شناسهٔ خبر: 54305126 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

با پیشنهاد وزارت نفت:

تغرفه جدید آب، برق و گاز به هیئت دولت ارسال شد و منتظر تایید ماند

آیین‌نامه پیشنهادی وزارت نفت برای نحوه تعیین تعرفه آب، برق و گاز و الگوی مصرف گاز طبیعی در اقلیم‌های مختلف به دولت ارائه شد و منتظر تایید هیئت دولت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، آیین‌نامه پیشنهادی وزارت نفت برای تعیین تعرفه آب، برق و گاز و الگوی مصرف گاز طبیعی در اقلیم‌های مختلف به دولت ارائه شد.

بر اساس بند ک تبصره ۱۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۱، وزارتخانه‌های نفت و نیرو موظف‌ به اصلاح تعرفه آب، برق و گاز مشترکان هستند تا با رعایت مناطق جغرافیایی، تعرفه مشترکان کم‌مصرف و خانوار‌های محروم تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی برابر صفر، مشترکان الگوی مصرف، یارانه‌ای و مشترکان پرمصرف، غیریارانه‌ای و بر اساس الگوی افزایش پلکانی تعیین شود.

آب‌بهای مشترکان با نرخ صفر، بر اساس بُعد خانوار محاسبه می‌شود. میزان افزایش تعرفه مشترکان پرمصرف باید حداقل به اندازه‌ای تعیین شود تا بار مالی رایگان کردن تعرفه مشترکان کم‌مصرف را جبران کند و به تأمین منابع جدید نیاز نباشد. این دو وزارتخانه‌ مکلف به ارائه گزارش عملکرد این قانون هر سه ماه یکبار به کمیسیون انرژی و اجتماعی مجلس شدند.

در قانون بودجه بر تهیه آیین‌نامه این بند نیز تاکید و مقرر شده یک ماه پس از ابلاغ توسط هیئت وزیران تصویب شود. وزارت نفت نیز پیش‌نویس آیین‌نامه را به‌ منظور طرح و تصویب در هیئت وزیران ارائه کرد که در کمیسیون اقتصاد دولت در دست بررسی و تصمیم‌گیری است.

بر اساس بند م تبصره یک قانون بودجه سال ۱۴۰۱، الگوی مصرف گاز طبیعی برای اقلیم‌های مختلف حداکثر تا دو ماه پس از ابلاغ قانون از سوی وزارت نفت و با همکاری سازمان برنامه و بودجه، وزارت راه و سازمان ملی استاندارد تهیه شده و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

نظر شما