شناسهٔ خبر: 54306412 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

قالیشویی و مبل شویی آنلاین در پلتفرم بشور

صاحب‌خبر -

قالیشویی و مبل شویی آنلاین در پلتفرم بشور

یکی از دغدغه های هر خانه، پیدا کردن یک قالیشویی با کیفیت و معتبر است. خانم‌های خانه، با وجود سلیقه متفاوتشان، برای وسایل منزل خود اهمیت ویژه‌ای قائلند. یکی از این وسایل که تمیزی و پاکیزگی آن برای اهالی منزل بسیار مهم است قالی و فرش است. در گذشته که هر خانه از حیات بزرگ و ایوان وسیع بهره‌مند بود شستشوی قالی توسط اهالی منزل انجام می‌شد. اما اکنون با گسترش آپارتمان نشینی و توسعه فرهنگ، به هزار و یک دلیل، نیاز به خدمات قالیشویی افزایش یافته است. کمبود منابع آبی، تخصصی بودن شستشوی قالی، خدمات متنوع قالیشویی‌ها و ... از دلایل توسعه کسب و کار قالیشویی‌ها است.

خدمات متنوع

 امروزه خدمات متنوع و تخصصی قالیشویی‌ها مانند دارکشی فرش، رفوگری، لکه‌گیری، خشکشویی، ریشه‌دوزی و ... به افزایش عمر و ماندگاری فرش شما کمک بسزایی می‌کند. اگر دوست دارید هر موقع که مهمان‌ها به خانه شما می‌آیند از زیبایی و تمیزی فرش شما، شگفت زده شوند با ما همراه شوید تا خدمات قالیشویی را به شما معرفی کنیم. این گونه بهتر و آگاهانه‌تر می‌توانید از این خدمات بهره ببرید.

تکنولوژی در قالیشویی

فرش، هنر باستان ایران زمین، در خانه اکثر ایرانیان یافت می‌شود. قالیشویی ، با خدمات متنوع ارائه شده برای ماندگاری فرش و قالی‌، در سال‌های اخیر مورد استقبال همگان قرار گرفته است. به طور میانگین، عمر فرش حدود 10 سال محاسبه می‌شود. اما در صورت نگه‌داری صحیح، مراقبت و تعمیر به موقع آن، به مدت 30 سال و بیشتر نیز قابل استفاده است.

در کارگاه‌ها و مراکز قالیشویی مدرن و آنلاین، استفاده از دستگاه‌های مخصوص شستشوی فرش با مواد شوینده خاص متداول است. بهره‌گیری از روش‌های قدیمی شستن فرش، احتمال آسیب به تار و پود آن را افزایش می‌دهد. و بر رنگ فرش نیز تاثیرگذار است. اما با پیشرفت تکنولوژی، برای هر فرش، اعم از ابریشمی، دستباف، ماشینی، تابلو فرش، فرش نفیس و ... شیوه‌های خاص شستشو مشخص شده است.

خدماتی که امروزه قالیشویی‌های سراسر کشور علی الخصوص قالیشویی آنلاین به مشتریان ارائه می‌دهد بسیار متنوع و جالب توجه است. ما در ادامه به معرفی برخی از این خدمات مهم خواهیم پرداخت. با اطلاع از خدمات قالیشویی آنلاین، به راحتی می‌توانید از نیاز فرش خود مطلع شوید و آن را به قالیشویی استاندارد ارجاع دهید.

2

دارکشی فرش، تخصصی مهم

به دلایل مختلف، فرش‌های دستباف، پس از مدتی ساختار محکم خود را از دست می‌دهند. اگر از فرش دستباف به خوبی مراقبت نشود و یا مورد استفاده مکرر قرار گیرد پس از گذشت سال‌ها، این فرش دچار کجی، فرورفتگی، برآمدگی و سستی می‌شود. قالیشویی می‌تواند با دارکشی فرش ، این مشکلات را حل کند. هر چند دارکشی فرش در قالیشویی مخصوص کجی‌ها و سستی‌های کوچک و قابل ترمیم فرش است. اگر با فرش دارکشی شده با بی‌احتیاطی رفتار شود پس از چند سال، فرش مجدد دچار کجی می‌شود.

اصطلاح کجی فرش زمانی گفته می‌شود که خطوط راست و منظم فرش که لبه‌ها و حاشیه‌های فرش را تشکیل می‌دهند به مرور زمان نامنظم شده و ساختار صاف خود را از دست می‌دهند. بدین گونه، لبه‌های فرش حالت قوسی شکل، فرورفته یا برآمده خواهند داشت.

نبود دقت کافی حین بافتن فرش، ایراد در دستگاه قالی بافی، ناصافی یا شیبدار بودن محل دستگاه، نداشتن دقت لازم حین چله‌کشی، استفاده از مواد نامرغوب، شانه‌ زدن به صورت ناهماهنگ و ... از دلایل متعدد ایجاد کجی فرش در طول زمان است.

3

انواع دارکشی

از انواع روش‌های دارکشی که در قالیشویی به صورت نیمه صنعتی و سنتی انجام می‌شود می‌توان 3 روش زیر را نام برد:

  • دارکشی پرسی: در همه انواع دارکشی، دو پارامتر کشیدگی و نگه‌داری فرش باید توسط دستگاه یا وسیله‌ای خاص فراهم شود. در دارکشی پرسی، از دستگاه فلزی با پایه‌های قابل تنظیم به منظور موازی کردن فرش استفاده می‌شود. در دارکشی پرسی، فرش به صورت عمودی قرار می‌گیرد و فرد دارکش، به راحتی توسط پایه‌های قابل تنظیم، ارتفاع فرش را متناسب با قد خود تنظیم می‌کند. تا به راحتی دارکشی با کمترین خستگی انجام شود.
  • دارکشی لولایی: دستگاه دارکشی لولایی دارای الوارهایی است که در کنار هم قرار گرفته‌اند. گروه اول این الوارها ثابت و دسته دوم متحرک است و حول یک صفحه ثابت به کمک لولاهای فلزی می‌چرخد.
  • دارکشی قلاب‌کشی: در این نوع دارکشی پس از مشخص شدن میزان کجی فرش، سرچله‌های آن را به صورت دسته دسته جدا می‌کنند. سپس طی دو روش، دارکشی انجام می‌شود. در روش اول دسته‌های زوج و فرد را با ارتفاع مساوی و یکسان گره می‌زنند. سپس میلگردی فلزی به نام سیخو را از بین این دسته‌ها عبور می‌دهند. در روش دوم، دسته‌ها را یکی در میان روی خواب فرش برمی‌گردانند و سیخو را از بین آن‌ها عبور می‌دهند. آنگاه این دسته‌ها را روی سیخو پشت سر هم گره می‌زنند.

دارکشی، عملی بسیار تخصصی است. پیش از تحویل دادن فرش به یک قالیشویی، از تخصص افراد آن مطمئن شوید. در صورت انجام دارکشی فرش توسط یک فرد نابلد، نه تنها مشکل فرش شما حل نمی‌شود بلکه به آن افزوده می‌شود. دارکشی با توجه به نوع نخ، جنس و کیفیت آن انجام می‌شود. میزان کشش و فشار وارد بر فرش باید به میزان معینی اعمال شود تا تار و پود فرش آسیب نبینند. با همه این اوصاف، یافتن یک قالیشویی معتبر با افراد مجرب و متخصص از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

اطلاعیه :

آیا به دنبال قالیشویی های محل زندگی خود میگردید , جستجو کافیست...

پلتفرم آنلاین بشور تنها راه حل این ماجراست , با ورود به سایت یا اپلیکیشن بشور با انتخاب استان , شهر و محله زندگی خود تمامی قالیشویی های اطراف را به همراه اطلاعات تماس مشاهده نمایید...

رفوگری فرش

مرمت فرش یا رفوگری از دیرباز برای حفظ فرش‌های ایرانی انجام می‌شد. فرش و قالی دستباف از نظر معنوی و هنری از ارزش بسیاری برخوردار است. بنابراین حفظ و مرمت آن نیز یک هنر ویژه به حساب می‌آید. هنری که متخصص آن در ترمیم و تعمیر فرش بسیار دقیق و ظریف عمل می‌کند. فرش‌های دستباف ایرانی با گذشت زمان، ارزش بیشتری پیدا می‌کنند. اگر فرشی از اجدادتان به شما به ارث رسیده باشد حتما برایتان مهم است که سالم، تمیز و پاکیزه بماند. بنابراین رفوگری فرش، هنری دیرینه است که امروزه قالیشویی، این خدمت ارزشمند را به شما ارائه می‌دهد. با رفو، فرش شما عمر بیشتری خواهد داشت.

رفوگری فرش به فرایند ترمیم آن در حالت کجی، سوختگی، پارگی، آسیب‌دیدگی و پوسیدگی فرش انجام می‌شود. از وسایل مورد نیاز برای مرمت فرش می‌توان به نخ، سوزن، موم، انبردست، چاقوی بافت، درفش، انگشتانه و کلاف‌های هم‌جنس و همرنگ فرش اشاره کرد. پس از شستن فرش، به مرمت آن اقدام می‌کنند. گره‌های آسیب‌دیده به کمک نخ و سوزن جدا می‌شوند و گره‌هایی جدید جایگزین می‌گردند. در صورت بروز آسیب‌دیدگی در حجم گسترده، فرش را در قاب چوبی قرار می‌دهند تا گره‌زنی و تارکشی فرش به راحتی انجام شود. در این حالت، چروک و تاب‌خوردگی فرش نیز قابل ترمیم است.

در رفوگری، هر نوع آسیب اعم از فرسودگی، بیدزدگی، دررفتگی، رنگ پریدگی و سوختگی به شیوه‌ای مخصوص، ترمیم می‌شود و تخصص خاص خود را می‌طلبد. بنابراین با توجه به نوع آسیب فرش، هزینه و زمان انجام ترمیم متغیر است.

 

لکه گیری فرش

در طول استفاده از فرش، قالی و موکت احتمال ایجاد لکه بر روی آن‌ها زیاد است. مخصوصا در منازلی که کودکان در حال بازی و شیطنت هستند احتمال ایجاد لکه بر روی فرش بیشتر می‌شود. دانستن نوع لکه در لکه‌گیری فرش اهمیت بسیار دارد. هر لکه، حلال مخصوص به خود را دارد. هنگامی که جوهر، چای، قهوه، مواد شیمیایی و ... روی فرش می‌ریزد در کوتاه ترین زمان سعی کنید با محلول آب ولرم و شامپو فرش آن لکه را جمع کنید. تا به نقاط دیگر فرش و پرزهای آن نفوذ نکند. سپس با یک قالیشویی آنلاین معتبر تماس بگیرید و برای رفع آن لکه راهنمایی بگیرید.

پیش از شستن فرش در قالیشویی، باید نسبت به لکه گیری آن اقدام کرد. قبل از تحویل فرش به قالیشویی، کارشناسان را از نوع لکه فرش آگاه کنید تا کار لکه گیری سریع‌تر پیش رود. سپس متخصص قالیشویی با توجه به نوع لکه و جنس نخ‌های فرش، حلال مخصوص را انتخاب می‌کند. انتخاب حلال خیلی مهم است. این حلال باید توانایی رفع کامل لکه را داشته باشد. و از طرفی به رنگ و نخ‌های فرش آسیب نزند.

ریشه دوزی فرش

استحکام اشیاء، به قدرت ریشه آن‌ها بستگی دارد. فرش نیز ریشه دارد و استحکام و زیبایی خود را به آن مدیون است. ریشه از اجزای مهم فرش است. هر گونه آسیب به آن موجب از هم گسیختگی تار و پود فرش به مرور زمان می‌شود. به قسمت انتهایی فرش که به صورت نخ‌های کنار هم قرار گرفته شده مشاهده می‌شود ریشه می‌گویند. از انواع ریشه فرش می‌توان زنجیری، توری، گره‌دار، ساده و ... را نام برد. معمولا ریشه‌ فرش به رنگ کرم کمرنگ یا سفید دیده می‌شود. با گذشت زمان، ریشه فرش دچار پوسیدگی می‌شود.

4

در قالیشویی طی فرایند ریشه‌دوزی، ریشه‌های خراب و پوسیده، حذف می‌شوند و ریشه‌های جدید جایگزین می‌گردند. با این کار از آسیب‌های بعدی فرش جلوگیری می‌شود. و به حفظ و ماندگاری فرش کمک می‌کند. تعمیر ریشه به شیوه‌های مغزی، بطلمه و متصل، که از انواع ریشه‌دوزی فرش هستند، انجام می‌شود. از آنجا که ترمیم و مرمت ریشه فرش به تخصص نیاز دارد حتما پیش از مراجعه به قالیشویی از اعتبار و تخصص کارکنان آن مطلع شوید. آسیب به ریشه فرش از جمله مواردی است که در صورت بروز باید به سرعت رفع و ترمیم شود.

مبل شویی حرفه ای

 

تمیزی و نظافت مبلمان برای خانم‌های خانه از اهمیت بالایی برخوردار است. این حساسیت، زمانی که مبلمان به رنگ روشن و سفید است دو چندان می‌شود. در گذشته از شامپو فرش برای تمیزی مبل استفاده می‌شد. اما اکنون، مبل‌شویی توسط دستگاه‌های مکانیزه، و مواد مخصوص شستشوی مبل انجام می‌شود. این شستشو بدون این‌که فوم و اسکلت چوبی مبل خیس شود انجام می‌گیرد.

مبل‌شویی به دلایل مختلف انجام می‌شود. ریختن چای بر روی مبل، خودکار کشی، ریختن جوهر بر روی مبل، کثیفی ناشی از گرد و غبار، کثیفی ناشی از گذشت زمان و ... از دلایل نیاز به مبل‌شویی است. معمولا مبل‌شویی از طرف قالیشویی، در منزل انجام می‌شود. و مبل شما یک ساعت پس از شستشو قابل استفاده است. برای معرفی انواع روش‌ها و شیوه‌های مبل‌شویی در محل ادامه مطلب را از دست ندهید.

به کمک مبل شویی در منزل، می‌توانید در سریع‌ترین زمان و با بالاترین کیفیت مبل‌های خود را تحویل بگیرید.

انواع روش‌ها

  • مبل‌شویی با بخارشوی تمام اتوماتیک: به منظور شستشوی مبل‌ با پارچه‌های گران قیمت و عتیقه، از این روش استفاده می‌شود. این دستگاه دارای 3 موتور قوی است و به سرعت مبل را خشک می‌کند.
  • مبل‌شویی با دریل: استفاده از دریل به همراه فرچه‌ای که به سر آن متصل است به عنوان اولین و ساده‌ترین ابزار مبل‌شویی محسوب می‌شود. هر لکه و جرمی توسط این روش رفع می‌شود.
  • مبل‌شویی با استفاده از مواد نانو: این روش تازه و نوین، باعث تمیزی بیشتر مبل و ماندگاری بالای این تمیزی می‌شود. به همین دلیل مورد توجه بسیاری از مراکز نظافت و مبل‌شویی قرار گرفته است.

خشکشویی فرش

از دیگر خدمات مهم یک قالیشویی، خشکشویی فرش است. چنانچه فرش شما، لکه و کثیفی زیادی ندارد می‌توانید از این روش استفاده کنید. مزایای خشکشویی فرش، ارزان بودن، زمان کوتاه خشک شدن و انجام کار در محل است. به دلیل بخارشویی و عدم استفاده از آب، احتمال آسیب به کف زمین و ایجاد قارچ و کپک از بین می‌رود. هم‌چنین خشکشویی روشی برای نظافت فرش‌های ظریف، حساس و بدون رنگ ثابت است.

 

اهمیت انتخاب قالیشویی

با توجه به اهمیت فرش به عنوان یک میراث باستانی و هنر ایرانی، مرمت، نظافت و رسیدگی به آن جایگاه ویژه‌ای دارد. تا اینجا مهم‌ترین خدمات قالیشویی را ذکر کردیم. همانطور که ملاحظه کردید این خدمات جزء عملکردهای تخصصی و هنرهای ظریف محسوب می‌شوند. به هر دلیل، اگر مرمت و ترمیم فرش به سرعت و درستی انجام نشود و با شستشوی نادرست به الیاف آن لطمه وارد شود از زیبایی و ارزش فرش کاسته می‌شود. بنابراین قبل از هر اقدامی، ابتدا از اصالت و اعتبار قالیشویی منتخب خود، مطمئن شوید. برای این منظور می‌توانید اسم قالیشویی را در لیست ارائه شده توسط اتحادیه قالیشویان جستجو کنید. انتخاب قالیشویی با کیفیت و استاندارد برای حفظ کیفیت، ارزش و زیبایی فرش اهمیت بسیار دارد. پس از یافتن یک قالیشویی استاندارد و معتبر، بدون هیچ نگرانی، فرش‌، موکت و مبل‌های خود را به او بسپارید تا متخصصان با بهترین کیفیت، خدمات قالیشویی را به شما ارائه دهند.

جهت مشاهده قالیشویی های محل زندگی خود به سایت بشور به نشانی https://beshour.ir مراجعه نمایید یا نرم افزار قالیشویی ما را از کافه بازار دانلود نمایید...

نظر شما