شناسهٔ خبر: 54307064 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

10 قانون طلایی برای جلوگیری از پیری پوست

صاحب‌خبر -

دنیای ما آدم‌ها آنقدر پیشرفته شده که هر روز راه‌های مختلفی برای جوان ماندن و جوانتر شدن می‌شنویم و تجربه می‌کنیم؛ اما شاید بودجه کافی برای انجام آنها را نداشته باشیم. اما راه‌های کم‌هزینه یا بی‌هزینه چطور؟ چه راه‌هایی وجود دارند تا بتوانید از پیری پوست‌تان جلوگیری کنید یا روند آنها را کند کنید؟ ما این سوال‌ها را بررسی کرده‌ایم:

10 قانون طلایی برای جلوگیری از پیری پوست

1. ویتامین A را وارد بازی کنید

بدن ما توانایی ساختن ویتامین‌ها را ندارد و تنها راه تامین آنها، مصرف مواد غذایی است که دربردارنده آنهاست. ویتامین A  که به رتینول شناخته می‌شود هم، نقش مهمی در شادابی پوست دارد؛ در خط دفاعی پوست برای مبارزه با چین و چروک‌ها شرکت می‌کند و پوست تحریک شده را التیام می‌بخشد. البته این دو مورد تنها بخشی از وظایف طویل و دراز این عضو کوچک ویتامین‌هاست و شما می‌توانید با دستور پزشک، آن را به صورت موضعی تهیه کنید و در روتین پوستی خود قرار دهید و یا در زمان‌های خاصی آن را مصرف کنید.

2. خشکی پوست را درمان کنید

بسته به نوع ژنتیکی که دارید، پوست شما معمولا خشک، چرب و یا مخلوطی از این دو حالت را تجربه می‌کند، اما گاهی دلیل خشکی پوست کمبود ویتامین‌هاست، یا مصرف کم آب روزانه. برای مثال کمبود بیوتین علاوه بر نازک شدن موها، موجب خشکی پوست می‌شود. پس باید مصرف مواد غذایی که حامل این نوع ویتامین هستند را در دستور کار قراردهید و یا به مشورت پزشک، به سراغ خرید مکمل بیوتین بروید که معمولا به صورت قرص، کپسول و یا آمپول در داروخانه‌ها وجود دارد و محدوده قیمت آن بسته به اینکه انواع ایرانی یا خارجی آن را بخرید، فرق می‌کند.

3. قرص زینک را فراموش نکنید

اگرچه تاثیر ماده معدنی زینک روی مو بیشتر شناخته شده است، اما متخصصان از اثرات زیاد این ماده روی پوست هم می‌گویند. روی که بیشتر با نام زینک شناخته می‌شود برای کاهش آکنه‌ها و بهبود التهابات پوستی مناسب است و به همراه ویتامین سی نقش خوبی به عنوان آنتی‌اکسیدان دارد و از پیری پوست جلوگیری می‌کند. می‌توانید آن را در غذاهای مختلفی مانند گوشت قرمز، آجیل و تخم‌مرغ بیابید، در غیر اینصورت پیشنهاد می‌کنیم به دستور پزشک، کپسول زینک پلاس ویتامین سی را خریداری کنید و مورد مصرف قرار دهید. این قرص‌ها در انواع داروخانه‌ها وجود دارند و با قیمت به نسبت مناسبی می‌توانید انها را خرید کنید.

4. جرعه جرعه آب بنوشید

10 قانون طلایی برای جلوگیری از پیری پوست

بارها و بارها شنیده‌اید که مصرف 8 لیوان آب در طول روز لازم است و این میزان ممکن است بسته به میزان فعالیت فیزیکی شما هم تغییر کند. اگر نمی‌توانید این میزان آب را به یکباره در روتین زندگی خود قرار دهید، سعی کنید همیشه یک لیوان آب در کنار خود داشته باشید و آن را جرعه جرعه بنوشید، به این ترتیب، هیچ‌گاه تشنه نخواهید شد و در عین حال، از تولید چین و چروک و تیرگی پوست جلوگیری می‌کنید.

