۰ به‌واسطه دشمنی آمریکا و اروپا با مبانی اعتقادی ما هرچه در توان داشتند علیه نظام ما به‌کار گرفتند اما با خنثی سازی تحریم‌ها می‌توانیم کشور را توانمندسازیم.

وی افزود: در عرصه میدانی جمهوری اسلامی به تمام تعهدات خود در برجام عمل کرد اما دشمن کمترین عملی به تعهدات خود نداشت. دشمنان با تفکر اباعبدالله و اساس انقلاب مخالفند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه سیاست‌های ارزی دولت قبل با هیچ ادبیات علمی همخوانی نداشت، ادامه داد: در دوران انتخابات همه در مناظره‌ها می‌گفتند سیاست‌های ارزی غلط است و اخیرا هم آن را مطرح کردند.

وی گفت: به فرمان رهبری، عزم دولت و همراهی مجلس فصل جدیدی در نظام اقتصادی دولت شروع شده است.

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: در همین ده سال تحریم با همین شوک‌های ارزی اقدامات خوبی انجام شد که بزرگترین پروژه انتقال آب که توسعه را در استان متحول می‌کند را آغاز کردیم و سال گذشته در حوزه سنگ آهن ۱۵۰ هزار میلیارد طرح‌های توسعه رقم خورد، در حوزه مس به جز بی تدبیری اتفاق نیفتاده که علی‌رغم اینکه ظرفیت پنجم ذخایر دنیا را داریم اما تولیدکننده بیستم هستیم که اگر عزم و اراده باشد شبیه سنگ آهن در مس هم رقم خواهد خورد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس یادآور شد: در عرصه توسعه عزم و اراده دولت پای کار است و برنامه هفتم توسعه به‌زودی در دولت نهایی و به مجلس ارسال می‌شود.

پورابراهیمی تاکید کرد: اولویت ما در کشور موضوعات معیشتی و اقتصادی برای مردم است و ظرفیت‌های بزرگ اقتصادی آغاز تحولات اقتصادی در کشور خواهد بود و با نگاه علمی و غیر سیاسی از این مسیر سخت عبور خواهیم کرد./

پایان پیام

نظر شما