شناسهٔ خبر: 54301747 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

ورود صدها اسرائیلی به مسجدالاقصی و محاصره نمازگزاران/بسیج عمومی در بیت المقدس در آستانه راهپیمایی پرچم+ تصاویر

صاحب‌خبر -

شفقنا- نیروهای اسرائیلی بامداد امروز(یکشنبه) وارد مسجدالاقصی شدند و نمازگزاران حاضر در آن را محاصره کردند و یک ساعت پیش از آغاز ورود صهیونیست ها به این مکان مقدس در سالروز اشغال این شهر، وردی های آن را با زنجیر بستند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از خبرگزاری معا، این نیروها همچنین با آغاز نماز صبح امروز(یکشنبه) در باب المغاربه مستقر شدند و به سمت مسجد القبلی-از بخش های مسجدالاقصی- رفتند و از همه طرف آن را محاصره کردند در حالی که صدها نمازگزار در حال اقامه نماز در این مکان مقدس بودند.

نیروهای اسرائیلی از ورود جوانان فلسطینی به مسجدالاقصی ممانعت کردند و آنها مجبور شدند در ورودی این مکان مقدس و در حالی که نیروهای اسرائیلی آنها را محاصره کرده بودند، نماز خود را اقامه کنند.

براساس این گزارش، نیروهای اسراییلی در وردی های مسجدالاقصی و خیابان های نزدیک به مسجدالاقصی در قدس اشغالی مستقر شده اند.

هم زمان گروههای یهودیان افراطی موسوم به گروههای هیکل هم فراخوان ورود دسته جمعی به مسجدالاقصی منتشر کردند و خواستار ورود اسرائیلی ها به اماکن مقدس شهر قدس در گروههای مختلف شدند.

ورود تحریک آمیز صهیونیست ها به مسجدالاقصی

اعلام آمادگی نماینده افراطی برای ورود به مسجدالاقصی

ایتمار بن غفیر عضو تندرو وراستگرای کنست نیز اعلام کرد که امروز(یکشنبه) به همراه صهیونیست ها وارد مسجدالاقصی خواهد شد.

در مقابل، نیروهای ملی فلسطین در شهر قدس خواستار محافظت از  مسجدالاقصی شدند.

ایتمار بن غفیر عضو تندرو وراستگرای کنست نیز اعلام کرد که امروز(یکشنبه) به همراه صهیونیست ها وارد مسجدالاقصی خواهد شد.

در حال حاضر صدها صهیونیست  با مشایعت نیروهای اسرائیلی وارد مسجدالاقصی می شوند. صهیونیست ها از سمت باب المغاربه در حال ورود به این مکان مقدس هستند.

هم زمان صدها صهیونیستی از ساعات اولیه بامداد امروزبا تجمع در ورودی باب المغربه برای ورود به این مکان مقدس آماده می شوند.

فراخوان بسیج عمومی و مقابله با اقدامات صهیونیست ها

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) هم زمان با ورود صهیونیست ها به مسجدالاقصی و در آستانه برگزاری راهپیمایی تحریک آمیز موسوم به راهیپمایی پرچم، بسیج عمومی اعلام کرد.

به نقل از فلسطین الیوم، حماس همچنین خواستار محافظت از مسجدالاقصی در برابر اقدامات صهیونیست ها شد.

بسیج عمومی در سراسر فلسطین

این جنبش در بیانیه ای از فلسطینی ها خواست ضمن اعلام حمایت از مسجدالاقصی، نقشه های اشغالگران برای یهودی کردن آن را ناکام بگذارند.

آمادگی صهیونیست ها برای راهپیمایی پرچم

قرار است شهرک نشینان افراطی صهیونیستی امروز(یکشنبه) در دو مرحله زمانی وارد مسجد الاقصی شدند و به انجام مناسک یهودی در آن بپردازند.

به نقل از معا، ورود صهیونیست ها به محوطه های مسجدالاقصی در دو فاصله زمانی هفت صبح تا یازده ظهر و یک و نیم ظهر تا دو ونیم بعد از ظهر انجام خواهد شد.

آمادگی صهیونیست ها برای برگزاری راهپیمایی پرچم

هم زمان، فلسطینی ها برای مقابله با راهپیمایی تحریک آمیز پرچم آماده می شوند و گروههای مقاومت در استان های مختلف بویژه قدس، خواستار مقابله با اقدامات صهیونیست ها و اهتزاز پرچم فلسطین در اماکن مختلف شدند.

نیروهای پلیس اسرائیل هم در خیابان های قدس موانع آهنی قرار داده اند تا امنیت راهپیمایی تحریک آمیز پرچم صهیونیست ها را تامین کنند.

هزاران نیروی پلیس اسرائیلی در مناطق مختلف قدس اشغالی مستقر شده اند وعده زیادی از نیروهای ذخیره نیز احضار شده اند.

خبر در معا

نظر شما