شناسهٔ خبر: 54307754 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

افزایش تخت های NICU در درمان و مراقبت بیشتر در کاهش مرگ نوزادان امری ضروری است

محمدی،گفت: افزایش تخت های NICU در درمان و مراقبت بیشتر در کاهش مرگ نوزادان امری ضروری است که با کارشناسی و شناسایی مکان هایی که با کمبود مواجه هستیم بایستی صورت گیرد.

صاحب‌خبر -

قباد محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه با اشاره به  تزریق، حمل ونقل واکسن کرونا در کرمانشاه ،گفت: تامین ، نگهداری، حمل و نقل و تزریق ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار دُز واکسن کرونا، تجهیز مراکز تجمیعی و حضور فعال در درب منازل برای کنترل بیماری کرونا کار بزرگ و جهادی بود که با انجام آن جان هزاران نفر را نجات دادند.

 

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: انجام پی سی آر، بیماریابی و نظارت بر پروتکل های بهداشتی کارهای سختی بودند که با زحمات مدیر و پرسنل حوزه بهداشت انجام شد و خوشبختانه اکنون به جایی رسیده ایم که امروز تنها یک مورد مثبت شناسایی شده است.

 

 

وی با اشاره به اینکه  هیچ اعتباری از حوزه بهداشت نباید خارج از این حوزه هزینه شود،خاطر نشان کرد: بحث نوسازی شبکه بهداشتی کشور بسیار مهم است، بنابراین پیگیری تامین اعتبار در خصوص تخریب و نوسازی زیرساخت خانه های بهداشت استان در دستور کار ما قراردارد.

 

 

محمدی تصریح کرد:پیگیر بکارگیری ۳۰ نیروی دستیار دندانپزشک و سرایدار در مجموعه بهداشت و همچنین اتصال روستاهای صعب العبور به اینترنت هستیم که امیدواریم به زودی این امر محقق شود.

 

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تاکید کرد: برای بیماریهای قلبی عروقی و سرطان که مرگ و میر بالایی دارند لازم است خارج از برنامه های عمومی سطح کشور کار جهادی، ضربتی و ویژه ای در سطح استان انجام شود.

 

پایان پیام/712

نظر شما