شناسهٔ خبر: 54301946 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

نماینده مردم لارستان:

تاکید رهبر انقلاب بر عدم دخالت نمایندگان در انتصابات، حجت شرعی و قانونی است

صاحب‌خبر -

به گزارش ایران آنلاین، با بیان اینکه تاکید رهبر انقلاب بر عدم دخالت نمایندگان در انتصابات، حجت شرعی و قانونی را بر وکلای ملت تمام کرده است، گفت:طبق اصل تفکیک قوا، انتصاب مدیران بر عهده دولت است

عبدالعلی رحیمی مظفری با بیان اینکه رهبر انقلاب تاکید داشتند که نمایندگان نباید در انتصابات دخالت کنند، اظهار داشت: این تذکر رهبری از سر دلسوزی است، ایشان با دور اندیشی نگران هستند که نمایندگان با دخالت در انتصابات نتوانند نقش نظارتی خود را به درستی ایفا کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان داشت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری، نمایندگان نباید در انتصابات به دولت فشار بیاورند، تا افراد خاصی پُست بگیرند. علاوه بر این نمایندگان باید با مدیران منصوب دولت، همکاری و همراهی کنند زیرا همراهی بین قوا ضروری است.

رحیمی مظفری با بیان اینکه وظیفه نمایندگان و همه ارکان دولت تبعیت از فرمایشات رهبری انقلاب است گفت: برخی از طیف‌های سیاسی و افراد تریبون‌دار تلاش دارند که در انتصابات دخالت کنند، دولت باید با تکیه بر اصل تفکیک قوا، مستقل عمل کند.

نماینده سروستان در مجلس ادامه داد: تعدادی از نمایندگان در حلقه‌های اصلی برخی جریانات سیاسی عضو هستند و تلاش دارند در انتصابات از نزدیکان جریان سیاسی خود حمایت کنند، این اقدامات طبیعتا شائبه دخالت حداکثری در انتصابات را ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه با بیان اینکه تاکید رهبر انقلاب بر عدم دخالت نمایندگان در انتصابات، حجت شرعی و قانونی را بر وکلای ملت تمام کرده است، گفت: فرمایشات رهبر حکایت از این داشت که ایشان از عملکرد مجلس رضایت نسبی دارند دولتمردان هم باید به بیانات رهبر انقلاب مبنی بر لزوم مشورت با مجلس توجه کنند.

نماینده مردم سروستان با بیان اینکه طبق اصل تفکیک قوا، انتصاب مدیران بر عهده دولت است، بیان داشت: اگر مدیران دولتی کم‌کاری کنند مجلس حق خود می‌داند که در راستای اصلاح وضعیت، ورود کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطر نشان کرد: با توجه به شناختی که نمایندگان از حوزه‌های انتخابیه دارند، می‌توانند به دولت کمک کنند، بارها مسوولان دولتی و استاندار از بنده در مورد انتصابات نظر خواهی کردند که این هماهنگی بین دولت و مجلس را می‌رساند.

وی ادامه داد: قطعا دخالت‌های در زمینه انتصاب مدیران دولتی وجود دارد، موجب تذکر رهبر انقلاب شده است، اما اینکه این موضوع را فراگیر کنیم و بگوییم همه نمایندگان در انتصابات دخالت می‌کنند، اینگونه نیست. این مجلس شرایط خاصی دارد و مقام معظم رهبری هم از سر دلسوزی، نمی‌خواهند مجلس  آسیبی ببیند.



انتهای پیام/

 

 

نظر شما