شناسهٔ خبر: 54308097 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرکنسول ایران در کویته مطرح کرد؛

رفع موانع در تجارت دوجانبه دستورکار نشست کمیته مشترک ایران و پاکستان

تهران-ایرنا- سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در «کویته» پاکستان از حل موقت مشکلات پیش روی رانندگان ایرانی در اخذ روادید پاکستان خبر داد و گفت رفع موانع در مسیر تجارت، دستورکار اصلی نشست آتی کمیته مشترک تجارت مرزی در زاهدان است.

صاحب‌خبر -

«حسن درویش وند» روز یکشنبه و در آستانه نهمین نشست کمیته مشترک تجارت مرزی ایران و پاکستان طی مصاحبه با ایرنا اظهار داشت: افزایش ساعات کار گمرک، کاهش تعرفه‌های گمرکی به ویژه پیشبرد مکانیزم تهاتر میان دو کشور همسایه در نشست فردای کمیته مشترک تجارت مرزی پیگیری خواهد شد.

وی اظهار داشت: مسوولان اتاق‌های بازرگانی زاهدان و کویته با حضور مقامات گمرک ایران و پاکستان و سایر نهادهای ذیربط طیف گسترده‌ای از مسائل مرزی و مراودات تجاری را مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد.

وی درخصوص تردد کامیون‌های ایرانی در مرزی‌های دو کشور و برخی مسائل پیش رو رانندگان ایرانی نیز گفت: به ظاهر نمایندگی های دیپلماتیک پاکستان در ایران درصدد تغییر روش صدور روادید از برچسب به صدور الکترونیکی و برخط هستند اما زیر ساخت لازم را برای این کار ندارند.

وی افزود: طرف پاکستانی همچنین اعلام کرد که برچسب برای صدور روادید غیرالکترونیک را هم تمام کرده اند، به همین دلیل از صدور روادید برای رانندگان ایرانی به مدت دو هفته خودداری کردند که مشکلات فراوانی ایجاد شد.

سرکنسول ایران در کویته گفت که با پیگیری‌های صورت گرفته گویا این مشکل به طور موقت حل شده است.

نهمین نشست کمیته مشترک تجارت مرزی جمهوری اسلامی ایران و ایالت بلوچستان جمهوری اسلامی پاکستان در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، ۹ و ۱۰ خردادماه جاری در زاهدان برگزار می‌شود.

نظر شما