5. به میزان کافی بخوابید

بدن ما به طور متوسط به 6 تا 8 ساعت خواب نیاز دارد تا بتواند خود را ترمیم کند و برای یک روز دیگر فعالیت، خود را آماده کند. البته این مقدار بسته به شرایط جسمی می‌تواند کمتر یا بیشتر هم شود. اما اگر فردی پرمشغله هستید و یا به تازگی قادر نیستید به دلیل افسردگی، استرس و یا هر عامل روانی دیگر، خواب خوبی تجربه کنید، باید بگوییم یکی از اثرات جانبی اینکار، پیری سریعتر پوست است. اثرات خواب روی پوست و زیبایی زیاد است و شما نباید از آن غافل شوید.  

6. ضدآفتاب، محافظ ضروری و همیشگی را استفاده کنید

مطالعات نشان داده است که سوختگی‌هایی که براثر آفتاب ایجاد می‌شود، ممکن است در طولانی مدت منجر به ایجاد سرطان پوست شود. علاوه برآن، ایجاد لک و چین و چروک نیز دیگر عوارض جانبی اشعه‌های آفتاب روی پوست ماست. پس سعی کنید استفاده از ضدآفتاب را مانند مصرف آب در طول روز جدی بگیرید. SPF50 را تهیه کنید و هر دو ساعت یکبار آن را روی پوست خود تمدید کنید.

7. بعد از ورزش و باشگاه، دوش نگیرید

اگر فکر می‌کنید بعد از ورزش کردن و جست‌وخیر در باشگاه، نیازی به دوش گرفتن نیست، باید بگوییم مرتکب کار اشتباهی می‌شوید؛ حتی اگر از موهبت کمتر عرق کردن برخوردار باشید، یادتان باشد شستشوی بدن بعد از ورزش، منجر به از بین رفتن پوست مرده و سایر کثیفی‌هایی می‌شود که ممکن است در منافذ پوست شما گیر کرده و باقی بمانند.

8. روتین پوستی فقط برای حرف و صحبت نیست

اگر تا به حال از اهمیت داشتن یک روتین پوستی شنیده و خوانده‌اید، هم‌اکنون وقت عمل رسیده تا از پیری پوست‌تان جلوگیری کنید. این روتین پوستی معمولا بسته به شرایط پوستی شما انتخاب می‌شود، اما می‌تواند دربردارنده کرم دور چشم، آنتی‌اکسیدانی مانند ویتامین سی، مرطوب کننده قوی و ضدآفتاب برای صبح و ترکیب همه این موارد به جز ماده آخر برای شب باشد. بعد از انجام این روتین، تاثیر آن را بعد از مدت مشخصی و بسته به شرایط خود، خواهید دید. اینکار در جلوگیری از پیر شدن پوست معجزه می‌کند.

9. حتی اگر بسیار خسته‌اید، صورت خود را بشویید

ممکن است بعد از یک روز طولانی کاری، فقط بخواهید روی تخت دراز بکشید و شستن تمام کرم‌هایی که روی پوست قرار گرفته‌اند را به فردا صبح موکول کنید. اما لطفا با تمام خستگی، فقط 5 دقیقه دیگر تلاش کرده و با شوینده مناسب، آرایش‌ها و کرم‌ها را از روی صورت خود پاک کنید تا پوست زیبای شما نیز نفس بکشد و با آرامش بهتر و بدون عذاب وجدان به خواب بروید. به این ترتیب سرعت پیری پوست خود را کند می‌کنید.

10. امگا-3 را به رژیم غذایی خود دعوت کنید

10 قانون طلایی برای جلوگیری از پیری پوست

ماهی‌های چرب و دانه‌های غنی از امگا 3 به پوست شما کمک می‌کنند تا در کمترین زمان جوان‌تر به نظر برسید. چربی‌های امگا 3 موجود در ماهی و روغن ماهی، دانه کتان، دانه چیا و گردو، جزء اصلی غشای سلولی هستند و بدن برای تجدید سلول‌های پوست به آن‌ها نیاز دارد. پس مصرف مرتب آنها را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

برای جلوگیری از پیری پوست، راه‌های دیگری هم هست

ورزش کنید، سیگار نکشید، مصرف آنتی‌اکسیدان‌ها را جدی بگیرید، از استرس دوری کنید، مرطوب‌کننده‌های مناسب مصرف کنید، از استحمام با آب داغ خودداری کنید، شوینده مناسب استفاده کنید، ماساژ و بخور را در روتین پوستی خود بگنجانید و کارهای زیاد دیگری که همگی می‌توانند به شما در جلوگیری از پیری پوست کمک کنند، را لطفا در زندگی خود بگنجانید و پس از مدتی از تاثیرات آن بهره‌مند شوید.

** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها:

نظر شما