شناسهٔ خبر: 54306980 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دوراهی محکوم به شکست اسرائیل در قبال راهپیمایی رقص پرچم‌

رژیم صهیونیستی در تعامل با راهپیمایی پرچم گزینه‌هایی در پیش دارد که تمامی آنها در سایه متغیرات منطقه‌ای محکوم به شکست است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، با توجه به وضعیت جدید اسرائیل متوجه می‌شویم که دشمن در حال روی آوردن به مسیرهایی است که قبل از شکست راهبردی، محکوم به شکست تاکتیکی است. این وضعیت اسرائیل نشان دهنده افول رژیم آنها است.

صحنه‌ای که قبل از نبرد شمشیر قدس در سال 2021 حاکم بود، در سرزمین‌های اشغالی تکرار می‌شود، زیرا شهرک نشینان مانند سال گذشته در حال آماده شدن برای اجرای به اصطلاح راهپیمایی پرچم‌ها و گردش در محله‌های عرب نشین در قدس اشغالی و حتی تلاش برای یورش و هتک حرمت به مسجد الاقصی هستند. این تلاشی بی‌ثمر برای تداوم اشغال شهر قدس توسط صهیونیست‌ها است. 

این اقدامات وحشیانه صهیونست‌ها ضعف آن‌ها را نشان می‌دهد و صهیونیست‌‌ها در تلاش هستند تنش‌ها را در فلسطین تشدید کنند به ویژه پس از شکست دشمن در مهار عملیات شهادت طلبانه در کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی سال 1948. دشمن امروز علیرغم علم بر این که قادر به دستیابی به هیچ گونه پیشرفت استراتژیک و تاکتیکی، در میدان نیست، اما با این حال اقدامات ناشیانه‌ای را انجام می‌دهد که  حیثیت بر باد رفته خود را بازگرداند. شاید هدف قرار دادن عمدی شیرین ابوعاقله روزنامه نگار فلسطینی نیز نمونه‌ای از اقدامات تلافی جویانه و ناشیانه‌ای باشد که دشمن در سایه شکست حیثیت ارتش خود انجام داده است.

به گزارش  شبکه خبری المیادین، همه جناح‌های مقاومت فلسطین به رهبری گردان‌های عزالدین قسام بازوی نظامی جنبش حماس، در چند روز گذشته آمادگی کامل خود را برای دفاع از بیت المقدس و مسجد الاقصی اعلام کرده‌اند. این نیروها به دشمن اجازه پیاده سازی معادلات آتش و خون خود بر«شمشیر بیت المقدس» را نمی‌دهند. در صورت اصرار دشمن بر گام‌های تند خود، رویارویی اجتناب ناپذیری رخ خواهد داد. رویارویی بعدی از همان جایی آغاز شود که «شمشیر قدس» متوقف شده است. به طوری که هر دور درگیری از نقطه‌ای شروع می‌شود که دور قبلی از آنجا متوقف شده است.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله 25 می در آخرین سخنرانی خود به مناسبت روز آزادسازی تصریح کرد که اگر مسجدالاقصی توسط شهرک نشینان به خطر بیفتد، حزب الله مستقیماً وارد عمل خواهد شد.

سید حسن نصرلله و یحیی السنوار رئیس حماس در غزه، در حضورهای اخیر خود از عبارت «محور بیت المقدس» استفاده کردند و این نشان از سطح پیشرفته هماهنگی میدانی است که در بین همه نیروها  مقاومت به واقعیت تبدیل شده است. 

 با این حال می‌توان نتیجه گرفت که اگر دشمن به گام‌های تشدید تنش خود برای بازگرداندن حیثیت از دست رفته ارتش خود ادامه دهد، در نتیجه دست به اقدامی زده است که شکست خود را قریب الوقوع می‌کند. 

شواهد حاکی از  عزم صهیونیست‌ها بازگشت به سیاست ترور است. رهبران جناح‌‌های فلسطینی با پیگیری مطبوعات دشمن و اظهارات مسئولان آن‌ها علاوه بر برخی تحرکات میدانی، متوجه شده‌اند که دشمن می‌خواهد شخصیت‌های برجسته رهبران ردیف اول جنبش حماس را در خارج از کشور ترور کند تا این را به عنوان یک دستاورد بزرگ خود معرفی کند. شکی نیست که موفقیت هر سوء قصدی ،آثاری در ابعاد ملی خواهد داشت، اما دشمن متوجه است که این امر نه تغییری در زمینه کلی حوادث ایجاد می‌کند و نه برای برگرداندن حیثیت وقدرت به آنها تاثیر گزار است.

وضعیت بحران راهبردی که رژیم موقت تجربه می‌کند، هر روز بیشتر می‌شود، زیرا وضعیت داخلی آن دائماً در حال فرسایش است و وضعیت بهبود نیروهای مقاومت فلسطینی و منطقه‌ای دائماً در حال تشدید است، اسرائیل در این فکر است که آیا رژیم آنها دهه هشتم خود را به پایان خواهد رساند یا خیر.

انتهای پیام/

نظر شما