شناسهٔ خبر: 54306981 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رئیس سازمان بسیج: مقاومت مردم گیلانغرب فیلم سینمایی می‌شود‌

گروه استان‌ها ــ رئیس سازمان بسیج مستضعفین ‌گفت: ساخت یک فیلم سینمایی از مقاومت مردم گیلانغرب در دوران دفاع مقدس را به ویژه در روزهای نخست تجاوز ارتش بعثی، در دستور کار قرار می‌دهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گیلانغرب، سردار غلامرضا سلیمانی امروز در کنگره شهدای گیلانغرب اظهار داشت: پیشانی شکر به درگاه خداوند متعال می‌گذارم که این توفیق نصیب من شد تا ساعاتی را در فضای معنوی و قدسی این شهرستان و در این کنگره با عظمت سپری کنم.

وی با اشاره به مظلومیت مردم گیلانغرب و رزمندگان این شهرستان در دوران مشعشع دفاع مقدس عنوان کرد: نخستین ویژگی این مردم ولایتمدار دفاع جانانه در مقابل دشمنی بود که از سوی قدرت‌های جهانی پشتیبانی می‌شد به طوری که اردوگاه غرب و شرق از صدام متجاوز دفاع می‌کرد و مردم با دست خالی در مقابل این تجاوز ایستادند.

سلیمانی با بیان اینکه مظلومیت اولین ویژگی مردم در مقابل استکبار بود گفت: ملت ایران در تمام ادوار با جان و سرمایه خود از کیان اسلام و تشیع دفاع کردند اما در دوران دفاع مقدس این دفاع متفاوت بود که در 200 سال گذشته به عنوان دوران افتخارآمیز یاد می‌شود.

وی افزود: آیندگان به ملت ایران که در این دوران مقاومت را راهبرد خود قرار دادند و از امام خود تبعیت کردند و لبیک گفتند و در میدان مقاومت ایستادند به دیده تحسین خواهد نگریست و همین مقاومت و مظلومیت توانست ما را در مقابل دشمن به پیروزی برساند.

رئیس سازمان بسیج عنوان کرد: اگر آن روز مردم گیلانغرب در مقابل دشمن مقاومت نمی‌کردند مسئولان راهی جز تسلیم در مقابل دشمن نداشتند و باید در میز مذاکره حاضر می‌شدیم و به دشمن امتیاز می‌دادیم.

سلیمانی با اشاره به اینکه صدام سه فرضیه را طراحی کرده بود به طوری که در یکی از مصاحبه‌ها به خبرنگار گفت که در تهران مابقی سوالات شما را پاسخ خواهم داد، گفت: فرضیه های صدام این بود که یا تهران را ساقط می‌کند یا بخش‌های مهمی از پنج استان را جدا می‌کند یا شرایط را به قبل از سال 1975 برمی‌گرداند.

وی با بیان اینکه مقاومت ملت ایران اجازه نداد هیچکدام از فرضیه‌های او که خیال پوچ بودند تحقق یابد گفت: از همین مقاومت یک گنجینه تمام نشدنی از ارزش‌ها برای ملت ایران و جهان اسلام باقی ماند و مکتب دفاعی انقلاب اسلامی تولید شد که برآمده از پایداری، مقاومت و ایثارگری عاشوراییان و علویان استان کرمانشاه و مردم گیلانغرب بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: ما امروز در انقلاب در سایه مدیریت الهی و مردمی امام مسلمین و ولایت فقیه دارای مکتب دفاعی هستیم که کشورهای اسلامی و غیراسلامی در مقابل تمام تهدیدها از آن الگو می‌گیرند تا ملت خود را مصون کنند.

