شناسهٔ خبر: 54302992 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

تاکید ژاپن، کره جنوبی و آمریکا بر مقابله با فعالیت‌های کره شمالی

وزرای خارجه کره جنوبی، ژاپن و ایالات متحده از عدم تصویب قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی، به دلیل وتوی چین و روسیه، ابراز تأسف کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، وزرای خارجه کره جنوبی، ایالات متحده و ژاپن متعهد شدند تا تمامی تلاش‌های خود را صرف پایان دادن به اقدامات «بی‌ثبات‌کننده» کره شمالی و بازگرداندن این کشور به میز مذاکره کنند. 

«پارک جین»، وزیر خارجه کره همتای آمریکایی‌اش «آنتونی بلینکن» و «یوشیماسا هایاشی» ابراز تأسف عمیق خود در رابطه با عدم تصویب قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل را اعلام کردند. 

این قطعنامه که قرار بود تحریم‌های بیشتری علیه کره شمالی وضع کند ولی با وتوی چین و روسیه به تصویب نرسید. 

این وزرای خارجه، در بیانیه مشترکی که توسط وزارت خارجه آمریکا منتشر شد، اعلام کردند: «با وجود حمایت ۱۳ عضو شورای امنیت، ما ابراز تأسف عمیق خود را در رابطه با عدم موفقیت شورای امنیت در تصویب قطعنامه‌ای در واکنش به نقض مداوم و آشکار قطعنامه‌های سازمان ملل توسط کره شمالی، بیان می‌داریم.» 

در ادامه این بیانیه آمده است: «ما بر تعهد خود مبنی بر افزایش هماهنگی‌ها با جامعه جهانی به منظور ترغیب کره شمالی برای پایان دادن به فعالیت‌های غیرقانونی خود و بازگشتن به میز مذاکرات مجدداً تأکید می‌کنیم.» 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما