شناسهٔ خبر: 54310862 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

سفیر روسیه در لندن:

دولت بریتانیا به تداوم درگیری‌ها در اوکراین و مانع‌تراشی در مذاکرات صلح دامن می‌زند

سفیر روسیه در لندن با انتقاد از اقدامات دولت بریتانیا، اعلام کرد که این اقدامات به طولانی شدن درگیری‌ها و مانع‌تراشی در روند مذاکرات صلح می‌انجامند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، «آندری کیلن»، سفیر روسیه در لندن، اعلام کرد که سیاست‌ و بیانیه‌های دولت بریتانیا به تداوم درگیری‌ها در اوکراین و مانع‌تراشی در روند مذاکرت میان روسیه و کی‌یف منجر می‌شود.

وی امروز -یکشنبه- در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی گفت‌:‌ «لندن هیچ تمایلی برای پایان دادن به درگیری‌ها در اوکراین و پیدا کردن راه‌حل از طریق مذاکرات ندارد. ما هر روز صحبت‌هایی در خصوص ارسال سلاح به اوکراین، جنگیدن تا آخرین سرباز اوکراینی، ادامه درگیری‌ها و شروع نکردن مذاکرات پیش از شکست روسیه می‌شنویم. شکست روسیه یک توهم است، روسیه غیرقابل شکست است.»

سفیر روسیه در لندن هنچنین خاطرنشان کرد که لندن در بیانیه‌هایش برخی نکات مهم مانند چشم‌انداز اقتصادی اوکراین در صورت تداوم درگیری‌ها و اینکه ارائه کمک‌ها اقتصادی و نظامی به اوکراین توسط کشورهای غربی در بلندمدت تا چه اندازه واقع‌بینانه است را نادیده می‌گیرد.

کلین همچنین تأکید کرد که طرف اوکراینی به منطور رها کردن مذاکرات، به جعل خبرهایی در خصوص «ارتکاب جرائم جنگی» از سوی سربازان روسیه می‌پردازد.   

 

نظر شما