شناسهٔ خبر: 54309317 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

تبلیغات

راهنمای خرید بهترین قرص کلاژن و جوانساز

صاحب‌خبر -

امروزه کلمه کلاژن و جوانسازی را در کنار یکدیگر زیاد می شنویم. اما کلاژن چیست و چگونه باعث جوانسازی می شود؟

کلاژن نوعی پروتئین طبیعی در بدن است که ماده سازنده در استخوان، پوست، عضلات، تاندونها و رباطها است، همچنین در بسیاری از قسمتهای دیگر بدن از جمله رگهای خونی، قرنیه و دندان  نقش دارد.

راهنمای خرید بهترین قرص کلاژن و جوانساز

تنها راه جوانسازی پوست و  پیشگیری از ایجاد چین و چروک "کلاژن سازی" پوست می باشد.  کلاژن  ماده طبیعی ای است که در بدن بطور طبیعی تولید می شود اما در اثر عواملی مثل افزایش سن، رادیکالهای آزاد، اشعه های فرابنفش و... تولید کلاژن در بدن کاهش می یابد و به مرور نشانه های پیری زودرس با ظاهر شدن خط و خطوط بر روی پوست نمایان می گردد. دیدن چین و چروک پوست برای هیچکسی خوش آیند نیست و درمان چین و چروکها و در واقع جوانسازی پوست یک امر کاملا غریزی و طبیعی است. ترکیبات معدودی بر کلاژن سازی پوست موثرند و بر اساس آنها قرصهای جوان کننده و کلاژن ساز متنوعی توسط برندهای داروساز در داروخانه ها و فروشگاه های  معتبر برای استفاده کنندگانی که به سلامت پوست خود اهمیت می دهند عرضه می گردد. 

کلاژن از کلمه ای یونانی بنام " Kolla " به معنی "چسب" گرفته شده است. در واقعیت نیز کلاژن مانند چسبی است که سلول ها و اجزا را بهم متصل می کند. کارکرد کلاژن دقیقا مثل سیمانی است که آجرهای یک دیوار را در کنار یکدیگر محکم نگه می دارد.
کلاژن فراوانترین پروتئین در بدن ماست که تقریبا  35% پروتئین موجود در بدن را تشکیل می دهد و ساختار اصلی در ماتریکس خارج سلول بوده و جزء اصلی بافت همبند می باشد. کلاژن متشکل از اسید آمینه هایی است که به هم متصل شده و یک مارپیچ 3 گانه از فیبریل کشیده را می سازند که بعنوان "مارپیچ کلاژن" معروف است. کلاژن بسته به درجه معندنی دن شامل کلاژن سفت (استخوان) ، کلاژن سازگار (تاندون) و شیب از سخت به سازگار (غضروف) می باشد.

انواع کلاژن

کلاژن بر اساس ساختار تشکیل شده به انواع مختلفی تقسیم می شود که همه انواع  حداقل یک مارپیچ سه گانه دارند. در سال 2011  28 نوع کلاژن ثبت شده که حداقل 16 نوع آن در بدن وجود دارد. در اینجا 5 نوع از مهمترین کلاژن های بدن را به شما معرفی می کنیم که شامل موارد زیر هستند:

  1. این نوع از کلاژن از الیاف بسته بندی متراکم می باشد که 90% کلاژن بدن را تشکیل می دهد  و در بافت پوست، استخوان، تاندونها، غضروف های رشته ای، بافت همبند و دندانها وجود دارد.

  2. این کلاژن از الیاف بسته بندی شده آزادتری نسبت به نوع اول ساخته شده و در غضروف الاستیک یافت می شود که مفاصل را نرم تر و منعطف تر می کند.

  3. این نوع از کلاژن ها به کلاژن شبکه ای معروفند و معمولا در کنار کلاژن نوع 1 یافت می شود. کلاژن نوع 3 از ساختار عضلات اندامها و عروق پشتیبانی می کند.

  4. کلاژن نوع چهارم لایه ی پایه را تشکیل می دهد و در پوست به وفور یافت می شود و به فیلتر کردن کمک می کند.

