شناسهٔ خبر: 54306334 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پرونده ضد انحصار سیدیا علیه اپل همچنان باز است

قاضی پرونده سیدیا و اپل به جی فریمن، توسعه برنامه «سیدیا» دستور داد تا شکایت خود را اصلاح کند.

صاحب‌خبر -

به تازگی ایوان گونزالس راجرز، قاضی پرونده سیدیا علیه اپل به جی فریمن، توسعه دهنده سیدیا حکم داد، پس از رد پیشنهاد اپل می‌تواند ادعای خود را علیه این شرکت ارائه کند.

به گزارش سایت انگجت، فریمن در پایان سال ۲۰۲۰ از اپل شکایت کرد و مدعی شد که این شرکت انحصار غیرقانونی توزیع برنامه‌های iOS را دارد. قاضی گونزالس راجرز شکایت اولیه سیدیا علیه اپل را رد کرد و حکم داد که این شکایت خارج از قانون محدودیت است اما او همچنین به فریمن اجازه داد تا پرونده خود را اصلاح کند.

سیدیا در آخرین شکایت خود استدلال می‌کند که به‌روزرسانی‌های iOS که اپل بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ منتشر کرد، اقدامات علنی بود که به توزیع‌کنندگانی مانند خودش آسیب رساند. این ادعایی است که قاضی  آن را به اندازه کافی معتبر دانست و گفت:"تا آنجا که ادعا‌های شاکی به به‌روزرسانی‌های فناوری اپل برای حذف کامل سیدیا از امکان فعالیت متکی است، این ادعا‌ها درست هستند."

شکایت از اپل

سیدیا امیدوار است که اپل را مجبور کند iOS را برای پرداخت‌های شخص ثالث و توزیع کنندگان برنامه، باز کند. باز کردن اپ استور به روی رقابت بیشتر چیزی است که قانونگذاران آمریکا نیز به آن توجه می کنند، زیرا کمیته قضایی سنا اخیرا قانون بازار‌های برنامه باز را پیش برده است. در صورت تصویب، این قانون اپل را مجبور می‌کند تا بارگذاری جانبی در iOS را مجاز کند و از قفل کردن توسعه‌دهندگان به سیستم پرداخت خود جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید

نظر شما