شناسهٔ خبر: 54303628 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

دبیر کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی:

آثار هنری اربعینی در رساندن پیام به مخاطبان جهانی مؤثر است

حجت الاسلام احمدی، آثار هنری اربعینی را در رساندن پیام به مخاطبان جهانی مؤثر دانست و گفت: در سال های اخیر اتفاقات خوبی در حوزه نشر آثار مرتبط با پیاده روی اربعین افتاده است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام حمید احمدی در حاشیه سفر اخیر خود به کرمان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان یکی از اقدامات لازم در اربعین را تولید گفتمان عنوان و بیان کرد: یکی از مسیرها، ابزارها و زمینه ها برای این تولید گفتمان، هنر است.

 

 

دبیر کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی افزود: قالب های شعر، ادب، عکس، نقاشی و نگارگری و... همه به دلیل وجود زبان مشترک می تواند برای رساندن این پیام به مخاطب خود در جهان مؤثر باشد.

 

 

وی افزود: با کمک و همت نخبگان، دانشگاه و اساتید، اهل ادب و رسانه و... اتفاقات خوبی رقم خورده زیرا اگر هفت، هشت سال قبل دنبال مجموعه شعر و یا چند شعر فاخر درباره اربعین بودیم، وجود نداشت هر چند اشعار عاشورایی فراوان است اما ویژه اربعین نداشتیم.

 

 

حجت الاسلام احمدی ادامه داد: الان فقط گروه شعر و ادب کمیته فرهنگی آموزشی اربعین بیش از 8 جلد کتاب از اشعار شاعرانی که در سوگواره عبرات شرکت کردند به اضافه چندین سفرنامه و گزارش سفر چاپ کرده است.

 

 

وی با اشاره به اینکه برخی آثار حتی چندین نوبت تجدید چاپ شده، از جمله این آثار  را «جای پای زینب» و مجموعه سه جلدی « روایت بُراده ها»(نشر شهید کاظمی) عنوان کرد.

 

 

دبیر کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی اظهار کرد: در سوگواره عبرات نیز هر سال در بخش عکس آثار زیادی از داخل و خارج کشور دریافت می کنیم که بسیار زیاد است اما آنچه از این میان انتخاب کردیم بیش از 50 هزار عکس است.

 

 

وی ادامه داد: «نگارخانه عبرات» سایت ویژه عکس های اربعینی طراحی شده تا عکاسان حرفه ای و آماتور از سراسر دنیا، عکس های خود را بارگذاری و یا حتی به فروش بگذارند و یا نمایشگاه برپا کنند زیرا این آثار بسیار ارزشمند و بخشی از تاریخ اربعین است.

 

 

حجت الاسلام حمیدی با بیان اینکه در حوزه های دیگر از جمله مستندات رادیویی و گزارش نیز کارهای خوبی تولید شده است؛ افزود: قبل از اربعین امسال، پنجمین سوگواره عبرات برگزار می شود و با توجه به اینکه سال گذشته{به دلیل شرایط کرونا}ایرانی ها حضوری مانند سال های قبل تر در اربعین نداشتند اما بیش از چهار هزار اثر در موضوعات شعر، سفرنامه و... دریافت کردیم.

پایان پیام/80

نظر شما