  5. کلاژن نوع پنجم در سطوح سلول، مو و پوست یافت می شود.


فواید کلاژن برای پوست

  • جوانسازی و سلامت پوست
  • ️ ترمیم و بازسازی پوس
  • درمان چین و چروکها و پیشگری از ایجاد آنها️
  • سفتی و لیفت پوست صورت و بدن
  • ️ جوانسازی و سلامت پوست
  • افزایش توده عضلانی
  • بهبود آرترو
  • کاهش درد مفاصل و غضروف ها
  • ️ کاهش فشار خون
  •  استفاده در جراحی ها
  • ️افزایش جذب کلسیم و تقویت استخوان
  • ️ افزایش انعطاف مفاصل
  • ️قابلیت ارتجاعی تاندونها و رباط ها

امروزه مکمل های کلاژن متنوعی از برندهای معتبر ایرانی و خارجی تولید مگردند که معمولا به شکل قرص یا پودر خوراکی هستند. قرص های کلاژن و جوانسازی مانند ایمدین، آنادرم، رادیانس، کلاژن گلد و پودرهای کلاژنی مانند گرند فیت و ویشارد از معروفترین مکمل های کلاژن موجود در داروخانه های معتبر می باشند. توجه کنید که مکملهای کلاژنی که در داروخانه ها به فروش می رسند همگی دارای برچسب اصالت کالا و سیب سلامت هستند. در نتیجه بهتر است در هنگام خرید قرص یا پودر کلاژن از داروخانه ها خرید کنید.

راهنمای خرید بهترین قرص کلاژن و جوانساز

یکی از مهمترین سوالات مشتریان حضوری و آنلاین که در داروخانه مهتاطب مراجعه می کنند:

برای من پودر کلاژن مناسب است یا قرص؟

سوال بسیار خوبی است که در انتخاب محصول مناسب شما، نقش بسزایی دارد. تیم مهتاطب در مورد این موضوع شما را راهنمایی می کند:

پودر کلاژن برای چه کسانی مناسبتر است؟

افراد بالای 40 سال : پودر های کلاژن برای افراد بالای 40 سال بسیار انتخاب مناسبی است زیرا بعد از 40 سالگی تولید کلاژن در بدن تقریبا متوقف می شود، در نتیجه کمبود کلاژن باعث پیری پوست، درد مفاصل و مشکلات مفصلی مختلط، تضعیف مو، دندان و... می گردد. پس لازم است به مدت چند ماه از پودرهای کلاژن که بالای 5000 میلی گرم کلاژن دارند استفاده شود تا کمبود کلاژن بدن جبران گردد و بعد از چند ماه شروع به بهبود چروک و مشکلات دیگر بدن کند.

افرادی که چروک، خطوط و شل شدگی زیادی بر پوستشان دارند: (حتی زیر 40 سال دارند ): افرادی که کمتر از این سن هستند اما آسیب پوستی آنها زیاد است مثلا چروک و خط های عمیقی روی پوستشان دارند، دچار سوختگی و زخم شدید هستندو یا در اثر لاغری و... شل شدگی زیادی دارند مناسب است.

افرادی که در اثر رژیم لاغری دچار افتادگی و شلی پوست شده اند و یا در دوره لاغری هستند : لاغر شدن بدن باعث از بین رفتن چربی و برخی بافتهای بدن می شود، در نتیجه پوستی که در اثر افزایش وزن کش آمده بود، حالا اضافه می آید و به حالت شلی و افتادگی می رسد. پودرهای کلاژن به دلیل مقدار کلاژن بالایشان میتوانند در عرض 3-6 ماه باعث بهبود این مشکل گردند.

افرادی که مشکل مفصلی مثل آرتروز دارند کلاژن برخی از پودرها و قرصها از نوع پوست و مفصل هستن و برخی فقط برای سلامت پوست. در نتیجه اگر مشکل مفصل دارید بهتر است از پودر کلاژن (کلاژینو و گرند فیت) استفاده کنید. زیرا تا زمانی که بدن کمبود کلاژن در مفصل دارد، اجازه انتقال کلاژن به پوست و مو را نمی دهد. پس مقدار کلاژن بیشتری مصرف کنید تا سریعتر کمبود کلاژن مفصلتان تامین شده و تغییرات پوستی را شروع کند.

