شناسهٔ خبر: 54310168 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مرکز خبرنگاران افغانستان به ائتلاف جهانی عدالت برای شیرین ابوعاقله پیوست

مرکز خبرنگاران افغانستان به ائتلاف جهانی «عدالت برای شیرین ابوعاقله» خبرنگار فلسطینی کشته‌شده توسط رژیم صهیونیستی پیوست.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، مرکز خبرنگاران افغانستان به ائتلافی از سازمان حامی خبرنگاران و حقوق بشر از کشورهای مختلف پیوست که خواستار تحقیقات فوری، کامل و مستقل در مورد قتل «شیرین ابوعاقله» خبرنگار شبکه الجزیره توسط نیروهای رژیم صهیونیستی هستند.

این درخواست دادخواهی توسط انستیتو بین‌المللی مطبوعات تهیه شده است و 34 سازمان مدافع حقوق خبرنگاران از کشورهای مختلف از جمله مرکز خبرنگاران افغانستان آن را امضا کرده‌اند.

در این نامه دادخواهی به‌نقل از شبکه الجزیره گفته شده است که شیرین و سه خبرنگار دیگر این تلویزیون هنگام تهیه گزارش از حمله اسرائیل به اردوگاه آوارگان فلسطینی در شهر جنین در کرانه باختری رود اردن هدف گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی قرار گرفتند.

در نامه تصریح شده است که این خبرنگاران کلاه و جلیقه‌ ایمنی به‌تن داشتند که به‌وضوح آنها را به‌عنوان خبرنگار مشخص می‌کرد اما با این حال، شیرین ابوعاقله از ناحیه صورت و همکارش علی الصمودی از پشت هدف گلوله قرار گرفت که شیرین جان باخت و الصمودی پس از معالجه از بیمارستان مرخص شد.

در این نامه همچنین خاطرنشان شده است که با توجه به گزارش‌های شاهدان عینی، اسناد ویدئویی و گزارش‌های رسانه‌ای، ممکن است این خبرنگاران به‌طور عمدی از سوی سربازان رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفته باشند. سازمان‌های امضاکننده، خواستار توجه به این رویداد به‌عنوان یکی از نمونه‌های برجسته‌تر خشونت علیه خبرنگاران و کارکنان رسانه در فلسطین شده‌اند.

در دادخواست آمده است که بر اساس داده‌های یونسکو از سال 2002 میلادی تاکنون حداقل 23 خبرنگار در فلسطین کشته شده‌اند و صدها خبرنگار دیگر نیز زخمی شده و یا مورد خشونت قرار گرفته‌اند.

سازمان‌های امضاکننده این دادخواست در ادامه نیز خواستار تحقیقات کامل، شفاف و مستقل درباره قتل این خبرنگار فلسطینی شده‌اند.

انتهای پیام/+

برچسب‌ها:

نظر شما