شناسهٔ خبر: 54306442 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تماشای زاینده‌رود از شاه‌نشین 

پریسا عابدی

درهای شاه‌نشین پل خواجو به روی شهروندان و علاقمندان به گردشگری باز می‌شود.

صاحب‌خبر -

علیرضا مساح، رئیس اداره گردشگری شهرداری اصفهان به ایسنا گفت: از نوروز امسال طرحی را کلید زدیم که طی آن امکان بازدید از بناهایی که قابلیت گردشگری دارند، اما درب آنها بسته بود،  فراهم شد.

او ادامه داد: در نوروز امسال حمام شاهزاده، مقبره خواجه نظام‌الملک و مقبره باباقاسم، به روی گردشگران و مسافران نوروزی باز شدند.

مساح با اشاره به استقبال پرشور مسافران نوروزی و مردم، بیان کرد: با وجود این استقبال تصمیم بر ادامه برنامه شد تا بناهایی که مردم تا به حال ندیده‌اند اما قابلیت بازدید و گردشگری دارند، یک به یک و با در نظر گرفتن ملاحظات تاریخی و میراثی به روی شهروندان باز شوند.

رئیس اداره گردشگری شهرداری اصفهان گفت: در جدیدترین برنامه این طرح و همزمان با جاری شدن زاینده‌رود، اتاق شاه‌نشین پل خواجوی اصفهان معروف به بیگلربیگی، میزبان شهروندان خواهد بود و علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سایت shahrvandticket.ir و خریداری بلیط از این بنای تاریخی بازدید کنند.

او با تأکید بر اینکه تنها راه ورود به شاه‌نشین پل خواجو خرید بلیط از سایت است، اظهارکرد: این برنامه از ۷ خرداد آغاز شده و تا ۱۳ خرداد ادامه خواهد داشت و مردم اصفهان از ۶ صبح تا ۱۲ شب می‌توانند زاینده‌رود زیبا را از فراز شاه‌نشین تماشا کنند.

مساح با بیان اینکه برنامه با هماهنگی و نظارت سازمان میراث فرهنگی اجرا می‌شود، افزود: طبق دستورالعمل میراث و برای جلوگیری از ورود جمعیت بالا به بنا، در هرسانس ۱۰ نفر به اتاق وارد شده و مدت ۱۵ دقیقه از آن بازدید می‌کنند و پس از خروج آنها ۱۰ نفر دیگر وارد می‌شوند.

به گزارش ایسنا، لینک https://shahrvandticket.ir/placereserve.aspx برای تهیه آسان بلیط این برنامه در خدمت شهروندان قرار گرفته است و علاقمندان می‌توانند تا سیزدهم خرداد برای تهیه بلیط اقدام کنند.

نظر شما