شناسهٔ خبر: 54307008 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کاهش قاچاق فرآورده‌های نفتی در منطقه ساری

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری از کاهش قاچاق فرآورده‌های نفتی در این منطقه خبر داد.

صاحب‌خبر -

سبحان رجب پور در اولین کارگروه پیشگیری و مقابله با قاچاق فرآورده‌های نفتی در سال ۱۴۰۱، گفت: اجرای طرح‌های مختلف پیشگیرانه باعث شد تا میزان قاچاق انواع فرآورده‌های نفتی در حوزه استحفاظی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری کاهش یابد.

او می‌گوید: این کارگروه به منظور ایجاد هماهنگی، پشتیبانی، پیگیری و پیشگیری عملیات مقابله با قاچاق فرآورده‌های نفتی بین دستگاه‌های اجرایی متولی سوخت و با آسیب شناسی و بررسی راهکار‌های مقابله و کاستی‌های احتمالی به ساماندهی سوخت رسانی به ذینفعان تشکیل شد.

در اولین جلسه این کارگروه در سال ۱۴۰۱ گزارش سازمان جهاد کشاورزی و پلیس راهور پیرامون پلاک دار کردن ماشین آلات کشاورزی (تراکتور و کمباین) ارائه و مورد بررسی قرار گرفت.

به گفته رجب پور بررسی و رفع مغایرت تخصیصی سوخت چاه آب کشاورزی و ذخیره سازی سوخت فسیلی و جایگزینی گاز طبیعی توسط واحد‌های تولیدی استان از دیگر مواردی بود که در این کارگروه پیگیری شد.

او در ارتباط با سوخت چاه‌های کشاورزی استان که تعدادی از آن‌ها فاقد مجوز است، گفت: تعیین تکلیف چاه‌های کشاورزی فاقد پروانه با همکاری ادارات متولی و تسهیل روند اخذ پروانه با پیگیری مستمر مسئولین استان به نتایج خوبی رسیده است.

به گفته رجب پور انجام بازدید‌های میدانی از مجاری عرضه سوخت بطور مستمر در دستور کار این شرکت قرار دارد.

در ادامه هر کدام از اعضا کارگروه پیشگیری و مقابله با قاچاق فرآورده‌های نفتی نظراتی را بیان و آن را مورد بررسی و هم اندیشی قرار دادند.

نظر شما