شناسهٔ خبر: 54306349 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سفر رییس جمهور و خبرهای خوش برای گشودن گره ترافیکی کرج

کرج - ایرنا - گره کور ترافیکی شرق  کلانشهر کرج سال هاست که مسافران خسته را در صف طولانی ترافیک نگه می دارد ؛ اما اینک  دولت مردمی سیزدهم و مدیریت شهری کرج برای شکستن حصار این ترافیک کمر همت بسته و روزهای خوشی را به مردم نوید می دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، اتصال ادامه آزاد راه شهید همت  در اسفند ماه سال ۹۸  به کرج این امید را در دل مسافران و رانندگان تهران – کرج و هزاران گردشگربه وجود آورد که ترافیک طولانی ورودی کرج پایان یافته است  اما  در  ادامه  به دلیل نبود مسیر مناسب برای روان سازی ترافیک مسافران به همان مشکلات قبلی گرفتار شدند.
 عملیات احداث  بزرگراه شمالی کرج به طول ۱۷.۵ کیلومتر در تیرماه سال ۱۳۹۵  با هدف روان سازی  ترافیک آزاد راه شهید همت توسط شهرداری کرج آغاز شد که انتظار می رفت این پروژه در سال ۱۳۹۸ به بهره برداری برسد اما وجود ابنیه های بزرگ مانند پل مرتفع بلیقان بر روی رودخانه کرج و چند تقاطع غیر همسطح دیگر سبب شد تا مدیریت شهری به تنهایی نتواند این پروژه پر هزینه را در اسرع وقت به سرانجام برساند.
یکی از مشکلات بر سر راه این پروژه وجود معارضان فراوان با هزینه های هنگفت است که مدیریت شهری کرج در ادامه راه میخکوب کرد هرچند که تلاش های زیادی برای رفع این موانع به عمل آمد اما تکمیل پروژه به قرن جدید رسید.
 با توجه به اهمیت ارتباطی بزرگراه شمالی کرج  در روان سازی شریان های جاده ای پایتخت ، دولت دوازدهم در سال ۱۴۰۰  به این موضوع ورود کرد و قرار بود ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به آن تزریق کند اما این اعتبار تا پایان دولت مذکور به دست مدیریت شهری کرج نرسید و حرکت پروژه به صورت لاک پشتی استمرار یافت.
در بیان اهمیت بزرگراه شمالی کرج ذکر این نکته ضروری است که این بزرگراه ترافیک آزاد را های تهران – کرج و شهید همت را به سمت غرب کرج هدایت کرده و از  بار سنگین ترافیک در محدوده شهری کرج  می کاهد؛ بزرگراه شهید شمالی کرج در واقع آزاد راه شهید همت در شرق کرج را با عبور از ارتفاعات عظیمیه و شمال کرج به آزاد راه کرج – قزوین در غرب کرج متصل می کند.
سفر رییس جمهور و توجه ویژه به ترافیک البرز


آیت الله رییسی در سفر ۱۸ فروردین ماه  امسال خود به استان البرز بزرگراه شمالی کرج را به عنوان یکی از پروژه های  نیمه تمام این استان  با هدف رهایی مردم از ترافیک سنگین در ردیف مصوبات هیات دولت قرار داد  و سهم مشارکت دولت از ۳۰ درصد به ۵۰ درصد در ساخت این پروژه افزایش یافت.

با ورود قاطع دولت به این پروژه اثر گذار، همزمان مدیریت شهری کرج نیز تین روزها  با تمام توان وارد میدان شده و کارها در این مسیر سرعت گرفته است.


آخرین وضعیت بزرگراه شمالی کرج 

سفر رییس جمهور و خبرهای خوش برای گشودن گره ترافیکی کرج


شهردار کرج می گوید : امسال پروژه های بزرگی در بخش های عمرانی ، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی کرج به سرانجام می رسد که افتتاح قطعه نخست قطار شهری و بخشی از بزرگراه شمالی  از جمله این پروژه ها است.
مصطفی سعیدی سیرایی  ادامه داد: تکمیل بزرگراه شمالی و رفع موانع اجرایی این پروژه از اولویت های سال جاری مدیریت شهری کرج است؛ امسال سهم دولت در اجرای پروژه بزرگراه شمالی کرج از ۳۰ درصد به ۵۰ درصد افزایش پیدا می کند؛ البته ما منتظر آن نشدیم و کار را ادامه دادیم و سه کار عمده در این حوزه انجام شده  که توافق با سپاه امام حسن مجتبی (ع) و لشکر سیدالشهدا (ع ) برای ادامه ساخت بزرگراه شمالی در محدوده اراضی سپاه اکنون با سرعت در حال انجام است.
وی گفت : در اجرای این پروژه  با اهالی ورازان کرج برای تملک اراضی توافق صورت گرفت ضمن آنکه تعیین تکلیف اراضی محدوده هلی کوپتری در نشستی با حضور مسوولان بنیاد تعاون فراجا در حال بررسی است.
شهردار کرج اظهار داشت : اکنون عملیات تکمیل سازه فلزی ۲ پل «بی ۱» و« بی ۲»  بزرگراه شمالی به همراه احداث  کابل ها در حال انجام است.
وی ادامه داد: مکاتبه ای از طریق استانداری و معاون اول رییس جمهوری در حال انجام است تابتوانیم سهم اعتباری دولت را به پروژه تزریق کنیم ضمن آنکه چهار قطعه زمین برای فروش یا تهاتر بارگذاری شده است؛ تلاش ها بر این است تا سال آینده تمام بزرگراه شمالی به طور کامل افتتاح شود؛ این پروژه  اکنون حدود ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

تکمیل پروژه های نیمه تمام اولویت مدیریت شهری کرج 

سفر رییس جمهور و خبرهای خوش برای گشودن گره ترافیکی کرج

عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت : امسال تکمیل پروژه های نیمه تمام مهمترین اولویت کاری شورا و شهرداری کرج است که یکی از پروژه های تاثیر گذار بزرگراه شمالی کرح است.

عمار ایزدیار  افزود: اولویت بعدی مدیریت شهری کرج ادامه بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی در مهر شهر کرج است که تا ماه آینده حد فاصل بلوار مسیح دانشوری تا پاکدل به بهره برداری می رسد و این پروژه به سمت فرودگاه پیام استمرار می یابد.
این عضو شورای شهر کرج بیان داشت : بزرگراه شمالی  کرج از پروژه های است که امسال باید یک قطعه از آن به بهره برداری برسانیم ، تلاش ها براین است تا این پروژه سال آینده به طور کامل بهره برداری شود؛مدیریت شهری کرج  حین انجام پروژه های کلان از پروژه های محلی غفلت نکرده و درحال انجام این پروژه ها است ضمن آنکه پروژه های جدید شهر کرج  به اجرا در می آید.

بزرگراه شمالی به عنوان طرح مشترک دولت – شهرداری کرج با سرعت در حال تکمیل است

سفر رییس جمهور و خبرهای خوش برای گشودن گره ترافیکی کرج


استاندار البرز گفت: بزرگراه شمالی به عنوان طرح مشترک دولت و شهرداری کرج با سرعت در حال تکمیل است و روند کلی اقدامات رضایت بخش می باشد.
مجتبی  عبداللهی در بازدید از بزرگراه شمالی کرج بیان داشت: در چند ماهه اخیر تحولات و اتفاقات خوبی برای تسریع در احداث بزرگراه شمالی شاهد بوده ایم که برگزاری جلساتی در جهت رفع معارضان و توافق برای آزادسازی اراضی ورزان، سپاه، هلیکوپتری و خریداری حجم قابل توجهی کابل و سایر تجهیزات لازم از جمله اقدامات است.

 وی ادامه داد: سهم البرز از ترافیک کشور و همچنین سرانه تعداد خودرو به نسبت جمعیت قابل توجه است، به ویژه آنکه استان گذری به حساب می آید و در محور ارتباطی حداقل ۱۴ استان کشور قرار گرفته است، از دیگر سو در سرانه های معابر، شبکه راه ها یا شاخص هایی همچون تعداد پارکینگ ها، عرض و کیفیت معابر درون شهری که با ترافیک ارتباط مستقیم دارند نیز وضعیت خوبی نداریم لذا تسریع در تکمیل مترو، بزرگراه شمالی و کنارگذر شرقی مهرشهر اجتناب ناپذیر است.
 استاندار البرز گفت :  دولت سیزدهم علاوه بر آنکه بنای تکمیل طرح های ملی نیمه تمام در استان‌های کشور را دارد، به البرز به عنوان یکی از استان های محروم کشور نگاه ویژه ای دارد و در بحث تکمیل بزرگراه شمالی که بارِ مالی سنگینی نیاز دارد، در کنار شهرداری کرج هستیم و به نوعی طرح را مشترک پیش خواهیم برد.
عبداللهی بیان داشت: اگر بخواهیم ارزش ریالی پیگیری ها در خصوص رفع معارضان و آزادسازی اراضی  محدوده بزرگراه شمالی کرج  را محاسبه کنیم به عدد قابل توجهی خواهیم رسید، ضمن آنکه  مشکلات بزرگراه شمالی فقط اعتبار نیست  بلکه بروکراسی اداری پیرامون توافقات و مانع زدایی ها را نیز شامل می شود. 
 
استاندار البرز گفت: به صورت مستمر ضمن بازدید و برگزاری جلساتِ مانع زدایی در حال رصد و پیگیری آخرین مراحل اجرایی طرح های مهم عمرانی هستیم و به حمد الهی، در دولتِ مردمی سیزدهم شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

طبق آخرین بررسی ها امسال حدود ۱۳ کیلومتر از بزرگراه شمالی شمالی کرج در محدوده بلوار طالقانی شمالی تا انتهای باغستان زیر بار ترافیک می رود و سال آینده با تکمیل سه پل هوایی و بخش باقیمانده مسیر  به طور کامل افتتاح می شود.

شهرداری کرج یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای احداث بزرگراه شمالی کرج اختصاص داده که باتوجه به افزایش قیمت ها این رقم بیشتر خواهد شد.

بررسی های میدانی بیانگر آن است که این روزها شرکت پیمانکار پروژه بزرگراه شمالی کرج با بسیج امکانات در تلاش است تا قطعه نخست این بزرگراه راه برای دهه مبارک فجر آماده بهره برداری نماید ضمن آنکه مابقی پروژه طبق اظهار مسوولان استانی و مدیریت شهری تا نیمه اول سال آینده زیر بار ترافیک می رود.

نظر شما