شناسهٔ خبر: 54307405 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار اردبیل:

لغو پروازهای فرودگاه اردبیل به حداقل می‌رسد

اردبیل- استاندار اردبیل گفت: در نیمه اول سال سرمایه‌گذاران و کارآفرینان به استان اردبیل سفر می‌کنند که سعی کردیم تعداد پروازها را افزایش داده و پروازهای لغو شده را به حداقل برسانیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی ظهر یکشنبه در نشست با مدیرکل و معاونین فرودگاه اردبیل، اظهار کرد: در ۶ ماهه اول تقاضا برای مسافرت در خطوط هوایی استان اردبیل افزایش پیدا می‌کند که شایسته است روزانه یک پرواز توسط شرکت هواپیمایی آسمان در کنار سایر شرکت‌های هواپیمایی به مقصد استان اردبیل دایر شود.

وی تصریح کرد: در نیمه اول سال سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و گردشگران داخلی و خارجی به مقصد استان اردبیل سفرهای پرترافیکی را انجام می‌دهند که در این زمینه در کنار تجهیز فرودگاه، سعی کردیم تا تعداد پروازها را افزایش داده و پروازهای لغو شده را نیز به حداقل برسانیم.

استاندار اردبیل گفت: بر اساس رویکرد تحول‌خواهی دولت سیزدهم در مباحث اقتصادی و اجتماعی سعی ما بر این خواهد بود تا با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام می‌دهیم، تحول در نظام اقتصادی و اجتماعی استان اردبیل با هدف اشتغال و کاهش آسیب‌های اجتماعی تحققی عینی پیدا کند.

عاملی شاخص‌های ارزیابی استان‌های محروم را در حوزه تولید و تقسیم منابع اعتباری یادآور شد و افزود: باید شاخص توزیع امکانات و منابع در کشور بر اساس محرومیت‌ها تغییر پیدا کند چرا که برخی از استان‌ها نظیر اردبیل از سرمایه‌گذاری‌های دولتی در سال‌های گذشته بی‌بهره مانده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: اگر جبران کاستی‌های گذشته در این استان‌ها رخ ندهد، شکاف بزرگی بین استان‌های برخوردار و کم برخوردار رخ می‌دهد که آثار و تبعات آن را در افزایش بیکاری و توسعه فقر شاهد خواهیم بود.

عاملی اضافه کرد: استان اردبیل یکی از استان‌های با شاخص درآمد سرانه بسیار پایین است و حتی نصف متوسط کشوری را نیز در این حوزه ندارد و بهتر است تولید و سرمایه‌گذاری مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی از تدوین برنامه مدون برای توانمندسازی استان در استفاده از قابلیت‌ها و پتانسیل‌های موجود اشاره کرد و ادامه داد: باید این ظرفیت‌ها به ثروت عمومی تبدیل شده و در کنار آن زنجیره تولید و ظرفیت زیرساخت‌ها نیز مورد توجه قرار گیرد.

عاملی حضور شرکت‌های سرمایه‌گذاری شبه دولتی نظیر شستا، هیدرو و ایمیدرو را در استان اردبیل برای رفع محرومیت و تقویت نظام اقتصادی یادآور شد و اظهار کرد: ما زمانی می‌توانیم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم که برنامه‌های توسعه‌ای به معنای واقعی تحقق عینی پیدا کرده و شرایط اشتغال مؤثر را مهیا کنیم.

وی تصریح کرد: به دنبال سفر رئیس جمهور به استان اردبیل تأمین منابع به نحوی انجام شده تا جلوی مهاجرت‌های بی‌رویه و تقویت نظام اقتصادی روستایی تأمین و بخش عظیمی از طرح‌های نیمه‌تمام نیز به سرانجام برسد.

استاندار اردبیل بهبود فرآیند اقتصادی را در کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار مؤثر دانست و گفت: امیدواریم همه این حرکت‌ها و اقدامات گامی مؤثر برای تقویت نظام اقتصادی و اجتماعی باشد.

نظر شما