افرادی که علاقه به خوردن قرص ندارند : برخی افراد در بلعیدن قرص مشکل دارند و یا به علت حساسیت وارشی نمی توانند هیچ گونه قرصی مصرف کنند، در نتیجه پودرها گزینه مناسبی برای آنها هستند.

البته قرص آنادرم نیز مخصوص افراد بالای 40 سال است. این قرص حاوی کلاژن نیست اما همه ترکیبات موجود در آن باعث تولید کلاژن در پوست می گردد.

از جمله بهترین پودرهای کلاژن جوانساز موجود در داروخانه مهتاطب: پودر کلاژن گرند فیت، پودر کلازن بیوتی و کلاژینو ویشارد و پودر کلاژن گلد می باشند.قرص کلاژن برای چه کسانی مناسبتر است؟

افراد بین 12 تا 40 سال در این سن میزان چروک و افتادگی کم است و با مصرف قرص ها به مدت 4 تا 6 ماه رفع خواهد شد. اما فراموش نکنید که حتما همراه قرص کلاژن، روتین روزانه مراقبت از پوست ( ضد آفتاب ، آبرسان، شوینده ،تونر، میسلارواتر) داشته باشید.

افرادی که به مدت 6 ماه مرتب از پودر کلاژن استفاده کرده اند : فرض کنید که شما یک خانم 60 ساله هستید و به مدت 6 ماه که دوره کامل مصرف پودر ملاژن است استفاده کرده اید، در حال حاضر هم چروکهای عمیق شما ریز و سطحی شده اند و شل شدگی پوست شما بهبود یافته پوستتان عضلات سفت تر و لیفت شده ای دارند. همچنان کلاژن در بدن شما تولید نمی شود پس برای حفظ جوانی و سلامتی ایجاد شده پوست خود لازم است که از قرص کلاژن مثل رادیانس و.. و یا قرصی مثل آنادرم که مخصوص بالای 40 سال است استفاده کنید. 

افرادی که علاقه به خوردن پودر ندارند : برخی افراد دوست ندارند مکمل به شکل پودر مصرف کنند و یا مشکل معده پیدا می کنند، در نتیجه می توانند از قرص کلاژن استفاده نمایند.

از جمله بهترین قرصهای کلاژن جوانساز موجود در داروخانه مهتاطب: قرص کلاژن گلد، رادیانس، گرند فیت، آنادرم و رجوا می باشد.

 

داروخانه مهتاطب 

احتمالا هنوز با سم مهتاطب آشنایی کامل ندارید.  داروخانه آنلاین مهتاطب  یک داروخانه اینترنتی با مجوزهای رسمی و قانونی از وزارت بهداشت می باشد. این داروخانه زیر مجموعه داروخانه شبانه روزی دکتر حریری و میرنظامی می باشد و فعالیت آن در زمینه فروش محصولات آرایشی و بهداشتی-محصولات ارتوپدی و مکمل های غذایی می باشد. همچنین برای خدمت رسانی بیشتر، مشوران پوست و مو وپزشکان دارواز را در کادر خود قرار داده تا بتوانند به مشتریان خود مشاوره قبل از خرید بدهد و برای آنها در صورت لزوم پکیج درمان ریزش مو، لک، جوش، چروک، اگزما، شوره و... ارائه دهد و تا آخرین مرحله درمانی همراه آنان باشد.

اگر همچنان در مورد خرید کلاژن و فواید آن دچار تردید هستید و یا با اسامی و برندهای قرص و پودرهای کلاژن آشنا نیستید می توانید در واتس اپ به شماره 09358343612 پیام دهید و یا با شماره ثابت 02153867 تماس بگیرید و بصورت مستقیم از پزشکان داروساز و مشاوران پوست و موی داروخانه آنلاین مهتاطب مشاوره و راهنمایی بگیرید.

نظر شما