شناسهٔ خبر: 54306455 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

برای جام جهانی نگرانی وجود دارد؛ به ثبات در فدراسیون فوتبال نیاز داریم

داورزنی: تیم ملی والیبال زنان به کانادا دعوت شده/ لغو بازی تیم ملی فوتبال با کانادا کاملا سیاسی بود

رئیس فدراسیون والیبال گفت: لغو بازی تیم ملی فوتبال با کانادا کاملا سیاسی بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال با اشاره تجلیل از مدیران ورزشی اظهار داشت: معمولا مردم جنبه خود قهرمان را می‌بینند که در مسابقاتی مدال آورده و تشویق شده. برای قهرمان شدن و میدان‌های جهانی نیازمند مدیرانی هستیم که شرایط لازم را در ستادها و وزارت‌خانه‌ها فراهم بکنند تا قهرمانان ما بدرخشند. این اقدام خوبی که با از تجلیل از روسای اسبق کمیته و فدراسیون‌ها و سازمان تربیت بدنی رخ داده، مورد تقدیر هست. ارزشمند است که در قید حیات افراد از آن‌ها تجلیل می شود و از مدیران ورزش کشور تقدیر به عمل می‌آید که باعث یادآوری جوانان و نوجوانان کشور ماست.

داورزنی در ادامه به بحث حواشی لغو بازی تیم ملی فوتبال با کانادا پرداخت و گفت: برنامه‌ای که برای بازی تدارکاتی تیم ملی فوتبال تدوین شده بود، نباید به فضای دیگری می‌رفت. مسابقات مختلفی با میزبانی‌های متفاوت در دنیا برگزار می شود و اتفاقی که رخ داده، همین الان از تیم ملی والیبال زنان توسط کانادا دعوت شده که هزینه‌ها را هم بخش خصوصی کانادایی می‌دهد. اگر بحث به سمت سوژه سیاسی برود  موافق آن نیستیم. این کار خوبی نیست و متاسفانه شاهد بداخلاقی‌هایی هستیم که خودشان را مثلا ایرانی می‌دانند. یک تیم ملی برای انجام بازی تدارکاتی که ضرورت دارد  به کشوری دعوت شده و کسانی که به کشور علاقه‌ای ندارند، جوسازی می‌کنند.

وی با اشاره به برخوردهای سیاسی در حوزه ورزش بیان کرد: بی تدبیری دولت کانادا هم موجب این اتفاقات شده و به عنوان زبان مشترک ملت‌های دنیا در قامت ورزش با حضور در میادین مختلف، نباید ابزار سیاسی بر اساس ظلم و شایعات شویم. اجازه بدهیم ورزش در فضای غیرسیاسی پیش برود.

داورزنی افزود: اتفاقی که در فوتبال رخ داده، کاملا سیاسی بوده. البته به ثبات در فدراسیون فوتبال نیاز داریم و این درست است اما موضع سیاسیون کانادا، کاملا سیاسی بوده و نمی شود به نابه‌سامانی فدراسیون ربطش داد. اتفاقات روال عادی‌اش را طی کرده و در وضعیت پیش رو برای جام جهانی نگرانی به‌جایی وجود دارد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا بر طبق گفته یکی از مدیران وزارت ورزش می توان از طرف کانادایی غرامت 10 میلیون دلاری گرفت، گفت: از ۱۰ میلیون دلار غرامت خبری ندارم و باید توافقات را دید.

انتهای پیام/

 

نظر شما