شناسهٔ خبر: 54305590 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رییس سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد

اعلام آمادگی برای ساخت فیلمی از مقاومت مردم گیلانغرب

رییس سازمان بسیج مستضعفین برای ساخت فیلمی از مقاومت مردم گیلانغرب در دوران دفاع مقدس از سوی بنیاد فرهنگی روایت فتح اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

سردار غلامرضا سلیمانی، امروز(هشتم خرداد) در کنگره سردار شهید صفر خوشروان و 750 شهید شهرستان گیلانغرب، با اشاره به ایثار و مقاومت مردم ایران در هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: در دوران جنگ تحمیلی، شرق و غرب از صدام حمایت می کردند و ملت ایران با دست خالی مقابل تجاوز رژیم بعث صدام ایستاد.

وی با بیان اینکه مقاومت مردم ایران عامل اصلی پیروزی در جنگ تحمیلی بود، عنوان کرد: اگر مقاومت مردم نبود باید در میز مذاکره به دشمن امتیاز می دادیم.

سلیمانی با بیان اینکه صدام سه فرضیه در دوران جنگ تحمیلی طراحی کرده بود، عنوان کرد: فرضیه اول این بود که تهران را در مدت کوتاهی اشغال کند، فرضیه دوم جدا کردن بخش های مهمی از پنج استان کشورمان و فرضیه آخر هم این بود که شرایط را به قبل از قرارداد سال 1975 برگرداند، اما مقاومت ملت ایران اجازه تحقق هیچکدام از این فرضیه ها را نداد.

وی از دوران دفاع مقدس بعنوان یک گنجینه تمام نشدنی از ارزش ها برای جهان اسلام نام برد و گفت: امروز در سایه مدیریت الهی و مردمی ولایت فقیه و به برکت دستاوردهای دوران دفاع مقدس دارای یک مکتب دفاعی هستیم که هر کشوری از آن الگو بگیر می تواند کشور و ملت خود را از همه تهدیدات مصون نگه دارد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین افزود: حاج قاسم با انتشار این مکتب یک جبهه را مقابل رژیم صهیونیستی تشکیل داد و امروز شاهدیم که مردم سرزمین های اشغالی در یک منطقه محصور و زندگی پادگانی برای آنها ایجاد شده است.

سلیمانی با تاکید بر ضرورت بازگو کردن افتخارات دوران دفاع مقدس، گفت: این افتخارات و از جمله ایثار و مقاومت مردم گیلانغرب نباید درون مرزهای شهرستان محصور شود و متاسفانه شاهد باشیم که نوجوانان و جوانان منطقه هم از این ایثار و از خودگذشتگی ها و دلاور مردی‌ها اطلاع نداشته باشند.

وی با بیان اینکه باید در راستای جهاد تبیین مورد تاکید مقام معظم رهبری این مسائل بازگو و تبیین شود، گفت: امروز وظیفه سنگینی در راستای جهاد تبیین بر عهده داریم، زیرا دشمن در تلاش است حقایق را تحریف و جای شهید را با جلاد عوض کند، لذا وظیفه داریم با ساخت تولیدات هنری و بهره گیری از ابزارهای نوین ارتباطی اجازه ندهیم این دوران درخشان فراموش شود.

سلیمانی با بیان اینکه متاسفانه در این حوزه خوب کار نشده و فیلم، کتاب و دیگر آثار چندانی از دوران دفاع مقدس تولید نکرده ایم، عنوان کرد: این قصور ما مسئولین و بویژه متولیان فرهنگی است و باید این کوتاهی را با ساخت آثار فرهنگی و هنری فاخر جبران کنیم.

وی در خصوص ساخت فیلمی از مقاومت مردم گیلانغرب بویژه در روزهای آغازین جنگ تحمیلی اعلام آمادگی کرد و گفت: چنانچه محتوای لازم در اختیار قرار گیرد، این فیلم توسط بنیاد روایت فتح تولید خواهد شد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه با بیان اینکه در کنار جهاد تبیین باید به موضوع جهاد اقتصادی نیز توجه شود، گفت: جهاد اقتصادی از کارهایی است که امروز باید انجام شود. ما نیز در کنار دولت خدمتگزار هستیم و از ظرفیت های سپاه و بسیج جهت کمک به دولت در پیشبرد برنامه ها استفاده خواهیم کرد.

سلیمانی افزود: در استان کرمانشاه نیز مجموعه قرارگاه نجف اشرف سپاه و سپاه نبی اکرم(ص) در کنار مسئولین استانی بوده و مسئولیت هایی را در زمینه آبرسانی روستایی، ایجاد اشتغال، ساخت مسکن برای محرومین، احداث راه روستایی و... بر عهده گرفته اند.

انتهای پیام

نظر شما