شناسهٔ خبر: 54301666 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

سفیر روسیه: مسکو از سلاح اتمی استفاده نخواهد کرد

صاحب‌خبر -

به گزارش ایران آنلاین، آندری کلین سفیر روسیه در انگلیس اعلام کرد، این کشور در جنگ با اوکراین از سلاح‌های تاکتیکی هسته‌ای استفاده نخواهد کرد.

 کلین بامداد یکشنبه در مصاحبه با شبکه "بی بی‌سی" گفت: روسیه قوانین بسیار سختگیرانه‌ای برای استفاده از این سلاح‌ها دارد و عمدتاً در مواقعی که موجودیت کشور به خطر می‌افتد، این سلاح‌ها کاربرد دارد.

وی تاکید کرد: این مساله ربطی به عملیات فعلی در اوکراین ندارند.
سفیر روسیه در ارتباط با اتهامات جنایت جنگی علیه نیروهای این کشور در شهر بوچا در اوکراین گفت: شهردار بوچا در اظهارات اولیه خود تایید کرده بود که نیروهای روسیه این شهر را ترک کرده‌اند و شهر در حالت عادی قرار دارد، وی به هیچ جسدی در خیابان‌ها اشاره نکرد، اما ناگهان این اتهامات مطرح شد.

کلین ادامه داد: این اتهامات ساختگی است و تنها برای اختلال در مذاکرات مطرح شده است.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

جنگ در اوکراین در سومین ماه به سر می‌برد و واکنش‌ها به تهاجم روسیه و ارسال تسلیحات به این کشور همچنان ادامه دارد. مسکو هشدار داده است تجهیزات نظامی که آمریکا و اروپا در اختیار اوکراین قرار می‌دهند، موجب تشدید مناقشه در اوکراین می‌شود و پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی به دنبال دارد.

رئیس جمهور روسیه همچنین چند روز پس از آغاز جنگ در اوکراین، نیروهای هسته‌ای خود را در حالت آماده باش قرار داد.


انتهای پیام/

 


 

برچسب‌ها:

نظر شما