شناسهٔ خبر: 54305441 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

معادله دو مجهولی جدول در هفته بیست و نهم

پرسپولیس تکلیف سروته لیگ را روشن می‌کند

امروز (یکشنبه ۸ خرداد) سه دیدار عقب افتاده از هفته بیست و هشتم رقابت‌های لیگ برتر برگزار می شود که می‌تواند تکلیف جشن قهرمانی و دومین تیم‌ سقوط کننده را مشخص کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، دیدارهای هفته ۲۹‌ام لیگ برتر امروز از ساعت ۲۰ و به طور همزمان با سه بازی عقب افتاده پیگیری می‌شود. در این دیدارها پرسپولیس-شهرخودرو، فولاد-سپاهان و هوادار-گل گهر با هم بازی می‌کنند.

طبق اعلام سازمان لیگ در صورتی که شهرخودرو موفق شود امروز پرسپولیس را شکست دهد با توجه به اینکه همچنان امیدوار به بقا در لیگ برتر باقی خواهد ماند. دیدارهای هفته ۳۰ ام باید روز پنجشنبه هفته جاری و به طور همزمان انجام شود؛ ولی اگر امروز پرسپولیسی‌ها در آزادی موفق به شکست حریف و یا کسب تساوی برابر شهر خودرو شوند تقریبا سقوط نماینده مشهد به لیگ یک، قطعی می‌شود و استقلال هم می توانند فردا جشن قهرمانی و اهدای جام را در ورزشگاه آزادی برگزار کند.

*صدر جدول 
همانطور که می‌دانید تکلیف قهرمانی استقلال در هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال، با غلبه ۲_ ۱ بر فولاد و با توجه به شکست پرسپولیس با نتیجه مشابه مقابل سپاهان، مشخص شد. در رده دوم جدول اما رقابت بین سپاهان و پرسپولیس تا هفته های پایانی همچنان وجود دارد. بدون در نظر گرفتن دیدار نیمه‌کاره تراکتور - پرسپولیس، شاگردان یحیی گل‌محمدی در ۶ هفته اخیر به ۳ تساوی، ۲ پیروزی و یک شکست دست یافته‌اند. این تیم با احتساب بازی جام‌حذفی در ۶ بازی آخر خود تنها یک برد داشته و همین مساله باعث نارضایتی هواداران از نتایج این تیم شده است.

یحیی گل محمدی سرمربی این تیم بعد از پشت سر گذاشتن ۴ جلسه محرومیت خود در دیدار مقابل شهرخوردو به نیمکت پرسپولیس باز می‌گردد. او شب گذشته به دلایل انضباطی سید جلال حسینی، امید عالیشاه و فرشاد فرجی، سه نفر از بازیکنان اصلی پرسپولیس و کاپیتان‌های این تیم را از لیست ۲۰ نفره بازی مقابل شهرخودرو خط زد. علت این محرومیت هم حضور بدون اجازه این سه بازیکن در بازی والیبال در مجموعه ورزشی سید جلال حسینی عنوان شده است. البته این محرومیت از طرف کاپیتان پرسپولیس هم بی جواب نماند و سید جلال حسینی عنوان کرد؛ با هیچ کس مشکلی ندارد ولی در پایان فصل در این مورد صحبت خواهد کرد.

در حال حاضر هنوز تکلیف امتیاز دیدار تراکتور و پرسپولیس از هفته بیست و هشتم مشخص نشده و با این وصف سپاهان با ۵۵ امتیاز بعد از استقلال، در جایگاه دوم قرار دارد. بنابراین نتیجه بازی پرسپولیس مقابل نماینده انتهای جدولی مشهد برای نایب قهرمانی قرمزها حائز اهمیت است.


*قعر جدول
در قعر جدول تکلیف تیم فجر شهید سپاسی پس از شکست دو بر یک این تیم مقابل تراکتور در هفته بیست و نهم مشخص شد تا نماینده شیراز پس از یک سال به لیگ یک بازگردد. فجر تا پایان هفته بیست و نهم تنها موفق به کسب ۱۷ امتیاز شده و با توجه به نتایج کسب شده به لیگ دسته یک سقوط کرد.

شهر خودرو دومین تیمی است که در قعر جدول، خطر سقوط را حس می کند. این تیم فصل را بسیار بد آغاز کرد ولی روند مشهدی‌ها به تدریج بهتر شد اما نتوانستند از قعر جدول فاصله بگیرند. این تیم در ۶ دیدار گذشته خود، ۴ تساوی و ۲ شکست را تجربه کرده است. شهرخودرو ششمین تیم ضعیف تاریخ لیگ برتر لقب گرفته است که رکورد بیشترین باخت، کمترین برد، بیشترین گل‌خورده، کمترین کلین‌شیت نیز در لیگ امسال متعلق به آنها است.

شهرخودرو در حال حاضر با ۱۶ امتیاز در رده شانزده جدول قرار دارد و تنها در صورتی در لیگ باقی می‌ماند که بتواند در دو دیدار بسیار سخت خود برابر پرسپولیس و فولاد ۶ امتیاز کسب کند و منتظر باخت نفت در هفته آخر مقابل استقلال بماند. اتفاقی که نیازمند معجزه فوتبالی است. با این حال شانس شهرخودرو روی کاغذ صفر نیست اگرچه پرسپولیس در آخرین بازی خانگی فصل خود برای نایب قهرمانی می‌جنگد نتیجه‌ای جز پیروزی هواداران این تیم را راضی نمی‌کند؛ بنابراین تکلیف جشن قهرمانی و دومین تیم‌ سقوط کننده می‌تواند همین امشب مشخص شود.

نظر شما