شناسهٔ خبر: 54306527 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

تاثیر کرم و ژل ضد آفتاب بر روی سلامت و شادابی پوست

یکی از بهترین و ساده ترین راه‌ها جهت مراقبت از پوست در برابر آفتاب، استفاده از کرم‌های ضدآفتاب است. به توصیه بسیاری از متخصصان پوست، استفاده از کرم ضدآفتاب تأثیر به سزایی در زیبایی و سلامت پوست دارد.

صاحب‌خبر -

در واقع با استفاده از ضدآفتاب، علاوه بر کاهش بیماری‌های پوستی، می‌توانید از داشتن پوستی شفاف و زیبا لذت ببرید. در ادامه مقاله همراه ما باشید تا شما را با خواص و تأثیرات این کرم بر روی پوست بیشتر آشنا کنیم.

فواید استفاده از کرم ضدآفتاب

استفاده از کرم ضدآفتاب به صورت روزانه، فواید بسیاری برای پوست دارد. هر فرد با استفاده از کرم ضدآفتاب متناسب با پوست خود، می‌تواند سلامتی و شادابی را به پوست خود هدیه دهد. در زیر به طور مختصر چند مورد از مهم‌ ترین فواید استفاده از کرم ضدآفتاب را بیان می‌کنیم.

محافظت از پوست در برابر اشعه فرابنفش

یکی از مهم ‌ترین فواید استفاده از ضدآفتاب، محافظت از پوست در برابر اشعه فرابنفش است. با توجه به این که لایه ازون در حال تخریب شدن است، پوست افراد در معرض بیشتر اشعه فرابنفش قرار می‌گیرد. بنابراین با استفاده از ضدآفتاب با SPF مناسب، می‌توان از پوست صورت خود محافظت کرد.

منظور از SPF بر روی ضدآفتاب های ایرانی و خارجی همان Sun Protection Factor است که به معنی فاکتورهای محافظت در مقابل نور خورشید است. هر چقدر مقدار این فاکتور بیشتر باشد، در مدت زمان بیشتری می‌توانید در فضای باز که دارای نور شدید خورشید است، قرار بگیرید. یادتان باشد، قبل از کرم ضدآفتاب، نوع SPF درج شده بر روی جعبه را بخوانید.

ممانعت از پیری زودرس پوست

تاثیر کرم و ژل ضد آفتاب بر روی سلامت و شادابی پوست

از دیگر فواید استفاده از ضدآفتاب، جلوگیری از پیری زودرس است. در واقع با استفاده از این کرم‌ها، تا حد زیادی می‌توان از ایجاد چین و چروک و خطوط ریز بر روی پوست جلوگیری کرد.

کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست

یکی از خطرناک ‌ترین انواع سرطان پوست، ملانوم است که یک تهدید جدی برای خانم‌ها محسوب می‌شود. مهم‌ترین راه برای پیشگیری از سرطان پوست به خصوص ملانوم استفاده مداوم از ضدآفتاب است.

جلوگیری از آفتاب سوختگی

اشعه‌های UVB خورشید تأثیرات مخربی بر روی پوست ایجاد می‌کنند. کهیر، قرمزی، خارش و پوسته پوسته شدن، همه از علائم آفتاب سوختگی است که به دلیل قرار گرفتن در مقابل نور شدید خورشید بر روی پوست ایجاد می‌شود. بر این اساس جهت حفظ پوست در مقابل اشعه‌های UVB خورشید و جلوگیری از آفتاب سوختگی، استفاده از کرم و ژل‌های ضدآفتاب بسیار مؤثر خواهد بود.

جلوگیری از ایجاد لک بر روی پوست

از فواید دیگر استفاده از ضدآفتاب، جلوگیری از ایجاد لک و آکنه بر روی پوست است. با استفاده مداوم و روزانه ضدآفتاب می‌توانید مانع از ایجاد لک بر روی پوست خود شوید. کرم‌های ضدآفتاب با توجه به خواصی که دارند، از ایجاد لک و ظاهر شدن مویرگ‌های قرمز بر روی پوست جلوگیری می‌کنند.

