شناسهٔ خبر: 54307395 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

امام جمعه اهر:

پزشکان و پرستاران فرماندهان خط مقدم مبارزه با کرونا هستند

مصطفی قربان‌موحد

امام جمعه اهر، پزشکان و پرستاران را فرماندهان خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا عنوان کرد و گفت: پزشکان و پرستاران در خط مقدم مبارزه با کرونا بیش از دو سال ایثارگری‌ها و فداکاری‌های بزرگی انجام دادند که جای تقدیر و تشکر دارد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام جواد حاجی زاده در مراسم تجلیل از مدافعان سلامت شهرستان اهر گفت: مدافعان سلامت از جمله افرادی هستند که فداکارانه و مجاهدانه در دوران کرونا در خدمت به مردم و جامعه از جان و مال خود گذشتند و امروز افتخار می‌کنیم که در این مراسم در خدمت این عزیزان هستیم.

وی افزود: در دوران کرونا نقش ولایت فقیه و رهبر معظم انقلاب در جنبه‌های عملی و گفتاری بسیار حائز اهمیت و مهم بود به طوری که در دوران کرونا رهبر معظم انقلاب جلوی دوربین‌های خبری با ماسک زدن، تعطیلی جلسات، بخش سخنرانیها به صورت ویدیو کنفرانس و همچنین توصیه های لازم و موکدی به دولت‌های گذشته در خصوص قرار دادن کلیه امکانات برای ارتقاء حوزه بهداشت و درمان داشتند و مهم‌تر از بقیه مسئله تشویق دانشمندان و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی برای تسریع در تهیه واکسن و دستور رهبری در رابطه با برگزاری رزمایش مواسات و کمک مومنانه و اجرای طرح حاج قاسم سلیمانی که علاوه بر ایجاد امنیت در جامعه باعث حل معیشت روزمره بسیاری از نیازمندان و آسیب دیدگان کرونایی شد.

وی با یاد آوری عملیات‌های بزرگ و پیروزمندانه رزمندگان اسلام در جبهه های نبرد گفت: زمان بیماری کرونا نیز یک عملیات سنگینی بود که با همه تحریم ها و نبود امکانات با وحدت کلمه توانستیم این بیماری را شکست دهیم و بار دیگر به دنیا ثابت کنیم که با وحدت، همدلی و اهتمام جدی مردم با مسئولان می توانیم به پیروزی‌های عظیمی رسید و خطرات کرونا را از بین برد.

حجت‌الاسلام حاجی زاده، افزود: برای رسیدن به یک آینده روشن و درخشان در جامعه نیازمند وحدت و یکپارچی مسئولان و پشتیبانی مردم است.

وی ایثارگری را جزو اصلی تلاش‌های پزشکان و پرستاران در خدمت رسانی به مردم برشمرد و گفت: پزشکان و پرستاران با ایثارگری خود در پوشش لباس، ماسک و تجهیزاتی که شبانه روز به تن داشتند و کار سخت و طاقت فرسایی بود برای خدمت به مردم تلاش کردند و جان خود را در این راه به خطر انداختند و بسیاری از این عزیزان نیز در راه خدمت به مردم به شهادت رسیدند.

وی در ادامه از خدمات چشمگیر خیرین و خصوصا سپاه و بسیج در تهیه و توزیع رزمایش مواسات و کمک مومنانه، اجرای موفق طرح حاج قاسم سلیمانی تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش ایسنا، امام جمعه اهر از افتخارات مهم آذربایجان شرقی را اشاره و تجلیل رهبر معظم انقلاب از حوزه های علمیه این استان که شهرستان اهر نیز جزو آن می‌باشد عنوان کرد و گفت: در حالی که در دوران کرونا خانواده‌های متوفی نمی توانستند نزدیک فوت شدگان خود شوند این طلاب و روحانی بودند که آستین بالا زده و غسل، نماز، تدفین و غیره فوتی های کرونا را انجام می دادند و در مواقعی نیز با حضور در منازل و بیمارستان ها به بیماران رسیدگی می‌کردند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما