شناسهٔ خبر: 54306599 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

شلیک به 4 پلیس بعد از قتل 5 نگهبان

مرجان همایونی

مرد جنایتکاری که پس از قتل 5 نگهبان در یکی از روستاهای اطراف شهریار به تهران فرار کرده بود، با شلیک به چهار مأمور پلیس در تهران سرانجام دستگیر شد.

صاحب‌خبر -

روزنامه ایران: صبح دیروز خبر شلیک مردی ناشناس به چهار مأمور پلیس در خیابان طالقانی تهران به پلیس و ساسان غلامی بازپرس شعبه سوم دادسرای جنایی تهران اعلام شد. پس از انتقال متهم به اداره پلیس آگاهی پایتخت وی بلافاصله تحت بازجویی قرار گرفت و مشخص شد این مرد مسلح صبح جمعه 6 خرداد در حالی که اسلحه‌ای همراه داشته به روستای بالابان اطراف شهریار رفته و به 6 نگهبان که داخل کانکس‌های نگهبانی حضور داشتند شلیک کرده و متواری شده بود.

سرهنگ مهدی سرپناه معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران در بیان جزئیات این خبر گفت: «قطعه زمینی که قتل‌ها در آن رخ داده بود متعلق به سازمان بنادر و کشتیرانی بوده اما بر سر مالکیت آن اختلاف وجود داشته و پرونده‌ای هم در همین خصوص در دادگستری استان تشکیل شده و در حال رسیدگی است. اما حدود ساعت 7 و نیم صبح جمعه این مرد جوان در حالی که لباس سربازی به تن داشته، وارد این زمین شده و به سراغ کانکس نگهبانان رفته و پس از شلیک به 6 نگهبان باعث مرگ 5 نفر از آنها شده و یک نفر دیگر نیز در بیمارستان بستری است.»


در حالی که تحقیقات برای دستگیری این مرد جنایتکار ادامه داشت صبح شنبه 7 خرداد خبر رسید که مرد مسلحی در خیابان طالقانی تهران ناگهان شروع به شلیک به سمت مأموران پلیس و مردم عادی کرده است که در این حادثه چهار مأمور پلیس مجروح شدند. بلافاصله پس از این حادثه متهم که قصد فرار داشت، دستگیر شد.


سردار حسین رحیمی، رئیس‌پلیس پایتخت در تشریح این حادثه گفت: این فرد در پی اختلافات ملکی و مالی که از سال‌ها پیش بر سر یک قطعه زمین در روستای بالابان شهریار وجود داشت، دست به این کار زده و متواری شده بود. اقدامات ویژه برای شناسایی قاتل ادامه داشت تا اینکه صبح شنبه حادثه شلیک به چهار مأمور پلیس در تهران رخ داد و پس از دستگیری متهم با بررسی‌های تخصصی معلوم شد این فرد همان قاتل حادثه شهریار است.
سردار رحیمی گفت: متهم ۲۴ ساله بوده و گلوله‌هایی که در این حادثه شلیک شده، با سلاح و گلوله‌های شلیک شده در حادثه شهریار مطابقت دارد. در ادامه این نشست محمد شهریاری، سرپرست دادسرای جنایی تهران نیز گفت: براساس اعترافات متهم، وی با تهیه سلاح از شهرستان اقدام به تیراندازی به نگهبانان کرده و انگیزه‌اش اختلافات مالی مطرح شده است. وی ادامه داد: موضوعات امنیتی در این پرونده مطرح نیست و پزشک پزشکی قانونی بعد از معاینه روانی متهم سلامت روانی وی را تأیید کرده است .


گفت‌وگو با متهم
ماجرای اختلاف بر سر چه بود؟

۲۰ سال قبل زمینی خریده بودیم که اعیانش برای ما بود و عرصه‌اش برای یک شرکت. ما اقدام به درختکاری روی زمین کردیم اما شرکت مورد نظر درختان را از بین می‌‌برد تا به ما سهمی نرسد و همین مسأله باعث اختلاف شده بود. آنها چند بار پدرم را کتک زده بودند. حتی چند بار شکایت کردیم و پرونده هم در قوه قضائیه تشکیل دادیم.


از کی تصمیم به انتقام گرفتی؟
خیلی وقت بود، مدتی قبل ۱۰میلیون تومان دادم و اسلحه خریدم. اما روز قبل با پدرم دعوایم شد و او گفت تو بی‌عرضه هستی و هیچ کاری نمی‌توانی بکنی. به من خیلی بر خورد و ناراحت شدم و تصمیم به انتقام گرفتم.


نگهبانان را چرا کشتی؟
ساعت حدود ۷ صبح بود که سراغ نگهبانان رفتم. هر کدام داخل یک اتاقک نگهبانی بودند که به سمت آنها شلیک کردم. اتاقک‌ها از هم فاصله داشت و دو نفر از نگهبانان که متوجه شدند، فرار کردند و من به آنها شلیک کردم که دو نفرشان زخمی شده و به بیمارستان منتقل شدند‌. الان از اینکه نگهبانان را کشتم، پشیمانم. نگهبان را کشتم که به مدیر شرکت برسم، چون مدیر را نمی‌دیدم گفتم نگهبانان را بکشم، می‌‌خواستم وارد شرکت شوم که نشد.


بعد از فرار کجا رفتی؟
به شهرهای اطراف تهران رفتم و شب را در رباط کریم ماندم. بعد به تهران آمدم چون قبلاً خیابان طالقانی را می‌‌شناختم به آنجا رفتم.


انگیزه‌ات از تیراندازی به پلیس در تهران چه بود؟
قصد شلیک به مأموران را نداشتم. فکر کردم در تعقیب من هستند و مرا شناسایی کرده‌اند برای همین شلیک کردم. در واقع پیشدستی کردم که دستگیر نشوم.


شغلت چیست؟
باغداری.


مواد مخدرمصرف می‌‌کنی؟
نه.


در نهایت می‌‌خواستی چکار کنی؟


می‌خواستم در درگیری کشته شوم.

انتهای پیام/

 

 

 

نظر شما