شناسهٔ خبر: 54306708 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار قزوین:

باید از عرضه نان سنتی یارانه‌ای در سوپرمارکت‌ها جلوگیری شود

قزوین- استاندار قزوین گفت: نانی که در سوپرمارکت‌ها عرضه می‌شود باید تولید کارگاه‌های پروانه دار صنعتی باشد و باید از فروش نان سنتی یارانه‌ای در سوپرمارکتی‌ها جلوگیری شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر محمدمهدی اعلایی در جلسه ستاد تنظیم بازار که صبح یکشنبه در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در مورد کنترل آرد قاچاق و رسیدن نان به صرفه به مردم تأثیر دارد توزیع نان نانوایی‌های سنتی در سوپرمارکت‌ها است.

استاندار قزوین با انتقاد از رویه توزیع نان سنتی در سوپرمارکت‌ها عنوان کرد: نان‌هایی که با آرد یارانه‌ای پخت شده اند بدون پروانه در سوپرمارکتی‌ها توزیع می‌شود و نانوایی‌ها با یک قیمت بینابینی رقابت دارند که نان خود را به آنها بفروشند در حالی که لازم است نان یارانه‌ای در نانوایی به فروش برسد و نانی که در سوپری‌ها عرضه می‌شود در واحدهای صنعتی پخت شوند و به قیمت آزاد عرضه گردند.

وی ادامه داد: هم اکنون ۵ واحد شناسایی شده دارای پروانه بهداشت و فعالیت در حوزه تولید صنعتی نان و نان‌های حجیم شده در استان قزوین وجود دارد که بنا به گزارشات با یک پنجم ظرفیت فعالیت می‌کنند، این واحدها باید تولید خود را افزایش دهند و به لحاظ پدافندی نیز تقویت این واحدها به نفع مردم خواهد بود از طرف دیگر توزیع نان یارانه‌ای در سوپرمارکتی‌ها به ضرر واحدهای صنعتی است و این مورد هم از دلایلی است که موجب می‌شود بار دیگر بر چرخه توزیع نان سنتی یارانه‌ای در سوپرمارکتی‌ها بازبینی انجام شود.

این مسئول تبیین کرد: شکر از دیگر کالاهای مصرفی مردم است که این روزها با نوسان قیمت عرضه می‌شود، قیمت مصوب ۲۳ هزار تومان است که هر واحدی متجاوز از این رقم اقدام به عرضه داشته باشد باید با برخورد تعزیراتی و قانونی رو به رو شود.

اعلایی با بیان این موضوع که قزوین در سال تولید دانش بنیان از پایلوت‌های تولید ایده در کشور به شمار می‌رود گفت: می‌توانیم با بهره از این امکان و عنوان در موضوع توزیع ارد یارانه‌ای با نانوایی‌ها وارد شویم و با استفاده از سامانه‌ای که برای این مسئله طراحی کرده ایم میزان ذخیره آرد نانوایی‌ها، میزان عرضه و… را با استفاده از امکان بارکد خوانی بررسی و بازرسی کنیم.

نظر شما