مؤثر در سلامت پوست

استفاده از کرم‌های ضدآفتابی که دارای ترکیبات اکسید تیتانیوم هستند، باعث حفظ شدن پروتئین‌های ضروری پوست مانند کلاژن، کراتین و الاستین می‌شوند. این پروتئین‌ها در ایجاد شفافیت و درخشندگی پوست مؤثر هستند. بنابراین اگر می‌خواهید از داشتن پوست سالم و زیبای خود لذت ببرید، پیشنهاد می‌کنیم مصرف ضدآفتاب را به صورت روزانه از یاد نبرید.

نکات مهم در استفاده از کرم‌های ضد آفتاب

تاثیر کرم و ژل ضد آفتاب بر روی سلامت و شادابی پوست

استفاده از کرم ضدآفتاب هم اصول‌ خاص خود را دارد که با رعایت آن، میزان اثرگذاری بیشتری خواهد داشت. بهتر است از ضدآفتاب‌های ضد آب و با SPF حداقل 30 استفاده کنید. برای دیدن تأثیر کرم ضدآفتاب بر روی سلامتی و درخشندگی پوست‌های خود، توصیه می‌شود 15 دقیقه قبل از خروج از منزل آن را استفاده کنید.

مقدار کرم مورد استفاده نیز باید به اندازه‌ای باشد که همه قسمت‌های صورت را در برابر نور خورشید پوشش دهد. جهت تأثیرگذاری بیشتر، بهتر است هر 3 ساعت یک بار آن را تمدید کنید. هنگام استفاده از ضدآفتاب، دقت کنید که در تماس با چشم قرار نگیرد.

یکی دیگر از نکاتی که توصیه می‌شود در رابطه با ضدآفتاب رعایت کنید، استفاده از آن در فصل زمستان و روزهای ابری است. در واقع برخلاف تصور بسیاری از افراد، استفاده از ضدآفتاب در روزهای سرد زمستانی، ضروری‌تر از روزهای آفتابی است. با وجود این که آفتاب در فصل زمستان ملایم تر است اما به دلیل نازک‌ تر بودن لایه اوزون در این فصل و همچنین خشک و حساس بودن پوست، مصرف ضدآفتاب بسیار توصیه می‌شود.

ویژگی های بهترین ضدآفتاب

یک ضدآفتاب خوب، ضدآفتابی است که متناسب با نوع پوست انتخاب شود و دارای حداقل 30 SPF باشد. چرا که 30 SPF تا حدود 97% از پوست در مقابل اشعه‌های خورشید محافظت می‌کند. بالا بودن میزان SPF به منزله محافظت بیشتر پوست نیست بلکه افراد دارای پوست‌های روشن که بیشتر مستعد آفتاب سوختگی هستند بهتر است از 50 SPF استفاده کنند.

گاهی اوقات افراد فکر می‌کنند ضدآفتاب هر چه گران ‌تر و با SPF بالاتر باشد، بهتر است. در صورتی که برای انتخاب یک ضدآفتاب خوب، ملاک‌های دیگری در نظر گرفته می‌شود. بنابراین برای انتخاب یک ضدآفتاب خوب باید به نوع پوست، میزان SPF کرم و مواد تشکیل دهنده آن توجه کرد.

امروزه با توجه به تنوع لوازم آرایشی بهداشتی موجود در بازار، ممکن است انتخاب یک ضدآفتاب خوب و با کیفیت که از برند معتبر هم باشد، کمی سخت به نظر برسد. در صورتی که افراد می‌توانند متناسب با پوست خود از انواع مختلف ضدآفتاب‌های ایرانی و خارجی که به صورت کرم، ژل و لوسیون در بازار موجود است، با کمک پزشک یکی را انتخاب کنند.

جمع بندی

استفاده از ضدآفتاب برای سلامت و شادابی پوست بسیار مفید است. استفاده از کرم‌های ضدآفتاب، علاوه بر این که باعث زیبایی پوست می‌شود، مانع از ایجاد بیماری‌های پوستی و بسیاری از امراض دیگر می‌شود. از فواید ضدآفتاب می‌توان به جلوگیری از آفتاب سوختگی و همچنین کاهش چین و چروک‌های پوست اشاره کرد.

بنابراین اگر قصد دارید پوست شاداب و سالمی داشته باشید پیشنهاد می‌کنیم با مشورت پزشک ضدآفتاب متناسب با پوست خود را مصرف کنید. جهت خرید انواع ضدآفتاب در برندهای مختلف و همچنین انواع خط چشم مویی و ماژیکی می‌توانید به فروشگاه تخصصی لوازم آرایش موتن رو مراجعه کنید.

نظر شما