وی افزود: کاری که شهید سلیمانی با انتشار این مکتب در جبهه مقاومت انجام داد و توانست جبهه مقاومت را در مقابل رژیم صهیونسیتی بنیان بگذارد و امروز این رژیم برای پیشگیری از نفوذ رزمندگان فلسطینی در اطراف خود دیوارکشی می‌کند و یک زندگی پادگانی برای مردم سرزمین‌های اشغالی فراهم کرده است و از سوی دیگر ساکنان سرزمین‌های اشغالی به دنبال دریافت گذرنامه دوم هستند زیرا به باور آن‌ها به زودی نمی‌توانند از گذرنامه فعلی خود در سایر کشورها استفاده کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: مکتب مقاومت توانست منتشر شود و در برابر دشمنان اسلام که در 200 سال گذشته در عملکرد خود نسبت به مسلمانان کارنامه بسیار تاریکی از جمله قتل و غارت به جای گذاشته‌اند، قد علم کند.

وی با اشاره به اینکه این مکتب در دوران جهاد تبیین باید بیان شود افزود: ناراحت می‌شوم وقتی می‌بینم این افتخارات در درون مرزهای این شهرستان محبوس می‌شود و حتی شاید در درون شهرستان نیز جوانان اطلاعات کافی از دوران دفاع مقدس نداشته باشند و این قصور مسئولان فرهنگی است که باید جبران شود و با استفاده از هنر و ابزار رسانه وارد حوزه جهاد تبیین شویم.

وی با اشاره به وجود 60 هزار مستشار نظامی در درون ارتش قبل از انقلاب اسلامی عنوان کرد: در دوران شاهنشاهی ارتش اجازه نداشت در حوزه ادوات نظامی دخالت کند اما امروز بالاترین فناوری‌ها تولید می‌شود و این محصول ما می‌توانیم دوران دفاع مقدس بود.

ساخت فیلم سینمایی از مقاومت مردم گیلانغرب در دوران دفاع مقدس

سلیمانی با بیان اینکه ما باید ارزش و اهمیت مقاومت مردم گیلانغرب را ارج بنهیم و بدانیم که آنها افتخارات بزرگی آفریدند بیان کرد: این مناطق بیشترین فشارها را متحمل شدند اما از آرمان‌های امام و نظام دفاع کردند و امروز انقلاب توانسته موفقیت‌های بزرگی همچون مقاومت در مقابل صهیونیست را کسب کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد: بشریت گرفتار در منجلاب غرب، در سایه انقلاب دریچه‌های امید به موفقیت را در مقابل خود رؤیت کرده است و امید به پیروزی و رهایی دارد و جهان اسلام نیز امید به پیروزی دارد و پرچم‌دار این نصرت، ملت بزرگ ایران است.

وی بیان کرد: امروز رسالت سنگینی بر دوش ما نهاده شده است که در دوره جهاد تبیین اجازه ندهیم تلاش دشمن برای تحریف حقایق محقق شود و زیرا دشمن تلاش می‌کند جای شهید را با جلاد عوض کنند و تولیدات هنری برای مقابله با تحریف دشمن ضروری است.

سلیمانی با اشاره به اینکه رزمندگان و خانواده شهدا باید خاطرات خود را بنویسند و از درون این کتاب‌ها، طرح‌هایی برای تهیه مستندهای تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی ایجاد شود گفت: چنانچه محتوای لازم وجود داشته باشد ساخت یک فیلم سینمایی از مقاومت مردم گیلانغرب در دوران دفاع مقدس را به ویژه در روزهای نخست تجاوز ارتش بعثی، در دستور کار قرار می‌دهیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: استاندار تأکید کردند با روحیه جهادی در میدان خدمت حاضر هستند و ما هم به عنوان بسیج در کنار دولت خدمتگزار هستیم که در خدمتگزاری به مردم از ظرفیت‌های گسترده بسیج و سپاه استفاده شود.

سلیمانی بیان کرد: ایجاد اشتغال برای جوانان و ساخت مسکن برای محرومان، احداث جاده روستایی، تولیدات کشاورزی و اقتصاد مقاومتی و رفع موانع از واحدهای کوچک و زودبازده با تأکید مقام معظم رهبری در دستور کار دولتمردان قرار دارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امید داریم الگوی جمهوری اسلامی به عنوان الگوی کارآمد که در دفاع مقدس توانست در بزرگترین چالش موفق شود، در جهان گسترش یابد.

انتهای پیام /832/ش

نظر شما